Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer met meeste vermogen van forum

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1085 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16236 - Brommer met meeste vermogen van for...
Pagina 6 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 23554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tsxdude AKU MicheL 21-8-2004 22:00 Print reply

Posts: 10676
Mijn tsx:

belgish 50cc snel LC
nieuwe vertex zuiger
16mm orgineel belgish
giasnelli uitlaat
onsteking vervroegd
poorten netjes gemaakt, uitlaatpoort mm hoger en
breedte gecorrigeert..

Echte c3 lagers

Loopt wss 90/95

geen vermogens uitdraaien:P















 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
foxbuster666 22-8-2004 12:27 Print reply

Posts: 670
Er zit verschil in banken.
Twins/Koopmans banken wijken gewoonweg af.
Hier kun je wel mee afstellen aan de hand van het vermogen, maar niet het vermogen testen.
Het eigenlijke vermogen ligt veel lager.
Zelf ben ik bij marco krijger op een tovami bank geweest.
Deze was geijkt en gaf dus echte pk's op het achterwiel weer.






80 blok
6-bak
Malossi 110cc
Malossi 6-kleps
Malossi 26mm spruitstuk
Malossi Variabele powerbox
Malossi Powerfilter
Mikuni 24mm vlakschuif
Aangemeten uitlaat
Aangemeten Hogedrukkop
HPI Raceonsteking
Vertanding 15/38
Top 131 km/h (@ teller + 160)
18.8 PK





80 blok
6-bak
Malossi 110cc
Malossi 6-kleps
Malossi 26mm spruitstuk
Malossi Variabele powerbox
Malossi Powerfilter
Dellortho 28mm Vlak VHST
Aangemeten uitlaat
Aangemeten Hogedrukkop
HPI Raceonsteking
Vertanding 14/38

Wat ik nou bereikt het met de andere setup?
Niet meer vermogen, nog steeds 18.8 pk, maar meer koppel bij de tweede grafiek.
Ook ligt hierbij de topsnelheid lager, dit komt door kortere vertanding.
Maakte met die vertanding, met lange mbx brug wheelies in derde versnelling.

Voor de rest raad ik iedereen aan met een leuke setup ipv een homoet/proma oid een opmaat pijp te laten maken.
Een fabriekspijp kan nooit tippen aan een opmaat, aangezien je uitlaat @ cilinder/carb etc wordt berekent.

Hier nog een plaatje van een dpr aangemeten pijp met 1 dummie demper!



Niet alleen kijken naar het topvermogen, want deze liggen bij beide grafieken even hoog.
Maar kijk naar het verloop van de grafiek en wanneer hij vermogen scoort.
Zo zul je zien dat de twee grafiek veel rechter omhoog loopt en dus meer vermogen onderin heeft.
De eerste grafiek daarintegen heeft toch 2 pk minder bij elke interval

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Dit bericht is ge-edit door foxbuster666 op 22-8-2004 12:37

Dit bericht is ge-edit door foxbuster666 op 22-8-2004 12:39
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
RS_70_power 22-8-2004 12:44 Print reply

Posts: 1990
user : TTVT moet ff op de testbank , dan kan je lachu
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
HondaPXR 22-8-2004 13:15 Print reply
Posts: 257
testbank in belgi? kost maar 7.5? voor 3 runs!
 
Hans F 22-8-2004 13:48 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

/kick

Spidey RS, onafgesteld (SandeRS is de eigenaar van de RS)

haalt 16,8pk en 9,9 NM.

word binnenkort optimaal afgesteld @ testbank.

Setup:

- 28mm Oko Aangepast
- Hand-made spruitstuk
- Pro Race krukas Aangepast
- Pro Race cilinder Aangepast (Goot Tuned)
- Pro Race uitlaat Aangepast (Goot Tuned)
- Balansas verwijderd
- Carters volledig aangepast (Goot Tuned)
- HPI 2004 Binnenrotor
- 5 Plaats koppeling
- Grotere radiateur


Run 1:

afbeelding


Run 2:

afbeelding


Worshippy aan Maarten afbeelding

Dit bericht is ge-edit door Bullet op 21-8-2004 21:26


jammer dat het vermogen eigenlijk te piekerig is (er zitten enorme kuilen in de eerste grafiek waar je nauwelijk over 5 pk beschikt). Het zou mooier zijn als de versnellingen beter op elkaar aansloten.
 
goot 22-8-2004 16:01 Print reply
Posts: 78
het piekerige uit de grafiek zijn we al aan t werken.
een probleem is de afstelling dit was voordat we gingen afstellen even banken en kijken hoe het verder zou gaan helaas kregen we carb problemen. voor het piekerige is de aanschaf van een andere bak ook al onderweg. in de run door de versnellingen is ook duidelijk de dippen en slechte afstelling te zien zodra de belasting groter wordt (4,5,6 versnelling)
na een membraam plaat wissel van 0,3 naar 0,35 was er een duidelijk verschil voelbaar en gaan we nu ook op de testbank verder met afstellen zodra de carb problemen zijn opgelost.
de runs zijn ook niet super soepel. was eerste keer dat ik testbank runs maakte en versnellingsbak werkte niet mee

Dit bericht is ge-edit door goot op 22-8-2004 16:03
 
i may be slow but i`m ahead of you
sproeiertje 22-8-2004 16:20 Print reply

Posts: 643
mijn tsx ac
70cc malossi met gare zuiger
afgedraaide cilinderkop van 41mm naar 47mm
20mm mikuni
proma uitlaat
k-star powerfilter
5,9 pk op mvb bank



Dit bericht is ge-edit door sproeiertje op 22-8-2004 16:21
 
Rik 22-8-2004 16:53 Print reply

Posts: 3464
over 2 weken al me nieuwe spullen voor me gsm binnen. 80 mhr 21 carb. ect. powerboxxie dan gaik over paar weekies alles erop beunen en dan ook maar een uitdraai laten maken.
 
master of disaster_rs50 22-8-2004 17:15 Print reply
Posts: 1839
50cc appie rs:
k&n filter
21mm dell'orto
4klep malossi membraan (carbon kleppen)
top performace( 40.3mm) lude tuned
polini uitlaat

9,546pk bij 9938 omw/min( bij de jager gemeten)

 
lalalalalala i can't hear you
arie-de-arier 22-8-2004 19:11 Print reply

Posts: 10000
ja maar die is lude tuned dat is niet eerlijk
 
Allah is beter
John Huijben 22-8-2004 19:14 Print reply

Posts: 2433
oew vet topic, kzal ook maar ns anar de testbank gaan als mn MT loopt
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Roedi-Loerbeek 22-8-2004 19:22 Print reply

Posts: 1492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

ja maar die is lude tuned dat is niet eerlijk



vraagje? wie of wat is lude?
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Bullet 22-8-2004 19:23 Print reply

Posts: 12150
alles lude?
 
**My BungHole Will Speak Now**
honda_2takt_power 22-8-2004 19:23 Print reply

Posts: 6744
kijk maar in zijn prohttp://www.brommerforum.nl/user/44
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
arie-de-arier 22-8-2004 19:32 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

alles lude?



 
Allah is beter

Dit topic is 23554 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved