easyrider50cc |
28-2-2004 19:59 |
Posts: 107 |
he mensen leuk om zo veel reactie te krijgen Op mijn verhaal.
Nou ik las dat iemand niet geloofde dat mijn verhaal waar is. Nou sukkel... volgens mij heb jij zelf gewoon niet het lef om zo ver te rijden in je eentje en ben je jaloers. ....Maarja
Ik sliep altijd op campings . het is slim om rond 4 uur smaddags al begginnen te zoeken, zodat je rond 5 uur op een camping staat. dan Kom je teminste niet om 10 uur s`avond onderkoelt aan zoal mij is overkomen.
Nog een tip ( vooral in Frankrijk ) Als je de weg aan een franse of duitse maloot gaat vragen om dat je niet weet waar je zit. Zeg er dan duidelijk bij dat je op een brommer rijd en niet op een moter ( vello-moteur in het Frans en Moped in het Duits ) Omdat ze mij op mijn Grote MTX altijd de snelweg op sturen. Nou dat is me ongeveer drie keer gebeurt.......en dat trip je uit......Daar rijd je dan met je bagage met 60 km/u tussen de autos en vrachtwagens......KUT !
Ik denk dat je ook wel een beetje getikt moet zijn ( zoals ik ) Om alleen zon reis te maken. dit jaar ga ik weer en er is niemand die mee wilt dus dan maar alleen.
En voor de mensen die naar Zwitserland gaan.....zou ik niet doen ...echt waar.
Ten eerste is daar alles super duur ( camping, eten enz) De mensen daar spreken half onverstaanbaar Duits. En de Franse alpen zijn zeker even of zelfs veel mooier. Frankrijr en Duistland zijn echte geschikte en mooie moter rij landen. Brommer vriendelijk dus.
En laar de reply`s maar komen. Brommer vakanties zijn echt te gek.
|
|
|
|
PraatPaal |
28-2-2004 20:03 |
Posts: 7977 |
zou wellis cool zijn om met een aantal brommerforum mensen te doen
|
|
|
|
de_koen |
28-2-2004 20:05 |
Posts: 5595 |
count me in
easyrider dude, maak een topic aan weekjes voor je vertrek en ik ga 95% zeker mee
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
RS_70_power |
28-2-2004 20:07 |
Posts: 1990 |
Waar schijnlijk gaat ik met een paar vrienden eerst naar het 3 landen punt in Zuid-limburg en dan kijken we hoever we komen verder richting luxenburg peuken importeren en vuurwerk
|
|
draai / frees werk ==>> PM of email me |
|
PraatPaal |
28-2-2004 20:08 |
Posts: 7977 |
|
|
|
|
easyrider50cc |
28-2-2004 20:22 |
|
easyrider50cc |
28-2-2004 20:26 |
|
Blijhoofd |
28-2-2004 20:33 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: easyrider50cc
[...]
HAHA tja.... je moet wel alles perfect in orde hebben en zelf goed kunnen sleutelen. Bij mij is nooit wat kapot gegaan gelukkig. Behalve toen de MTX omviel en me remhandel was gebroken ( altijd bij die honda gietijzeren zooi handels)
heb je met alu ook.. doe je nix aan
lijkt me nix met brommer op vakantie, beter motor
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Bazzy |
7-4-2005 8:35 |
Posts: 33 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Je moet idd in Nederland gewoon alle middelgrote plaatsen en kleine frotplaatsjes die belangrijk zijn op een briefje schrijven en op je tank plakken oid.
Buiten nederland/belgie zou ik grote plaatsen aanhouden .
Halfords verkoopt een route-roller. Daar kun je een (lange) routebeschrijving instoppen en... makkelijk verder rollen naar de volgende omschrijving. Op internet zijn motorroutes te vinden die al aan dat formaat zijn aangepast. Als je ze even nakijkt op snelwegen kun je ook voor je bromtocht gebruiken.
tip: koop een goede kaart van het gebied (Michelin bijv.) van 1:200.000 ofzo. Trek een lijn van de globale route die je wil volgen en zoek/volg de kleine weggetjes die ongeveer langs die lijn liggen. Als je de borden volgt langs de grote plaatsen kom je nl. niet van de grote wegen af (saai). Gewoon af en toe stoppen om kaart te lezen.
Dit bericht is ge-edit door Bazzy op 7-4-2005 8:37
Dit bericht is ge-edit door Bazzy op 7-4-2005 8:38
|
|
|
|
-Tom- |
7-4-2005 8:37 |
Posts: 4151 |
Tanktas met zo'n doorzichtig vak bovenop plakken, dan de kaart erin stoppen.
Of gewoon GPS shit erop bouwen
|
|
FTS Member |
|
crosser10040 |
30-5-2005 18:44 |
Posts: 515 |
misschien kickje maar je zou als routekaart ook op www.michelin.com kunnen kijken en daar gedetailleerde kaarten uitprinten
|
|
|
|
Aernoud |
13-6-2005 20:57 |
Posts: 10 |
nog een kick, maargoed..
zeer vet die verhalen, ben het ook van plan, had mij eigelijk al neergelegd bij 200 tot max 400 km, kregen jullie geen vette zitpijn? 6 uur achter elkaar op een brommer! biefstuk op je zadel ofzo gelegd
en hoe zit het met opgevoerde brommers in belgie en frankrijk? heb op motor forum gelezen dat ze wat betreft crossen in belgie al vet streng zijn, ook met opgevoerde brommers? je moet toch wel enigszins wat snelheid hebben, van hier (maastricht) naar knokke was volgens de routeplanner 7 uur met ingevoerde gemiddelde snelheid van 40
ik ben dan ook van plan om op me crosser met me vriendin richting zuidwesten te rijden, hoe gaat dat, met zijn tweeen? is dat geen zware belasting voor je brommer(voor mijn am6 blokje waars. wel )? hebben jullie nog iets meegenomen, ketting of bougie ofzo?
als iemand inmiddels nieuwe ervaring heeft opgedaan, ben benieuwd!
|
|
|
|
god of darkness |
13-6-2005 21:09 |
Posts: 222 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aernoud
n
en hoe zit het met opgevoerde brommers in belgie en frankrijk? heb op motor forum gelezen dat ze wat betreft crossen in belgie al vet streng zijn, ook met opgevoerde brommers? je moet toch wel enigszins wat snelheid hebben, van hier (maastricht) naar knokke was volgens de routeplanner 7 uur met ingevoerde gemiddelde snelheid van 40
In Bleg?ez zijn ze momenteel ook meer en meer aan het controleren. Maar rijdt zoals het moet en houdt u aan de snelheid (45km/u voor brommer belg?e) en je zal niet tegen gehouden worden. Of je moest op een brommercontrole rijdne natuurlijk
|
|
|
|
xander_cage |
13-6-2005 21:12 |
Posts: 198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: god of darkness
[...]
In Bleg?ez zijn ze momenteel ook meer en meer aan het controleren. Maar rijdt zoals het moet en houdt u aan de snelheid (45km/u voor brommer belg?e) en je zal niet tegen gehouden worden. Of je moest op een brommercontrole rijdne natuurlijk
In de zomermaanden valt het over het algemeen nog mee op vlak van controles in belgi?. Normaal controleren ze in de buurt van schoolen. Enne hang nu ook niet de debiel uit en scheur niet als een gek in dichtbebouwd gebied waar de kans groter is dat je de politie tegen komt.
|
|
tuning f(4)ever |
|
Aernoud |
13-6-2005 21:14 |
Posts: 10 |
45 rijden met een brommer die 90 kan , en als je nog zo'n stuk voor de boeg hebt, is wel lastig gelukkig wordt ie momenteel afgevoerd.
maar kunnen ze in belgie dan gewoon je brommer afnemen ofzo? of val je in een aparte regeling als buitenlander?
@ xander, tuurlijk, reed hier normaal gesproken ook 30/40 (met af en toe natuurlijk uitschietertje ) in de bebouwde kom.
Dit bericht is ge-edit door Aernoud op 13-6-2005 21:15
|
|
|
|