Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Anton op me CR500

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16263 - Anton op me CR500
Pagina 4 van 20
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 25951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Zeroed in- 29-2-2004 15:44 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


pssst k rij vanaf mn 15e 500cc 4takt wel... maar ik wil wel eens overstappen btw ook 250 en 350cc 2takt trial bike ervaring...



daarbij komt dat ik een maat heb met een CR500 uit '97 en die heeft me al voldoende geinformeerd...


je weet niet waar je over praat.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dick1

MOET JE WEL GAS GEVEN HE!!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


idd, en ook niet continu bang zijn om om te vallen (voet aan de grond, zelfs terwijl je rechtuit gaat)


band was lek en er zaten geen noppen meer op.
in het zachte zand daar kan je dan geen bocht nemen.
als je het niet gelooft stap je zelf maar op dat ding ofzo.

(niet dat ik het ineens wel kon als het allemaal goed was).

het geluid IRL is trouwens heel anders dan op het filmpje, harrie.
echt een enorme takke herrie.


Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 29-2-2004 15:52
 
Hans F 29-2-2004 15:55 Print reply
Posts: 4326
lekke band zorgt niet echt voor veel vertrouwen
 
Rudy 29-2-2004 15:56 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia r-ass

je zeker ja ik praat wel over kleine verschillen...maar verschillen zijn er...

Specifications Honda CR500 01


Engine


Engine Type:
2-stroke

Displacement:
491 cc

Bore x Stroke:
89 mm x 79 mm

Engine Features:
reed valve

Compression Ratio:
6.7:1

Engine Cooling:
Liquid


Carburetion


Carburetor:
38mm Flat-side




Specifications Honda CR500 92


Engine


Engine Type:
2-stroke

Displacement:
491.4 cc

Bore x Stroke:
89 mm x 79 mm

Engine Features:
reed valve

Compression Ratio:
6.8:1

Engine Cooling:
Liquid


Carburetion


Carburetor:
Keihin 38mm


www.georgiaoffroad.com


zie je wel compressieverhouding is anders
maargoed nu genoeg erover..back on-topic


Dit bericht is ge-edit door Aprilia r-ass op 29-2-2004 15:22


afronding..... voorvork is in 97 ofzo een keertje veranderd (naar een kayaba 46 omdat die die 43mm niet meer maakte ) maar verder is hij niets anders.....
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
-Zeroed in- 29-2-2004 16:03 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

lekke band zorgt niet echt voor veel vertrouwen


nee idd, en dan ging rick met ze zieke hoofd ook nog even het asfalt op volgas slllllip alleen hebben we dat niet gefilmt jammergenoeg.

oja, het ding trilt trouwens echt verschrikkelijk elke vrouw zou er makkelijk op klaarkomen door met het gas te jengen

 
Rick 1-3-2004 17:18 Print reply

Posts: 3788
mwa band liep rustig leeg, was niet zacht hoor dat we gingen crossen, dus dat kon toen verder geen kwaad ofzo
had em voor dat we weggingen opgepompt
maar is een btje vaag, hijs nu ook nog steeds goed namelijk dus kweeniet waar dat door kwam dat we hem erin gooiden anton
maar zit idd bijna geen noppen meer op het midden van de band, aan de zijkanten issie nog wel redelijk goed en kan je'm dus ook nog wel een bocht ingooien hoor

en idd ik heb em wel ff helemaal vol open gejekkerd op et asfalt maar dat is niet gefilmd
owjah en die 700cc 2takt crosser wil ik ook wel es een rondje op proberen

Dit bericht is ge-edit door Rick op 1-3-2004 17:26
 
Ride like your ass is on fire!!!
youp 1-3-2004 22:59 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

[...]


je weet niet waar je over praat.

[...]


[...]


band was lek en er zaten geen noppen meer op.
in het zachte zand daar kan je dan geen bocht nemen.
als je het niet gelooft stap je zelf maar op dat ding ofzo.

(niet dat ik het ineens wel kon als het allemaal goed was).

het geluid IRL is trouwens heel anders dan op het filmpje, harrie.
echt een enorme takke herrie.


Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 29-2-2004 15:52


ik weet HEEL goed waar ik over praat... wat denk je nou dat ik gewoon van een brommer gestapt kom en denk 'oh ik ga eens op een 500 stappen?'

dat heeft die gast met die 97er CR500 WEL gedaan en dat is zelfs goed gegaan... tuurlijk is hij ook eens op zn bek gegaan... (nu pas geleden nog toen dat ziek figuur vond dat hij een lichtere tandwielverhouding nodig had en met 80 nog eens een wheelie wou trekken) maar dat hoort er bij... toch? verder ben ik niet bang om eens op mn bek te gaan...

en zoals ik al zei: t is NIET voor baancross... maar voor wat te raggen op veldweggetjes en door velden etc. en eventueel eens een keertje mee enduro rijden met die maat van me...

btw als t vermogen me toch TE extreem is ofzo dan zijn daar ook oplossingen voor... zoals een uitlaat voor hoge toeren, of een zwaardere tandwielverhouding... en nou niet denken dat ik de topsnelheid ga benutten dat doe ik sowieso ook al niet met standaard twvh

oja voor ik het vergeet... mensen zeggen wel eens 500 4takt is niet te vergelijken met 500 2takt... nee DUH dat snap IK zelfs... daarom doe ik het dus ook... omdat het sneller en agressiever is... 500 4takt is me veel te tam geworden...

Dit bericht is ge-edit door youp op 1-3-2004 23:01
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 1-3-2004 23:07 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

[...]


me 500 is te koop hoor, maarja daarvoor moet je maar een sales kijken en niet hier erover lulle anders gooien ze me topic dicht
en dit is idd echt niet te vergelijken met een 4takt of een 250cc crosser hoor
koppel van dit ding is niet normaal


spijt me, maar als ik voor eentje ga ga ik voor eentje vanaf 97... aan t filmpje te zien was die van jou ergens uit eind jaren 80... of vergis ik me nu?
 
jij bent bob... en ik rij!
Rick 1-3-2004 23:07 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


ik weet HEEL goed waar ik over praat... wat denk je nou dat ik gewoon van een brommer gestapt kom en denk 'oh ik ga eens op een 500 stappen?'

dat heeft die gast met die 97er CR500 WEL gedaan en dat is zelfs goed gegaan... tuurlijk is hij ook eens op zn bek gegaan... (nu pas geleden nog toen dat ziek figuur vond dat hij een lichtere tandwielverhouding nodig had en met 80 nog eens een wheelie wou trekken) maar dat hoort er bij... toch? verder ben ik niet bang om eens op mn bek te gaan...

en zoals ik al zei: t is NIET voor baancross... maar voor wat te raggen op veldweggetjes en door velden etc. en eventueel eens een keertje mee enduro rijden met die maat van me...

btw als t vermogen me toch TE extreem is ofzo dan zijn daar ook oplossingen voor... zoals een uitlaat voor hoge toeren, of een zwaardere tandwielverhouding... en nou niet denken dat ik de topsnelheid ga benutten dat doe ik sowieso ook al niet met standaard twvh

oja voor ik het vergeet... mensen zeggen wel eens 500 4takt is niet te vergelijken met 500 2takt... nee DUH dat snap IK zelfs... daarom doe ik het dus ook... omdat het sneller en agressiever is... 500 4takt is me veel te tam geworden...

Dit bericht is ge-edit door youp op 1-3-2004 23:01


dus jij wil zeggen dat je weet waarover je praat omdat je niet bang bent om te vallen oid?
je zegt zelf al dat je niet weet of het vermogen je TE extreem is of niet, dus je weet niet waarover je praat en andere tandwielverhouding is voor pussies, ga dan geen 500 rijden
 
Ride like your ass is on fire!!!
Rick 1-3-2004 23:08 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


spijt me, maar als ik voor eentje ga ga ik voor eentje vanaf 97... aan t filmpje te zien was die van jou ergens uit eind jaren 80... of vergis ik me nu?


alsof het blok veel verschilt van die modellen , valt best mee
maar frame en kappen zijn mooier idd das waar
 
Ride like your ass is on fire!!!
youp 1-3-2004 23:09 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

[...]


dus jij wil zeggen dat je weet waarover je praat omdat je niet bang bent om te vallen oid?
je zegt zelf al dat je niet weet of het vermogen je TE extreem is of niet, dus je weet niet waarover je praat en andere tandwielverhouding is voor pussies, ga dan geen 500 rijden


omdat ik dus meer wil... ik heb nog nooit eentje gereden dat klopt... maar daar kom ik dan wel achter... ik ga ook niet aan de twvh kloten maar t zou opzich mogelijk zijn... en nee dat ik weet waar ik over praat heeft niks te maken met bang zijn om te vallen oid... eerder met dat ik me al n half jaar continu in die dingen aan t verdiepen ben...

en vertel me eens eerlijk... hoe ben jij begonnen?
 
jij bent bob... en ik rij!
youp 1-3-2004 23:10 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

[...]


alsof het blok veel verschilt van die modellen , valt best mee
maar frame en kappen zijn mooier idd das waar


blok verschilt niet... vering enzo wel... en slijtage (tenzij je een ex-wedstrijdmachine koopt :P )
 
jij bent bob... en ik rij!
Rick 1-3-2004 23:11 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


omdat ik dus meer wil... ik heb nog nooit eentje gereden dat klopt... maar daar kom ik dan wel achter... ik ga ook niet aan de twvh kloten maar t zou opzich mogelijk zijn... en nee dat ik weet waar ik over praat heeft niks te maken met bang zijn om te vallen oid... eerder met dat ik me al n half jaar continu in die dingen aan t verdiepen ben...

en vertel me eens eerlijk... hoe ben jij begonnen?


maar je zegt eerst je weet waarover je praat en daarna spreek je jezelf weer tegen door te zeggen als het vermogen me TE extreem is neem ik wel andere tandwielen oid

en ik ben begonnen op een 125cc crosser, toen ik die goed kon handelen heb ik die weggedaan omdat het blok van dat model te oud was vond ik en te weinig power had
deze kwam ik toen toevallig tegen en heb em toen gekocht
 
Ride like your ass is on fire!!!
Rick 1-3-2004 23:12 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


blok verschilt niet... vering enzo wel... en slijtage (tenzij je een ex-wedstrijdmachine koopt :P )


als het blok niet verschilt waarom verschilt de slijtage wel dan , de vering enzo is prima alleen voor geen upsd zoals de nieuwere modellen wel hebben, maar of je dat verschil voor hobby gebruik merkt, nee niet echt hoor
ik heb hiervoor ook met upsd gereden en echt verschil merk je niet
 
Ride like your ass is on fire!!!
youp 1-3-2004 23:19 Print reply
Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

[...]


maar je zegt eerst je weet waarover je praat en daarna spreek je jezelf weer tegen door te zeggen als het vermogen me TE extreem is neem ik wel andere tandwielen oid

en ik ben begonnen op een 125cc crosser, toen ik die goed kon handelen heb ik die weggedaan omdat het blok van dat model te oud was vond ik en te weinig power had
deze kwam ik toen toevallig tegen en heb em toen gekocht


ik ben begonnen op een 500cc 4takt met iets meer als 40pk en bergen koppel.. goed genoeg om een salto mee te maken als je niet weet wat je doet... nou heeft jou machine (er van uitgaande dat hij uit +- 86-88 komt) iets van 60-65pk... t laatste model dat gemaakt is (01 model ofzo) heeft zelfs 76pk aan het achterwiel... ik weet dat van 40 naar +-70pk (jaren 90 model) een grote sprong is... maar minstens net zo groot als die sprong van jou oude 125cc naar deze 500..

-edit-

wist jij PRECIES wat je te wachten stond toen je voor t eerst op die 500 stapte? waarschijnlijk niet meer als mij; ervaringen van andere mensen...

daarom zei ik dat over die tandwielen... maar die vlieger gaat toch nooit op of ik leer de machine zo kennen of helemaal niet!

Dit bericht is ge-edit door youp op 1-3-2004 23:26
 
jij bent bob... en ik rij!
Rick 1-3-2004 23:29 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youp

[...]


ik ben begonnen op een 500cc 4takt met iets meer als 40pk en bergen koppel.. goed genoeg om een salto mee te maken als je niet weet wat je doet... nou heeft jou machine (er van uitgaande dat hij uit +- 86-88 komt) iets van 60-65pk... t laatste model dat gemaakt is (01 model ofzo) heeft zelfs 76pk aan het achterwiel... ik weet dat van 40 naar +-70pk (jaren 90 model) een grote sprong is... maar minstens net zo groot als die sprong van jou oude 125cc naar deze 500..


mwa tog vind ik zelf dat je op een lompe 500cc 4takt minder goed leert rijden dan op een 125cc crosser uit 1993, die vele malen lichter is en waar je het vermogen goed maximaal van kan gebruiken
mijne machine heeft volgens de fabrieksgegeven idd 61pk, maar daar zit hij iets boven
en als je weet dat honda na ik geloof 1990 zoiezo andere uitlaten erop heeft gegooid, die ook op performance gemaakt worden, dus ook weer xtra pk winst en de cilinder + cilinderkop aangepast heeft bij het 1991 model dan is het zoiezo wel begrijpelijk dat ze altijd iets meer winst halen uit de nieuwere modellen (het zou ook niet goed zijn als ze dat niet zouden lukken)
maar als je hier al een snelle pijp opgooit issie gewoon bijna net zo snel
 
Ride like your ass is on fire!!!

Dit topic is 25951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 20
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved