Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - carberateur uitboren--> werkt dat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 811 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16282 - carberateur uitboren--> werkt dat?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda mt rider 29-2-2004 15:00 Print topicpost
Posts: 114
ik rij op dit moment 50 cc snel met std 13 keihin, als ik op mn top rij met mn MT: 75(en met erg goeie omstandigheden 80) begint tie te stotteren, het lijkt dan wel of die nog inhoud, omdat ik nog een std 13 keihin heb liggen had ik de vraag of het handig is om deze uit te boren, tot 14mm of 15mm, maar is dit goed te doen, of kan ik beter gelijk een 16mm mikuni kopen??
 
www.forum-topracing.tk

Kampersjaak 29-2-2004 15:52 Print reply

Posts: 12285
ik had dat niet gedaan
de verhouding tussen je benzine en lucht inlaat klopt dan niet meer.
heb ik ook gehad toen ik mn brommer kocht.
je kon hem niet meer afstellen. dat wordt een 16mm kopen
 
oderint dum metuant
Jop 29-2-2004 15:53 Print reply
Posts: 1290
ik zou gewoon lekker een 16mm kopen en dat ding verkopen of als reserve of zo.. als je het verneukt moet je alsnog een nieuwe kopen
 
honda mt rider 29-2-2004 16:05 Print reply
Posts: 114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

ik had dat niet gedaan
de verhouding tussen je benzine en lucht inlaat klopt dan niet meer.
heb ik ook gehad toen ik mn brommer kocht.
je kon hem niet meer afstellen. dat wordt een 16mm kopen


maar je boort tog alleen maar uit, wat aan je spruitstuk/membraan vastzit, de rest maakt tog geen verschil, dus de verhouding veranderd dan tog niet??

nog een vraag, zal mn top veel hoger gaan liggen door een 16, of is een 18mm keihin beter

edit: wel offtopic , maar tog nog een vraagje, wrom zie ik niet het aantal posts onder mn naam staan, hoe verander ik dit

Dit bericht is ge-edit door honda mt rider op 29-2-2004 16:06
 
www.forum-topracing.tk
Kampersjaak 29-2-2004 16:07 Print reply

Posts: 12285
je zal niet echt sneller gaan maar je zal wel sneller optrekken.
meede daardoor kun je er een andere tandwielverhouding op gooien.
 
oderint dum metuant
Jop 29-2-2004 16:09 Print reply
Posts: 1290
..waardoor je wel weer een hogere top hebt
 
Kampersjaak 29-2-2004 16:09 Print reply

Posts: 12285
juistem
 
oderint dum metuant
honda mt rider 29-2-2004 16:18 Print reply
Posts: 114
en wat is er dan beter 18 keihin of 16 mikuni
 
www.forum-topracing.tk
Luc 29-2-2004 16:22 Print reply

Posts: 3590
voor op een 50snel ongetuned een 16 mikuni..


btw, ik heb nog n???it goede ervaringen gehad met uitgeboorde carbs, tis gewoon kut..
 
Tuur 29-2-2004 16:38 Print reply

Posts: 359
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda mt rider


edit: wel offtopic , maar tog nog een vraagje, wrom zie ik niet het aantal posts onder mn naam staan, hoe verander ik dit

Dit bericht is ge-edit door honda mt rider op 29-2-2004 16:06

Kdenk als ge nen avatar hebt, was bij mij ook zo.

[/offtopic]
 
honda mt rider 29-2-2004 16:39 Print reply
Posts: 114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

voor op een 50snel ongetuned een 16 mikuni..


btw, ik heb nog n???it goede ervaringen gehad met uitgeboorde carbs, tis gewoon kut..


bedankt alvast, heb al advertentie staan in sales voor een 16, denk nu ook dat ik niet meer ga uitboren.
 
www.forum-topracing.tk
honda mt rider 29-2-2004 16:40 Print reply
Posts: 114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov

[...]

Kdenk als ge nen avatar hebt, was bij mij ook zo.

[/offtopic]


offtopic: thnx gaat ik er ff een zoeken
 
www.forum-topracing.tk
jupiler 29-2-2004 16:41 Print reply
Posts: 846
volgens mij haalde je dan het venturi-effect weg als ik t me goed herinner

 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
superior mt7 29-2-2004 16:51 Print reply

Posts: 2675
ik rij momenteel rond met een hm16.6 opgeboord naar 15,5 mm , dit had ik niet zelf gedaan maar toevallig aangekomen en benieuwd was hoe dat liep en het lootp zeker niet slecht ! op mijn oude blok wat met niks snel wilde was dit de enige carb die wel extra vermogen leverde,,,
 
V8
honda mt rider 29-2-2004 16:58 Print reply
Posts: 114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jupiler

volgens mij haalde je dan het venturi-effect weg als ik t me goed herinner



en wtf is het venturi effect als ik het vragen mag
 
www.forum-topracing.tk
superior mt7 29-2-2004 17:01 Print reply

Posts: 2675
venturi effect is als een opening convergent word ( naar elkaar toelopend ) en meestal dan weer divergent word ...
dit zorgt voor een zuigeffect zeg maar, check de wet van bernoulli
 
V8

Dit topic is 2145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved