Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - carberateur uitboren--> werkt dat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1031 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16282 - carberateur uitboren--> werkt dat?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda mt rider 29-2-2004 17:51 Print reply
Posts: 114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7

ik rij momenteel rond met een hm16.6 opgeboord naar 15,5 mm , dit had ik niet zelf gedaan maar toevallig aangekomen en benieuwd was hoe dat liep en het lootp zeker niet slecht ! op mijn oude blok wat met niks snel wilde was dit de enige carb die wel extra vermogen leverde,,,


hier blijkt dus uit dat het venturi effect niet weg is, wil iemand die zelf ervaring heb met uitboren zijn ervaring ff posten plz,
en superior mt7, is er verder nog wat veranderd aan je carb??
 
www.forum-topracing.tk
John Huijben 29-2-2004 18:08 Print reply

Posts: 2433
ik reed met imitatie 50 met 20 mikuni.
ging gewoon goed hoor, en zo'n carburateur is stukken goedkoper dan keihin 18
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Pingu 29-2-2004 18:13 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt rider

en wat is er dan beter 18 keihin of 16 mikuni
keihin is beter dan mikuni.. keihin maakt gewoon de netste carb's, waar je dus ook de beste prestaties mee zult halen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
ties 29-2-2004 18:16 Print reply
Posts: 1333
uitboren kan wel, maar legt aan de carb of et redelijk kan. bij bing kan et wel. maar de keihin van de honda niet. daar zit de doorlaat niet int midden waardoor je em niet goed kan door boren.
 
tommy16 29-2-2004 18:52 Print reply
Posts: 278
Ik heb me standaard 9mm van rs uitgeboort tot 14 werkte goed (heb nu 19 er onder) Maar bij die kon het omdat het een begrenzer was
 
Martijn 29-2-2004 19:25 Print reply
Posts: 10000
als je gaat boren verneuk je die hele flow in je venturi man...wordt nooit zo mooi als fabrieks...dus krijg je klotemengsel...dus slechte prestaties..

prestaties zullen beter zijn dan origineel (kan..hoeft niet)...maar slechter dan een echte 16 mm carb...

zou et niet doen...net als sproeier zelf boren...ook stupide

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hans F 1-3-2004 8:40 Print reply
Posts: 4326
het zal heus wel werken, maar het is wel een ranzige beun oplossing...
en ws. doet een 16 keihin het veeeeel beter als een door jouw naar 16mm opgeboorde 13mm keihin (gaat ws. al niet eens , er blijft geen carb. over)

verder snap ik niet waarom je er bv. niet gewoon een 20mm koopt. Kan best op 50cc. Veel mensen zijn hier altijd erg behoudend qua carb. maat.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 1-3-2004 8:41
 
Neonlampje 1-3-2004 8:46 Print reply

Posts: 14825
Maar je gasschuif diameter redt 16mm toch nooit?
 
Tsxdude AKU MicheL 1-3-2004 11:51 Print reply

Posts: 10676
Kheb het een keer gedaan, gewoon hele cabr Compleet kaal gemaakt en van 12mm naar 15mm geboort en werkte daarna perfect en dus beter en sneller...


Was btw wel een 12mm bing cabrteurtje...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
maiky 1-3-2004 11:58 Print reply

Posts: 421
nou ik denk dat ze de grotere maten carb`s niet voor nix hebben uitgevonden zodat je de kleien niet hoeft uit te boren want dat zal misschien wel even werken maar dat geeft natuurlijk nooit het beste mengsel.
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel
Martijn 1-3-2004 12:31 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Kheb het een keer gedaan, gewoon hele cabr Compleet kaal gemaakt en van 12mm naar 15mm geboort en werkte daarna perfect en dus beter en sneller...


Was btw wel een 12mm bing cabrteurtje...


dat ding was dus zekerweten niet beter dan een fabrieks 15mm bing.....
of 16mm bing..weet ik veel hoe die maten ook al weer liepen bij bing..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 2137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved