Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Anton op me CR500

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 881 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16263 - Anton op me CR500
Pagina 7 van 20
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 25984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Oscar O. - [HRC Nijmegen] 2-3-2004 20:38 Print reply

Posts: 7007
en toch vinnik dat die anton niet kan rijden
 
nobody fuck with us!!
Rudy 2-3-2004 20:39 Print reply

Posts: 3471
Wat een balachelijk gelul hier zeg , een cr500 heeft NOOOOOOOOOOOOIT geen 76pk std aan het achterwiel. Ik heb ooit eens gelezen dat tino (valentino) een cr500 had getuned en die had een 72 achterwiel pk's....
Nieuwere 500tjes worden opgegeven voor een 65 krukas pk's en dat is sinds 91 noulijks veranderd....

youp , heb je wel eens op een crossbaan gereden?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


ieder jaar blok splijten om big end lager te vervangen... dat is veel werk en ook nog eens redelijk duur... een CR500 hoef je 1x per seizoen (1x per jaar) de zuiger te vervangen... en ketting en tandwielen moet natuurlijk ook aandacht aan besteed worden... dat is bij 4takt iets minder... ok een 125 moet officieel iedere 15-20uur een nieuwe zuiger... maar dat is dan ook echt ERG

de 20 uur haal je niet met een 125je , uurtje of 10-15 is een redelijke richttijd . Moderne 4-takt (yz450f, crf450) vergen trouwens meer onderhoud dan een 2-takt 250.....

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 2-3-2004 20:46
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Aprilia r-ass 2-3-2004 21:02 Print reply
Posts: 741
ja baas
 
I like Castrol!
youp 2-3-2004 21:05 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

Wat een balachelijk gelul hier zeg , een cr500 heeft NOOOOOOOOOOOOIT geen 76pk std aan het achterwiel. Ik heb ooit eens gelezen dat tino (valentino) een cr500 had getuned en die had een 72 achterwiel pk's....
Nieuwere 500tjes worden opgegeven voor een 65 krukas pk's en dat is sinds 91 noulijks veranderd....

youp , heb je wel eens op een crossbaan gereden?


[...]

de 20 uur haal je niet met een 125je , uurtje of 10-15 is een redelijke richttijd . Moderne 4-takt (yz450f, crf450) vergen trouwens meer onderhoud dan een 2-takt 250.....

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 2-3-2004 20:46


dat weet ik... heeft te maken met dat die moderne 4takters ECHTE crossers zijn en geen off-roaders meer... of enduro's... ze proberen zo veel mogelijk vermogen er uit te halen.. zo zit er ook een platte zuiger in met een dikte van iets van 4cm ofzo... ERG dun dus.. en omdat die eerder wil kantelen dan een normale zuiger slijt de handel harder en moet je daar ook iedere 40 uur een nieuwe zuiger in stoppen...

btw ik weet ook niet alle fabrieksgegeven tijden uit mn hoofd k ben maar een mens

en nee ik heb nog nooit op een baan gereden... misschien kom ik er ooit nog eens... misschien niet.. k denk t 2e.. omdat baancross zeer intensief is en t me ook niet zo trekt... enduro vind ik persoonlijk veel spectakuclairder

btw dat van die 76pk aan t achterwiel weet ik wel HEEL zeker... helaas staat de CR500 al een tijdje niet meer op honda.nl... daar had ik het namelijk vanaf....

 
jij bent bob... en ik rij!
Aprilia r-ass 2-3-2004 21:08 Print reply
Posts: 741
jonge 500 heeft wel 'maar' 65 pk....je hebt je verkeken denk ikkk ding heeft nl 80nm koppel
 
I like Castrol!
youp 2-3-2004 21:12 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia r-ass

jonge 500 heeft wel 'maar' 65 pk....je hebt je verkeken denk ikkk ding heeft nl 80nm koppel


k kan t zo 123 niet vinden... kep t nogal druk maar dit is gewoon een quote ergens van internet geplukt...

Quote:
En ik heb bij crossers tot 500cc ook nooit bruut verschil gezien door zon vervanginsmembraan.(CR500,74pk aan wiel met 80nm).
Bij bovengenoemde fiets had dat toch zeker verschil moeten maken,niet dus.(het was ook niet echt slechter)



ik heb ooit eens een site gehad met alle specs enzo.. van elke CR500 vanaf t aller eerste model..
 
jij bent bob... en ik rij!
jackmasterTZR 2-3-2004 21:13 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


ieder jaar blok splijten om big end lager te vervangen... dat is veel werk en ook nog eens redelijk duur... een CR500 hoef je 1x per seizoen (1x per jaar) de zuiger te vervangen... en ketting en tandwielen moet natuurlijk ook aandacht aan besteed worden... dat is bij 4takt iets minder... ok een 125 moet officieel iedere 15-20uur een nieuwe zuiger... maar dat is dan ook echt ERG


hmm komisch waarom zou de ketting van een 4 takt minder vaak onderhoud moeten hebben
 
Aprilia r-ass 2-3-2004 21:15 Print reply
Posts: 741
youp...je lult echt uit je nek
maar goed weer ontopic...mooie filmpies
ik heb ooit dezelfde motor als jou gehad maar dan 125cc
 
I like Castrol!
youp 2-3-2004 21:21 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia r-ass

youp...je lult echt uit je nek
maar goed weer ontopic...mooie filmpies
ik heb ooit dezelfde motor als jou gehad maar dan 125cc


ik lul niet uit mn nek...
 
jij bent bob... en ik rij!
Honda & Puch Tuning 2-3-2004 21:21 Print reply
Posts: 132
Altijd dat gelul over die PK's, die diengen zeggen ook nie alles, neem nou de Nieuwe Ducati SS800, dat ding levert met 802 cc ook maar 79,5 PK op de KRUKAS. Naja, toch geen langzaam motortje d8 ik?
 
Goed is niet goed want zonder goed was er geen slecht!
youp 2-3-2004 21:22 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


hmm komisch waarom zou de ketting van een 4 takt minder vaak onderhoud moeten hebben


omdat het vermogen daar gecontroleerder op losgelaten wordt... een 2takt levert de ketting en tandwielen heel wat zwaardere klappen dan een 4takt...
 
jij bent bob... en ik rij!
jackmasterTZR 2-3-2004 21:24 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


omdat het vermogen daar gecontroleerder op losgelaten wordt... een 2takt levert de ketting en tandwielen heel wat zwaardere klappen dan een 4takt...


want??
 
youp 2-3-2004 21:26 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


want??


dat is DE eigenschap van 2takt misschien? zenuwachtig... ongecontroleerd... zodra je t gas aangeeft geeft dat ding een enorme klap... een 4takt doet dat veel rustiger aan... een 4takt moet wat meer 'op gang komen' om het maar ff zo uit te drukken (ik heb t nou niet over die nieuwste 4takters... die 4takt crossers zoals de KTM 525exc en Honda CRF450 enzo... daar geld t zelfde voor als voor 2takt)
 
jij bent bob... en ik rij!
jackmasterTZR 2-3-2004 21:28 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


dat is DE eigenschap van 2takt misschien? zenuwachtig... ongecontroleerd... zodra je t gas aangeeft geeft dat ding een enorme klap... een 4takt doet dat veel rustiger aan... een 4takt moet wat meer 'op gang komen' om het maar ff zo uit te drukken (ik heb t nou niet over die nieuwste 4takters... die 4takt crossers zoals de KTM 525exc en Honda CRF450 enzo... daar geld t zelfde voor als voor 2takt)


dat bdoel ik niet met want, kijk dat een 2 takt klapt heb ik van meerdere gehoord maar niemand legt het uit, en tja jij klinkt zoooooooow goed in motors, ik zie gwoon dat je er veel verstand van hebt dus leg maar eens uit hoe het komt dat ie klapt
 
youp 2-3-2004 21:36 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


dat bdoel ik niet met want, kijk dat een 2 takt klapt heb ik van meerdere gehoord maar niemand legt het uit, en tja jij klinkt zoooooooow goed in motors, ik zie gwoon dat je er veel verstand van hebt dus leg maar eens uit hoe het komt dat ie klapt


4takt motor, het complete proces... in lekentaal... (proces = alle slagen afgewerkt te hebben)

slag 1 de zuiger gaat omlaag door de ontploffing de kleppen zijn gesloten (ik neem nu de werkslag als slag 1) de zuiger komt onder aan slag 1 is verlopen slag 2 gaat beginnen de zuiger gaat omhoog de uitlaatpoort staat open en de gassen worden de cilinder uit geperst dit is de uitlaatslag... na slag 2 komt slag 3.. de zuiger gaat weer omlaag de uitlaatpoort sluit de inlaatpoort opent en het mengsel vult de cilinder... dit noemen we de inlaatslag... als die klaar is komt slag 4 dat is de compressieslag... alle kleppen sluiten de cilinder zit vol mengsel en de zuiger perst het mengsel samen.. aan het einde van slag 4 ontploft het mengsel gaan we weer naar slag 1... de werkslag...

doordat de 4takt motor 4 slagen per proces maakt is hij minder agressief als een 2takt... een 2takt motor maakt maar 2 slagen per proces (Zoals de naam al zegt)... ik neem aan dat je de verdere werking van een 2takt motor wel snapt.... en dat je nu ook snapt waarom een 2takt motor agressiever is...

Dit bericht is ge-edit door youp op 2-3-2004 21:36
 
jij bent bob... en ik rij!

Dit topic is 25984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 20
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 18, 19, 20Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved