Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - profielwerkstuk-->minibike

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 724 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16204 - profielwerkstuk-->minibike
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jackmasterTZR 27-2-2004 11:19 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

rond is klote jah lijkt me, overbodig werk, Alleen goede hoeken aan maken, rond...

ik vind vierkant zoiezo mooier staan, en is het niet stevigeren dan? lijkt me wel


bij rond kank wel goede hoeken aan maken, hebben pas nieuwe afkortzaag
 
Daniel_84 27-2-2004 11:20 Print reply

Posts: 1127
Vierkant is egt niet steviger. Kijk naar je eigen mt. daar zijn de buizen ook rond. En van bijna alle andere brommers ook. En wat dacht je van fietsen. Ook de allerduurste hebben ronde (ovale) buizen
 
ties 27-2-2004 11:24 Print reply
Posts: 1333
vierkant is wel steviger. waarom denk je dat ze in de gp en in de cross twinspar framen beginnen te gebruiken. is licht omdat et alluminium is. en sterk van de vorm.
 
jackmasterTZR 27-2-2004 11:24 Print reply

Posts: 3062
maar om ff terug te komen op het frame, is de vorm en de verhouding met elkaar een beetje te doen... of moeten er nog aanpassingen aan komen

 
Luc 27-2-2004 11:59 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

Ja kijk t is een profielwerkstuk he. Daar moet je 80 uur mee bezig zijn. Dit project wordt veel groter. IK zou dubbele buizen weglaten. Scheelt egt. Vooral als je nog niet zo ervaren bent met slijpen en lassen.

BTW het kan wel. Je kunt zo'n frame binnen een uur in elkaar beunen. Iemand op dit forum heeft et bewezen (Hint, hint)




Muuaahhahahhahahahahaha, ik ga als profielwerkstuk men crosskart maken, check men profiel voor bouwplannen, ik denk dat daar precies 80 uur in gaan
 
Luc 27-2-2004 12:19 Print reply

Posts: 3590
Z? mensen, ik heb dus ooit van jack enkele meters van die buizen gehad, en hij heeft ze zo nu niet binne handbereik, dus heb ik ff voor hem een foto'tje van zo'n buis gemaakt, ik had ze zelf niet meer liggen, omdat ik ze al had gebruikt, maar zie hier; mijn standaard van men mtx, van die buizen gemaakt(omdat ie opgehoogd werd, en de vorige tekort was)



Hier zie je dus een enkele buis, hij lijkt groot maar valt best mee, de wand van de buis schat ik ongeveer 1,5 ? 2mm dik, niet heel erg dik dus..


Ik zeg dat het er goed mee te doen is, maar dan wel 2 tegen mekaar, ziet er echt vet uit, en het is makkelijk te maken...
 
theredone51 27-2-2004 12:22 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

maar om ff terug te komen op het frame, is de vorm en de verhouding met elkaar een beetje te doen... of moeten er nog aanpassingen aan komen



verhoudingen zijn wel te doen, maar dat subframe (zadel) zou ik wat anders maken, gewoon 2 buizen zijn echt niet mooi/sterk

en 80 uur? denk dat je zo lang echt niet nodig hebt, heb samen met neef iedere dag uurtje of 5 geknutselt ofzo en voila! een minibike
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
jackmasterTZR 27-2-2004 12:22 Print reply

Posts: 3062
owjah de buizen die ik gebruik zijn nieuw, en zit dus nog geen roest of iets dergelijks op.

alleen ik zit te twijfelen tussen de hoek die bij het frame en het subframe zit. ikzelf denk dat die wat te scherp is.
 
Luc 27-2-2004 12:23 Print reply

Posts: 3590
Ik wel

maar het is dan ook niet echt met elkaar te vergelijken

 
theredone51 27-2-2004 12:25 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

owjah de buizen die ik gebruik zijn nieuw, en zit dus nog geen roest of iets dergelijks op.

alleen ik zit te twijfelen tussen de hoek die bij het frame en het subframe zit. ikzelf denk dat die wat te scherp is.


is niet te groot hoor, kan denk ik makkelijk, maar download AutoCad en ga wat tekenen, incl. maten enz. (krijg je nog hoger punt op je profielwerkstuk )
owja 1 ding wat je echt NIET moet vergeten, naloop: dus dat je voorvork wat schuin staat, anders stuurt dat ding voor geen meter
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
theredone51 27-2-2004 12:25 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Ik wel

maar het is dan ook niet echt met elkaar te vergelijken



dat bedoel ik, een buggy duurt wel wat langer (vering, ophanging, stuurinrichting, versnellingsbak enz.)
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Luc 27-2-2004 12:30 Print reply

Posts: 3590
Ik heb er schijt aan, ik bouw dat ding zowiezo, profielwerkstuk of niet....

in autocad tekenen zal ook wel wat punten opleveren ja, maar dat had ik toch al gedaan, v??r ik van dat werkstuk wist..
 
jackmasterTZR 27-2-2004 12:42 Print reply

Posts: 3062
eehj luc teken jij de mijne dan ook ffkes, kben namelijk nie goed mee computers
 
MHuubR 27-2-2004 13:09 Print reply
Posts: 83
is dit profielwerkstuk voor natuurkunde?
kun je eindelijk iets leuks doen voor school,
volgend jaar moet ik dit ook, en nu ik dit zie weet ik wel wat ik ga doen
 
Pas 27-2-2004 14:26 Print reply

Posts: 1181
ik moest m'n profielwerkstuk al in januari afhebben/ingelevert hebben. Jij begind er nu pas aan?
 
GSXR600K1

Dit topic is 2716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved