youp |
1-3-2004 23:29 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
[...]
als het blok niet verschilt waarom verschilt de slijtage wel dan , de vering enzo is prima alleen voor geen upsd zoals de nieuwere modellen wel hebben, maar of je dat verschil voor hobby gebruik merkt, nee niet echt hoor
ik heb hiervoor ook met upsd gereden en echt verschil merk je niet
omdat hij 10 jaar ouder is... dus 10 jaar langer gebruikt dus 10 jaar langer gesleten... btw dat je t verschil tussen upsd niet meteen merkt ok... maar ik heb revieuws zat gelezen over de verschillen tussen de modellen vanaf 86 tot nu... voor ieder nieuw model een nieuwe revieuw... en het 'lichaamsgewicht' is ook drastisch minder geworden... en de schijfremmen die gekomen zijn natuurlijk... je kan niet zeggen dat je tussen een 88 en 98 model geen verschil merkt die zullen toch wel anders rijden... 98 model is lichter heeft meer vermogen en betere rijeigenschappen (ookal zijn die minimaal)
maar goed ik dwaal af... het belangrijkste voor mij is dus dat hij 10 jaar minder gesleten heeft...
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
Rick |
1-3-2004 23:30 |
Posts: 3788 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: youp
[...]
ik ben begonnen op een 500cc 4takt met iets meer als 40pk en bergen koppel.. goed genoeg om een salto mee te maken als je niet weet wat je doet... nou heeft jou machine (er van uitgaande dat hij uit +- 86-88 komt) iets van 60-65pk... t laatste model dat gemaakt is (01 model ofzo) heeft zelfs 76pk aan het achterwiel... ik weet dat van 40 naar +-70pk (jaren 90 model) een grote sprong is... maar minstens net zo groot als die sprong van jou oude 125cc naar deze 500..
-edit-
wist jij PRECIES wat je te wachten stond toen je voor t eerst op die 500 stapte? waarschijnlijk niet meer als mij; ervaringen van andere mensen...
daarom zei ik dat over die tandwielen... maar die vlieger gaat toch nooit op of ik leer de machine zo kennen of helemaal niet!
Dit bericht is ge-edit door youp op 1-3-2004 23:26
ik wist idd precies waar ik aan begon want ik had al meerdere malen op deze machine gereden toen hij nog niet van mij was
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
Rick |
1-3-2004 23:31 |
|
youp |
1-3-2004 23:32 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
[...]
mwa tog vind ik zelf dat je op een lompe 500cc 4takt minder goed leert rijden dan op een 125cc crosser uit 1993, die vele malen lichter is en waar je het vermogen goed maximaal van kan gebruiken
mijne machine heeft volgens de fabrieksgegeven idd 61pk, maar daar zit hij iets boven
en als je weet dat honda na ik geloof 1990 zoiezo andere uitlaten erop heeft gegooid, die ook op performance gemaakt worden, dus ook weer xtra pk winst en de cilinder + cilinderkop aangepast heeft bij het 1991 model dan is het zoiezo wel begrijpelijk dat ze altijd iets meer winst halen uit de nieuwere modellen (het zou ook niet goed zijn als ze dat niet zouden lukken)
maar als je hier al een snelle pijp opgooit issie gewoon bijna net zo snel
minder goed of juist beter... als je een lompe 4takt goed kan rijden... kan je op een wendbaardere machine waarschijnlijk nog beter rijden... t tegenovergestelde is natuurlijk ook waar... als je op een vinnig licht machinetje goed kan rijden... kan je een lompe 4takt ook wel in bedwang houden... maarja dat is per persoon verschillend natuurlijk...
die 'lompe' 4takt woog btw ook maar iets van 110 kilo... dus niet zo ontzettend veel meer dan die 500 die je nu hebt staan
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
youp |
1-3-2004 23:33 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
[...]
ik wist idd precies waar ik aan begon want ik had al meerdere malen op deze machine gereden toen hij nog niet van mij was
ik heb het dus over de aller eerste keer dat je er op stapte toen zal je t echt nog niet geweten hebben... wat denk je nou dat ik meteen zo'n ding koop als ik m zie staan zonder er op te hebben gereden?
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
Rick |
1-3-2004 23:35 |
Posts: 3788 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: youp
[...]
ik heb het dus over de aller eerste keer dat je er op stapte toen zal je t echt nog niet geweten hebben... wat denk je nou dat ik meteen zo'n ding koop als ik m zie staan zonder er op te hebben gereden?
je praat in ieder geval wel zo dat je er meteen een zou kopen zonder erop gereden te hebben ja
en niemand weet van te voren waar die aan begint als ie op een andermans motor stapt, dus alles moet een 1e keer hebben he, lijkt me nogal logisch
Dit bericht is ge-edit door Rick op 1-3-2004 23:35
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
Daniel_84 |
1-3-2004 23:37 |
Posts: 1127 |
Ik zou nooit op een cr500 stappen, die dingen zijn zo nerveus lijkt me. EEn beetje gas en hoppa, heb je gat aan de achterkant van je helm.
Mij lijkt zo een XL500, of XR egt wel wat om mee te beginnen.
|
|
|
|
youp |
1-3-2004 23:38 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
[...]
je praat in ieder geval wel zo dat je er meteen een zou kopen zonder erop gereden te hebben ja
en niemand weet van te voren waar die aan begint als ie op een andermans motor stapt, dus alles moet een 1e keer hebben he, lijkt me nogal logisch
Dit bericht is ge-edit door Rick op 1-3-2004 23:35
precies! en dat bedoel ik nou... op dat punt waar jij toen zat zit ik nu ook... alleen ik heb met een lompe motor met wat meer vermogen leren crossen...
en ja ik ga tuurlijk eerst rijden sowieso om te checken of alles werkt... k wil iedere versnelling gehoord hebben enzo...
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
Rick |
1-3-2004 23:39 |
Posts: 3788 |
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
youp |
1-3-2004 23:39 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Ik zou nooit op een cr500 stappen, die dingen zijn zo nerveus lijkt me. EEn beetje gas en hoppa, heb je gat aan de achterkant van je helm.
Mij lijkt zo een XL500, of XR egt wel wat om mee te beginnen.
die fase heb ik dus achter de rug ik ben geen beginner meer... ik heb dus leren crossen enzo op een XL500R (pro-link monoveer achter, hogere voorvering etc.) die opgevoerd was...
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
youp |
1-3-2004 23:42 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
[...]
kijk dat het voor iedereen een 1e x is is logisch maar praat er nou gewoon niet zo over alsof je alles al weet
daar krijg je dus al dit commentaar/ deze hele discussie van
ik wil je even herinneren dat de hele discussie op gang gekomen is toen ik zei dat ik over een paar maandjes ook een CR wou gaan halen en iemand t nodig vond om te bl?ren : 'VAN EEN VESPA NAAR EEN CR500 BLA BLA BLA'....
dat vind ik nogal onzinnige en nutteloze reply's enzo... dan zit ik me al te ergeren :P
maar goed
-edit-
ik wil ook niet zeggen dat ik alles weet enzo absoluut niet... 4give me
Dit bericht is ge-edit door youp op 1-3-2004 23:43
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
Rick |
1-3-2004 23:43 |
Posts: 3788 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: youp
[...]
ik wil je even herinneren dat de hele discussie op gang gekomen is toen ik zei dat ik over een paar maandjes ook een CR wou gaan halen en iemand t nodig vond om te bl?ren : 'VAN EEN VESPA NAAR EEN CR500 BLA BLA BLA'....
dat vind ik nogal onzinnige en nutteloze reply's enzo... dan zit ik me al te ergeren :P
maar goed
ik geef je een advies, negeer dat soort replies echt mega, want die zal je vaak horen hiero
ik heb ervaring en erger me daar vaak ook aan
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|
youp |
1-3-2004 23:44 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick
[...]
ik geef je een advies, negeer dat soort replies echt mega, want die zal je vaak horen hiero
ik heb ervaring en erger me daar vaak ook aan
mooi dan verklaar ik deze discussie als geeindigd en zal ik verdere achterlijke repy's negeren... (heeft misschien met mn FOK! achtergrond te maken dat ik er op in ga )
|
|
jij bent bob... en ik rij! |
|
Daniel_84 |
1-3-2004 23:46 |
Posts: 1127 |
Nee maar ook een 4takt wil ik liever he. Slijten veel minder. Ik heb geen zin om na ieder 15 uur een nieuwe zuiger te halen voor aso veel geld. Dan maar wat minder vermogen, maar wel een degelijke motor waar je veel plezier mee beleeft.
Want ik zie dat Rick het vermogen ook lang niet helemaal gebruikt. Geef mij dan maar een rustigere 4 takt die je wel open kunt trekken
|
|
|
|
Rick |
1-3-2004 23:49 |
Posts: 3788 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84
Nee maar ook een 4takt wil ik liever he. Slijten veel minder. Ik heb geen zin om na ieder 15 uur een nieuwe zuiger te halen voor aso veel geld. Dan maar wat minder vermogen, maar wel een degelijke motor waar je veel plezier mee beleeft.
Want ik zie dat Rick het vermogen ook lang niet helemaal gebruikt. Geef mij dan maar een rustigere 4 takt die je wel open kunt trekken
en tog ben ik van mening dat het onderhoudt niet veel duurder is dan dat van een 4takt omdat de onderdelen van 4takt motoren een stuk duurder zijn
de techniek van een 4takt zit ook met veel meer onderdelen in elkaar en dus kan er ook meer stuk gaan wat vervangen moet worden
met 2takt moet er dan wel eens om de zoveel tijd een nieuwe zuiger in, maar dat is meestal een vast bedrag
ga maar es rondkijken wat de nokkenas onderdelen en andere onderdelen kosten van 4takt motoren en hoevaak dat vervangen moet worden
wordt je volgens mij ook niet echt heel erg vrolijk van hoor
|
|
Ride like your ass is on fire!!! |
|