Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rs50 troubles

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16195 - rs50 troubles
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1328 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de schakelgek 26-2-2004 20:45 Print topicpost

Posts: 5987
ok dit word een lang verhaal alvast

mijn rs50 doet nu al een weekje of 2 heel gek, ik rijd gewoon weg van huis, lekker warmrijden en zo, beetje van uitzicht genieten en zo, en na ong een km of 2 a 3 langzaam aan sneller rijden blabla

Nu heb ik een lang recht stuk naar mijn werk waar ik rijd, en daar rijd ik dan ong 3 km continu 9k 80km/h, en op gegeven moment voel ik hem langzaam aan terugzakken in toeren, zie je ook op teller en nadat ie onder de 6k komt begint ie te sputteren, en raar te doen, dus ik stoppen, en beetje met gas spelen en opeens wil ie niet dan 2 a 3k toeren maken, hij sputterd en doet raar.

Dus ik zet die brommer uit, laat hem 5 minuten staan, en na ff volgas hem naar de 10k te laten "sputteren" kan ik weer op weg.

Tot weer 4 a 5 km ver doet ie het weer

Ik ben er dus achtergekomen dat ie moet afkoelen of zo, en waar ik ook nog achtergekomen ben is dat als ik de benzinekraan dichtzet dat ie dan na een tijdje doorsputteren opeens weer "normaal" doet, en opeens totdat de vlotterbak leeg is weer power krijgt... dus hij staat iets te rijk

ok dit is wat ie doet dus,
nu heb ik deze week allemaal gedaan:
- ben van sproeier 90 naar 82 ondertussen gegaan (zou ik nou echt NOG kleiner moeten )
-heb alles schoongemaakt en gecheckt
-electronica: andere boegie, ander boegiekabel, andere bougiedop, andere bobine
-de bekabeling na gekeken en eventuele kortsluitingen geisoleerd

begin me nu toch radeloos te worden, heb net weer ff testgereden en nog steeds doet ie zo raar

ik ga morgen nog ff kijken of de bromboer een kleinere sproeier voor me heeft, maar kan het daar aan liggen? of hebben jullie andere suggesties wat het kan zijn?
alvast bedankt

edit: oh jah nog iets, ik heb de waterkoeling nagekeken, en die lekt dus niet ben ik al achter

en van de week moest ik ff weg naar venlo, 25km heen en 25km terug, en dat deed ie zonder enige problemen en savonds ging ik naar een vriend toe 5km verderop en toen deed ie weer wel zo gek ik weet het niet

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 26-2-2004 20:49
 
Limburger

brommercrazy 26-2-2004 21:02 Print reply

Posts: 2594
lijkt me iets met je vlotter/vlotternaald. Filter zou ik ook effe cleanen.
 
bart de schakelgek 26-2-2004 21:03 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

lijkt me iets met je vlotter/vlotternaald. Filter zou ik ook effe cleanen.


filter is nieuw, en vlotter/vlotternaald, leg ff uit aub, wat moet er mee zijn?
 
Limburger
brommercrazy 26-2-2004 21:04 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


filter is nieuw, en vlotter/vlotternaald, leg ff uit aub, wat moet er mee zijn?


Vlotter misschien lek, en vlotternaald misschien niet goed terug schiet.
 
master of disaster_rs50 26-2-2004 21:05 Print reply
Posts: 1839
sproeier 82 zou voldoende moeten zijn.
het zou trouwens zo kunnen zijn aangezien het erg vochtig is de laatste tijd, dat er vocht bij je benzine is gekomen.
mischien een bevroren carburatie ?
versleten zuigerveertjes ?
 
lalalalalala i can't hear you
thijs 26-2-2004 21:06 Print reply
Posts: 448
mijn broer had net hetzelfde met zijn rs.
ik heb geen idee hoe het komt, maar ik heb wel gemerkt als ik zijn cilinder er afhaalde dat er geen olie op zat. mischien is je oliepomp kapot, zodat hij slecht smeert en snel warm wordt.
 
bart de schakelgek 26-2-2004 21:10 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

sproeier 82 zou voldoende moeten zijn.
het zou trouwens zo kunnen zijn aangezien het erg vochtig is de laatste tijd, dat er vocht bij je benzine is gekomen.
mischien een bevroren carburatie ?
versleten zuigerveertjes ?


hm kan morgen wel ff de cilinder eraf trekken, maar lijkt me stug, is een cilinder van 3000km oud, incl zuiger, terwijl maat van me heel lang goed gereden heeft met cilinder van 10000km incl zuiger
de carb heb ik vandaag nog schoongemaakt, en gister was de benzine op, dus nieuwe benzine getankt, dat zal het ook niet zijn
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs

mijn broer had net hetzelfde met zijn rs.
ik heb geen idee hoe het komt, maar ik heb wel gemerkt als ik zijn cilinder er afhaalde dat er geen olie op zat. mischien is je oliepomp kapot, zodat hij slecht smeert en snel warm wordt.

helaas, ik meng zelf dus dat is het ook niet

Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 26-2-2004 21:11
 
Limburger
master of disaster_rs50 26-2-2004 21:12 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


hm kan morgen wel ff de cilinder eraf trekken, maar lijkt me stug, is een cilinder van 3000km oud, incl zuiger, terwijl maat van me heel lang goed gereden heeft met cilinder van 10000km incl zuiger

[...]

helaas, ik meng zelf dus dat is het ook niet


hahahah ik begrijp wat je bedoeld,maar ik heb 5000 kilomter terug ook een nieuwe cilinder gekocht, en 3 weken geleden wilde ie na lang gesputter op een gegeven moment niet meer starten, heb toen precies hetzelfde gedaan als jouw.
en nadat ik me cilinder eraf had getrokken en nieuwe zuigerveren had gekocht,deed ie het eindelijk weer.
dus het kan wel hoor...
 
lalalalalala i can't hear you
vstuning 26-2-2004 21:13 Print reply
Posts: 149
knik in de slang daar zou ik nog maar eens naar kijkeh... want ik had het zelfde probleem.....
 
Joscross 26-2-2004 21:18 Print reply

Posts: 12501
Komt waarschijnlijk door het koude weer, ik heb het ook met me mt, gast uit me klas heeft het ook met ze rs1. Volgens mij slaat de bougie vet, probeer eens een hogere hittegraad, en ietsjes armer afstellen

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 26-2-2004 21:18
 
Blukaap 26-2-2004 21:19 Print reply

Posts: 10006
Wat voor bougie rijd je mee en heb je de electrodenafstand kleiner gezet ?
Het lijkt mij een bougie die om de een of andere reden steeds vetslaat.
Ik zou het iig in de ontsteking gaan zoeken.
 
Bastila is lief
bart de schakelgek 26-2-2004 21:19 Print reply

Posts: 5987
ok dit heb ik nodig, mensen die het ook gehad hebben!

ok disastermaster, morgen gaat die cilinder eraf, moet er nieuwe zuiger komen, komt er direct een malle os, ben het 50cc rijden beu

en vstuning, jij bedoelt de benzineslang?? neuh die loopt met een mooi bochtje naar de carb toe
 
Limburger
Speakerfreak 26-2-2004 21:21 Print reply

Posts: 4941
had met me nsr dat ik ook lekker reed, trok goed door en na een tijdje 7k top, later 6, en nog later 4/5k carb opengehaald, was sproeierhouder die los zat...
 
Vieze naaiers hier
bart de schakelgek 26-2-2004 21:23 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak

had met me nsr dat ik ook lekker reed, trok goed door en na een tijdje 7k top, later 6, en nog later 4/5k carb opengehaald, was sproeierhouder die los zat...


dat was eenmalig zeker?

nou het gekke met mij is dat ik al 2 weken zo aan het kloten ben, en stel: hij doet zo raar, ik loop naar huis, laat hem half uur staan of zo

start hem dan, whoppa hij doet weer normaal!

 
Limburger
master of disaster_rs50 26-2-2004 21:25 Print reply
Posts: 1839
beetje vaag, maar jij zei dat je naar venlo had gereden, 25km heen en 25km terug.
toen had je geen problemen, en als je een klein stukje rijd, heb je er wel last van.
Kan ook mammelijk aaan bevroren carburatie liggen he!
Staat je temp. niet veel lager dan normaal ?
radiateur ook afgeplak ?
 
lalalalalala i can't hear you
bart de schakelgek 26-2-2004 21:30 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

beetje vaag, maar jij zei dat je naar venlo had gereden, 25km heen en 25km terug.
toen had je geen problemen, en als je een klein stukje rijd, heb je er wel last van.
Kan ook mammelijk aaan bevroren carburatie liggen he!
Staat je temp. niet veel lager dan normaal ?
radiateur ook afgeplak ?


temp meter staat altijd al aan het einde van het blauwe vlak,

waarom zou ik mijn radiateur afplakken?

en bevroren carb, wat kan ik zien dat er bevroren is? vandaag had ik hem nog schoongemaakt en toen zag ik niets raars
 
Limburger

Dit topic is 1328 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved