Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - waterkoeling MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 883 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16326 - waterkoeling MT
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

meneer de groot 1-3-2004 15:04 Print topicpost
Posts: 37
Heeft iemand een foto-tje of een goed idee hoe een radiator voor waterkoeling op te hangen bij een MT.
Ik las op een ander forum dat watergekoelde zeta 70 cc's snel vastlopen door slechte koeling (wat ik raar vind, waterkoeling zou toch beter moeten zijn?!). Ook las ik op ander forum dat deze zeta-cilinders niet zo hard lopen, heeft iemand dezelfde ervaringen?

 

Tsxdude AKU MicheL 1-3-2004 15:17 Print reply

Posts: 10676
Zelfde timingen als de luchtgekoelde versie, en je moet zoon termoding eruit halen, die by een bepaalde temp open gaan, omdat die vaak niet open gaan word de het warme water dus niet gekoelde en loopt de boel warm/vast...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
meneer de groot 1-3-2004 15:35 Print reply
Posts: 37
waar zit termoding precies?
 
Pistonpen Paultje 1-3-2004 15:39 Print reply

Posts: 8678
Volgens mij heeft een zeta die niet hoor

Dit systeem werkt zonder pomp. Dus het water word warm, stijgt omhoog naar de radiator, vervolgens weer terug enz enz...

Nadeel is dat als je radiator dan verkeerd zit, dat de boel dan te warm word. Het beste is dus om er een electrisch pompie tussen te zetten
 
Hans F 1-3-2004 15:39 Print reply
Posts: 4326
en een temperatuur meter
 
meneer de groot 1-3-2004 15:47 Print reply
Posts: 37
weet je toevallig wat voor pomp daarvoor kan worden gebruikt en waar die precies moet worden geplaatst?

 
meneer de groot 1-3-2004 15:48 Print reply
Posts: 37
en waar je die kan krijgen?
 
Tsxdude AKU MicheL 1-3-2004 15:51 Print reply

Posts: 10676
Hahah dat was het, by mt zit geen waterpomp op!!! drom lopen ze altijd vast omdat het niet rond kan komen dus je moet er een waterpomp by opzetten als je die op de mt wil anders loopt het geheid vast...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
maart 1-3-2004 16:53 Print reply

Posts: 717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Hahah dat was het, by mt zit geen waterpomp op!!! drom lopen ze altijd vast omdat het niet rond kan komen dus je moet er een waterpomp by opzetten als je die op de mt wil anders loopt het geheid vast...


Hahah, mt heeft standaart geen lc drol
 
Neonlampje 1-3-2004 16:56 Print reply

Posts: 14825
ja.. dus standaard geen pomp
snap je opmerking niet maart??h

Verder kun je een bosch pompje uit een auto slopen.. zijn vaak wel goed zat.. maar wel 12V

dus of je kabelboom ombouwen naar 12V of een pomp van een minarelli-scooterblok ombouwen.
 
maart 1-3-2004 16:58 Print reply

Posts: 717
sry, khad de eerste post van tsxdude niet gelezen.

je kunt ook kijken of je een ruitensproeier pompje uit een auto kunt krijgen, moet je wss wel 12v omvormer derbij kopen
 
Tsxdude AKU MicheL 1-3-2004 17:03 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maart??h

sry, khad de eerste post van tsxdude niet gelezen.




Tau me eerst maar een kusje manneke
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
maart 1-3-2004 17:07 Print reply

Posts: 717
niet huilen tsxdude.....

hm, kdacht dat er een link stond bij van een omvormer op dsv.nl/honda, maar die site is weg
 
koen-z 1-3-2004 17:30 Print reply

Posts: 3702
waarom is deze nog nie gekomen?? mij de eer dan maar...

UTFS.
 
Martijn 1-3-2004 17:41 Print reply
Posts: 10000
thermofisonkoelsysteem is opzich nix mis mee..zundapp gebruikte het ook op motoren.....

rad moet je gewoon onder je tank hangen imho...want warme water gaat omhoog..wordt gekoeld door rad..en gaat weer naar beneden omdat het koeler is..als je je rad te laag zet dan stroomt het idd niet meer...

radiateur dus gewoon op het hoogste punt van je koelcirculatie zetten...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Viruzz 1-3-2004 18:10 Print reply
Posts: 117
mischien domme vraag maar ligt er een 6volts accu in en mt dan

waarom pak je dan niet een 12volts accu en verander je je lampen ook naar 12 volt heb je ook geen last van zo`n omvormer

Of je last gewoon een mtx sh lc blok er onder ofzo

maar succes der mee

 
Will You Tuch My Vespa I Will Kick Your ASS

Dit topic is 1316 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved