Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inlaat Citta

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16315 - Inlaat Citta
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Isselgang 1-3-2004 8:45 Print topicpost
Posts: 35
Hebben mensen evaring met het vergroten van de inlaat van een citta blokkie ? Kheb mn blok nu uit elkaar liggen, en nu wou ik dus weten of het een goed id is om mn inlaat op te laten boren naar 13mm Omdat ik een 13mm carb heb. Anders heb je dat ding ook voor niks gekocht

Alvast bedankt !
 
www.fox-tuning.com

robert3 1-3-2004 8:55 Print reply

Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Isselgang

Hebben mensen evaring met het vergroten van de inlaat van een citta blokkie ? Kheb mn blok nu uit elkaar liggen, en nu wou ik dus weten of het een goed id is om mn inlaat op te laten boren naar 13mm Omdat ik een 13mm carb heb. Anders heb je dat ding ook voor niks gekocht

Alvast bedankt !


Ja, ikm heb ervaring met uitboren van citta-inlaat inderdaad erg goed id om inlaat uit te (laten) boren. Anders heb je helemaal niks aan je 13 mm carp

goeie uitleg hoe uit te vijlen:

http://members.lycos.../viewtopic.php?t=494


Dit bericht is ge-edit door robert3 op 1-3-2004 8:57
 
Ariej 1-3-2004 9:44 Print reply

Posts: 3685
vijlen? ik had hem uitgeboord en daarna goed geschuurd.....
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
robert3 1-3-2004 9:46 Print reply

Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej

vijlen? ik had hem uitgeboord en daarna goed geschuurd.....


sorry, ik bedoelde ook uitboren
 
BestBoarder 1-3-2004 10:21 Print reply

Posts: 675
moet heel precies gebeuren, er mag nks aan de zijkanten van je ''spruitstuk'' alleen aan de onder en boven kant, je moet dus een soort ovaaltje krijgen en ik ken al meerdere mensen die zo kun blok naar de klote hebben geholpen. probeer gewoon aan een getuned carter te komen van een ciao, si citta whatever
 
EmielRense.com
DerbiMike 1-3-2004 10:23 Print reply

Posts: 1769
maar daar waar de krukas langsdraait zal je ook moeten bewerken...(soort rechthoekig stukkie)
en wil je echt vliegen....dan moet je ong. 5mm van je krukas afslijpen...(van het gedeelte dat langs de inlaat draait)

ik heb er iig goede resultaten aan overgehouden

EN ik heb eventueel zo'n cartertje liggen voor je...zitten ook meteen 2 spoelers aan de bovenkant van het carter voor een eventuele snelle cilinder...
hij is wel kaal...dus zonder rukas, cilinder, carb en ontsteking...

Dit bericht is ge-edit door DerbiMike op 1-3-2004 10:38
 
http://members.lycos.nl/derbimikey/index.html = Mijn site...
youp 1-3-2004 17:11 Print reply
Posts: 325
als je het blok rechtop houdt (zoals het onder de brommer zit) kun je de inlaat die je ziet ALLEEN naar boven en beneden uitvijlen... ga je naar links of naar rechts dan kan jeje blok weggooien... aangezien hij dan valse lucht langs de krukas aanzuigt... je mag naar boven en onder tot +-2 mm van de rand van het rechthoekige blokje vijlen (wat je aan de binnenkant ziet, waar de krukas dus zit als je tegen de inlaat aankijkt) wil je uitgebreide tekeningen enzo hiervan ga dan ff naar www.iaccaloco.nl (geen spam, alleen een tip) als je de handel getuned hebt en je bent tevreden dan moet je het blok weer in elkaar steken, de cilinder naar beneden wijzen zodat het spruitstukje omhoog wijst... dan draai je de krukas zo dat hij het inlaatje afsluit en dan giet je het spruitstukje vol met benzine... het moet MINIMAAL 10 seconden duren voor het helemaal weggestroomt is... stroomt het eerder weg dan heb jeje carter fout getuned en zal de winst niet erg groot zijn en heb je zelfs kans dat het helemaal niet meer goed loopt...

ik hoop dat je wat met deze informatie kunt
 
jij bent bob... en ik rij!
mBeter 1-3-2004 17:14 Print reply

Posts: 983
ik heb wel ff de binnenkant van het carter met de dremel bewerkt dus schuin oplopend in de lengte van het blok
 
gSuper?
Isselgang 4-3-2004 8:44 Print reply
Posts: 35
bedankt mensen ! !
 
www.fox-tuning.com

Dit topic is 1802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved