Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afdraien vliegwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16189 - afdraien vliegwiel
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nightbat 26-2-2004 21:07 Print reply

Posts: 550
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jerry

[...]


kzou bij men brommer (1 cil 2 takt) mijn vliegwiel nooit afdraaien om dat er volgens een veel te grote onaangedreven afstand is tussen odp en bdp.

OF zit ik hier totaal fout omdat ik 4 en 2 takt vergelijk?




Dat dacht ik dus ook
bij 4t lijkt me het probleem nog veel erger
 
theredone51 26-2-2004 21:08 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov

Ge slijpt er als het ware een stukske af.


probeer even een btje fatsoenlijk nederlands te spreken
kleine moeite groot plezier!
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
BlizzarD 26-2-2004 21:09 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


ehm..

meeste mensen draaien em van de buitenkant af...want binnenin zitten de magneten..

bent wel debiel als je die gaat afdraaien ...ik denk ook dat je er geen fuck mee opschiet...kheb zelf binnenrotor...en daar merk ik geen voordeel van op mn TSX...eerder nadeel...

gasreactie is leuk..meer niet.



Ja idd zat ik me net ook te bedenken
 
Koos non-brommerloos!
Endymion 26-2-2004 21:12 Print reply

Posts: 1583
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

[...]


probeer even een btje fatsoenlijk nederlands te spreken
kleine moeite groot plezier!


dat is 100% abn

vliegwiel afdraaie het geen zin
(je kent de verhale )
gewoon binne rotor kope of erges van af slope..
 
As your agent, I am beyond death
Blukaap 26-2-2004 21:16 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nightbat

[...]


Dat dacht ik dus ook
bij 4t lijkt me het probleem nog veel erger


Pfff, aanstellerij, loopt ie gewoon wat rauwer, is vet .
 
Bastila is lief
verwijderd 26-2-2004 21:18 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov

Ge slijpt er als het ware een stukske af.


niet dus, zoals die jongen al vroeg, je snijd er als het ware een laag vanaf.

en een binnenrotor merkte ik wel degelijk. met name in de 1e en 2e versnelling.

maar kan ook door de betere curve komen
 
Neonlampje 26-2-2004 22:39 Print reply

Posts: 14825
begin er niet aan..

Het heeft wel veel effect, maar het risico is te groot.
koop een binnenrotor, dan weet je zeker dat je voet eraan blijft zitten. en wat symen al zegt, die curve is vele malen beter (daar behaal je imho nog de meeste winst mee bij een andere ontsteking)
 
Luc 26-2-2004 23:03 Print reply

Posts: 3590
Precies wat lude zegt, het risico is te groot..

Als jouw machientje flink wat toeren draait, en dat ding raakt uit balans, en vliegt er vanaf, dan zeg maar dag

een beentje is dan zo doorgehakt..
 
Tuur 26-2-2004 23:08 Print reply

Posts: 359
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

[...]


niet dus, zoals die jongen al vroeg, je snijd er als het ware een laag vanaf.

en een binnenrotor
maar kan ook door de betere curve komen

Das toch exact wa ik zeg?
TWas gewoon om duidelijk te maken dat er een laag vanaf ging, en geen stuk uitgekapt werd.

(ivm. met mijn nederlands, das voor mij perfect nederlands, en wat jullie schrijven is dan weer keislecht voor mij, maarja, tis een nederlandse forum, dus ik zal moeite doen, srry (/me Belg ) )

Dit bericht is ge-edit door HerrMolotov op 26-2-2004 23:09
 
pepijn 26-2-2004 23:40 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: symen

[...]


niet dus, zoals die jongen al vroeg, je snijd er als het ware een laag vanaf.

en een binnenrotor merkte ik wel degelijk. met name in de 1e en 2e versnelling.

maar kan ook door de betere curve komen


bij binnerotor doet het mindere gewicht er nog niet eens zo veel toe, tis gewoon dat zon ding veel beter "af te stellen" is op je cilinder
 
rrt_racer 27-2-2004 0:00 Print reply
Posts: 86
ja dat snap ik allemaal wel
maar nu weet ik nog steeds niet of je door het afdraaien van je vliegwiel (ja aan de buiten kant van mijn vliegwiel)de bougie niet meer vonkt en dat er ook helemaal geen spanning meer is (bij de bougie als je gewoon trapt en dan de bougie vastpakt)



 
Punk [Dave] 27-2-2004 0:17 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rrt_racer

ja dat snap ik allemaal wel
maar nu weet ik nog steeds niet of je door het afdraaien van je vliegwiel (ja aan de buiten kant van mijn vliegwiel)de bougie niet meer vonkt en dat er ook helemaal geen spanning meer is (bij de bougie als je gewoon trapt en dan de bougie vastpakt)


of je heb gewoon een kabeltje gesloopt.. of je bougie
 
DaveTSX 27-2-2004 2:23 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


ehm..

meeste mensen draaien em van de buitenkant af...want binnenin zitten de magneten..

bent wel debiel als je die gaat afdraaien ...ik denk ook dat je er geen fuck mee opschiet...kheb zelf binnenrotor...en daar merk ik geen voordeel van op mn TSX...eerder nadeel...

gasreactie is leuk..meer niet.



dan doe je iets goed fout Ik vind binnenrotor echt 20x fijner rijden. Fijnere gasreactie,trekt harder op, vliegwiel valt mega langzaam terug in toeren dus zit je op 12K wil je schakelen of knijp je koppeling in blijft ie nog hele tijd boven de 10K hangen, en met binnenrotor heb je dat niet, wat ook het schakelen fijner maakt. En het trekt gewoon beter op en geeft gewoon wat meer vermogen.
Je merkt het zeker weten, tenminste ik merkte het goed.

Dus vind het vaag dat jij nix merkt, je ontsteking zal wel te laat staan ofzow, want dat terugvallen heb ik ook nix van gemerkt en hier in zuid-limburg zijn genoeg bergen/heuvels en merk je nix van vergeleken met vliegwielen!
 
http://www.2weird4u.com
Knoxville 27-2-2004 8:48 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


ehm..

meeste mensen draaien em van de buitenkant af...want binnenin zitten de magneten..

bent wel debiel als je die gaat afdraaien ...ik denk ook dat je er geen fuck mee opschiet...kheb zelf binnenrotor...en daar merk ik geen voordeel van op mn TSX...eerder nadeel...

gasreactie is leuk..meer niet.



Hmmm, ik kon het verschil echt goed merken!!! Eerst niet, wel goede gasreactie... maar geen kracht. Stond rotor gewoon te laat. Ik heb er wel degelijk voordeel van, trekt echt super op vergeleken met ori onsteking.....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
rrt_racer 27-2-2004 10:26 Print reply
Posts: 86
wat llullen jullie noe ik weet huis wel wat een binnenrotor doet en ik mag geen binnenrotor anders had ik dat huis wel gehad en ik heb mijn vliegwiel afgedraaid en verdernergens aangezeten (dus vliegwiel araf gehaald en toen afgedraait en er weer opgezet en nou vonkt die niet meer kan dat komen omdat ik het vliegwiel heb afgedraaitt
 

Dit topic is 2384 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved