Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - tsx MOET in mekaar!!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1624 - tsx MOET in mekaar!!!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kouwe Arie 23-9-01?14:30 Print topicpost
Posts: 2065
Mijn tsx ligt dus al een tijdje uit elkaar en NU ga ik hem weer in elkaar zetten, ik ben al een eindje maar ik heb nog wat probleempjes, namelijk:

-Bij het rempedaal&bijbehorende sjit zit zo'n soort ringetje van ijzerdraad met een haakje daaraan, ik weet mijn god niet meer hoe of waar dit zat, wie wel?

-Bij mijn voortandwiel zit zo'n borgringetje, ja die ken je wel, die kan niet helemaal richting het blok waardoor mijn voortandwiel nou speling heeft (dit maakt volges mij niet zoveel uit).

-Er zit een bp7es ngk bougie in (mijn cilinderkop), is dit de goede warmtegraad? Zelf denk ik van wel. Voor mijn setup, zie mijn profile .

-Mijn voorrem remt niet echt super, het is een soort aan/uit rem, zeer gevaarlijk dus. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie beter te doseren wordt? De remschoenen zijn nog in pico bello staat.

-Mijn voorwiel staat een beetje scheef naar links (als je achter de brommer staat). Ik heb er al een andere voorwielas in gepleurt, want de vorige daar zat een slag in. Maar het is nog steeds. Wie o wie komt met het juiste antwoord?

-Mijn achterwiel daar zit speling in, hoe dit te verhelpen??

ALVAST BEDANKT! greetz mathijs

[This message is edited by kouwe Arie on 23-9-01 14:49]
 

Woeter 23-9-01?14:47 Print reply

Posts: 2832
Dat rempedaal moet je in dat gat steken waar ie in hoort, dan doe je er een ringetje om aan de andere kant en dan steek je dat borgpennetje erin en buige je de pootjes naar buiten zodat ie er niet meer uit kan...
Ik had laatst een nieuwe boudie gehaald en volgens hem moest je hittegraad 8 hebben, kweet niet of het erg veel uitmaakt maar ik denk het niet.
Dat van je voortandwiel heb ik ook, zolang het tandwiel maar gaan speling in de draairichting heeft is het wel goed
 
Sneks 23-9-01?15:39 Print reply
Posts: 2499
Dat scheefstaande voorwiel kan je mischien verhelpen door je kroonplaaten los te draaien, het wiel recht te duwen en dan je kroonplaten weer vast te zetten.
Maar je kan ook scheve binnenpoten hebben

Achterwiel, draai die as eens vast.
En als dat niet helpt, check dan je achterwiellagers eens

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SPARKLE 23-9-01?16:46 Print reply
Posts: 1332
Dat van dat scheve voorwiel KAN ook zijn dat je frame een scheetje beef is, het KAN he
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
BIGwillie 23-9-01?16:36 Print reply
Posts: 553
Over die bougie: foute bougie! ik heb er een BPR8ES in zitten en dat is zekerteweten de goed. (70cc)
Een bougie met een te lage warmtegraad kan groote gevolgen hebben:

Laatst reed ik met een maat van me door de polder. Hij reed op zn MB. Die hadden we pas een week in elkaar.(had hij pas gekocht van iemand die hem 6 jaar in de schuur had laten staan). Helemaal gereviseerd, opnieuw gestraald/gespoten, kei veel nieuwe onderdelen erop, de oude 70cc mallosie er weer op gedaan. Zag er weer als nieuw uit. Hij had hem net 503 KM ingereden en wilde effe op het gas. En toen: Paf!! Wij stoppe. 'Kut m'n MB kapt ermee' riep Mos (bijnaam). Geen compressie, zuigerveer zeker naar de klote.:p z'n pa ons effe opgehaald.
Halen we de cilinderkop eraf. Bleek dat de bougie was ontploft en een gat dwars door de zuiger had geslagen! :p
Oorzaak: Hij had een oude, verkeerde bougie met een te lage warmtegraad erin gedaan. De SUKKEL!
Volgende dag andere zuiger gehaald. Bleek dat die zuigers voor die oude mallosies al lang niet meer gemaakt werden (enkele zuigerveer) dus toen maar een nieuwer type erop (2 zuigerveren). 150 piek maar op deze zuiger doet hij het 10 keer zo goed.

En over die spelling in het achterwiel: nieuwe lagers of nieuwe bussen tusse de achterbrug en wiel. Da laatste was bij mijn TSX, bleek dat de vorige eigenaar er een afgezaagd stuk pijp tussen had gedaan.
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]
Sneks 23-9-01?17:12 Print reply
Posts: 2499
Ik heb in m'n nsr een 9 zitten. Kan je niet meteen volgas rijden, want dan stotterd hij, maar als je 1 km warmrijd doet hij het goed . Want ik geloof dat je er een zo koud mogelijke bougie in moet hebben.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 23-9-01?17:34 Print reply
Posts: 2469
je kunt ook heel voorzichtig 1 van je binnenpoten wat hoger zetten zodat het wiel recht komt te staan gewoon een beetje mee spelen. Ik bedoel: vertellen in hoogte bij de kroonplaten.
 
- insane in the brain -
Woeter 23-9-01?17:55 Print reply

Posts: 2832
Jan zijn stuur staat ook heel erg recht, kijk maar naar de foto in z'n siganture, of niet jan??
 
Saknet 23-9-01?18:17 Print reply

Posts: 10355
roflmao
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved