Nightbat |
26-2-2004 21:07 |
Posts: 550 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jerry
[...]
kzou bij men brommer (1 cil 2 takt) mijn vliegwiel nooit afdraaien om dat er volgens een veel te grote onaangedreven afstand is tussen odp en bdp.
OF zit ik hier totaal fout omdat ik 4 en 2 takt vergelijk?
Dat dacht ik dus ook
bij 4t lijkt me het probleem nog veel erger
|
|
|
|
theredone51 |
26-2-2004 21:08 |
Posts: 2506 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov
Ge slijpt er als het ware een stukske af.
probeer even een btje fatsoenlijk nederlands te spreken
kleine moeite groot plezier!
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
BlizzarD |
26-2-2004 21:09 |
|
Endymion |
26-2-2004 21:12 |
Posts: 1583 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theredone51
[...]
probeer even een btje fatsoenlijk nederlands te spreken
kleine moeite groot plezier!
dat is 100% abn
vliegwiel afdraaie het geen zin
(je kent de verhale )
gewoon binne rotor kope of erges van af slope..
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Blukaap |
26-2-2004 21:16 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nightbat
[...]
Dat dacht ik dus ook
bij 4t lijkt me het probleem nog veel erger
Pfff, aanstellerij, loopt ie gewoon wat rauwer, is vet .
|
|
Bastila is lief |
|
verwijderd |
26-2-2004 21:18 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HerrMolotov
Ge slijpt er als het ware een stukske af.
niet dus, zoals die jongen al vroeg, je snijd er als het ware een laag vanaf.
en een binnenrotor merkte ik wel degelijk. met name in de 1e en 2e versnelling.
maar kan ook door de betere curve komen
|
|
|
|
Neonlampje |
26-2-2004 22:39 |
Posts: 14825 |
begin er niet aan..
Het heeft wel veel effect, maar het risico is te groot.
koop een binnenrotor, dan weet je zeker dat je voet eraan blijft zitten. en wat symen al zegt, die curve is vele malen beter (daar behaal je imho nog de meeste winst mee bij een andere ontsteking)
|
|
|
|
Luc |
26-2-2004 23:03 |
Posts: 3590 |
Precies wat lude zegt, het risico is te groot..
Als jouw machientje flink wat toeren draait, en dat ding raakt uit balans, en vliegt er vanaf, dan zeg maar dag
een beentje is dan zo doorgehakt..
|
|
|
|
Tuur |
26-2-2004 23:08 |
Posts: 359 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: symen
[...]
niet dus, zoals die jongen al vroeg, je snijd er als het ware een laag vanaf.
en een binnenrotor
maar kan ook door de betere curve komen
Das toch exact wa ik zeg?
TWas gewoon om duidelijk te maken dat er een laag vanaf ging, en geen stuk uitgekapt werd.
(ivm. met mijn nederlands, das voor mij perfect nederlands, en wat jullie schrijven is dan weer keislecht voor mij, maarja, tis een nederlandse forum, dus ik zal moeite doen, srry (/me Belg ) )
Dit bericht is ge-edit door HerrMolotov op 26-2-2004 23:09
|
|
|
|
pepijn |
26-2-2004 23:40 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: symen
[...]
niet dus, zoals die jongen al vroeg, je snijd er als het ware een laag vanaf.
en een binnenrotor merkte ik wel degelijk. met name in de 1e en 2e versnelling.
maar kan ook door de betere curve komen
bij binnerotor doet het mindere gewicht er nog niet eens zo veel toe, tis gewoon dat zon ding veel beter "af te stellen" is op je cilinder
|
|
|
|
rrt_racer |
27-2-2004 0:00 |
Posts: 86 |
ja dat snap ik allemaal wel
maar nu weet ik nog steeds niet of je door het afdraaien van je vliegwiel (ja aan de buiten kant van mijn vliegwiel)de bougie niet meer vonkt en dat er ook helemaal geen spanning meer is (bij de bougie als je gewoon trapt en dan de bougie vastpakt)
|
|
|
|
Punk [Dave] |
27-2-2004 0:17 |
Posts: 7003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rrt_racer
ja dat snap ik allemaal wel
maar nu weet ik nog steeds niet of je door het afdraaien van je vliegwiel (ja aan de buiten kant van mijn vliegwiel)de bougie niet meer vonkt en dat er ook helemaal geen spanning meer is (bij de bougie als je gewoon trapt en dan de bougie vastpakt)
of je heb gewoon een kabeltje gesloopt.. of je bougie
|
|
|
|
DaveTSX |
27-2-2004 2:23 |
Posts: 2033 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
[...]
ehm..
meeste mensen draaien em van de buitenkant af...want binnenin zitten de magneten..
bent wel debiel als je die gaat afdraaien ...ik denk ook dat je er geen fuck mee opschiet...kheb zelf binnenrotor...en daar merk ik geen voordeel van op mn TSX...eerder nadeel...
gasreactie is leuk..meer niet.
dan doe je iets goed fout Ik vind binnenrotor echt 20x fijner rijden. Fijnere gasreactie,trekt harder op, vliegwiel valt mega langzaam terug in toeren dus zit je op 12K wil je schakelen of knijp je koppeling in blijft ie nog hele tijd boven de 10K hangen, en met binnenrotor heb je dat niet, wat ook het schakelen fijner maakt. En het trekt gewoon beter op en geeft gewoon wat meer vermogen.
Je merkt het zeker weten, tenminste ik merkte het goed.
Dus vind het vaag dat jij nix merkt, je ontsteking zal wel te laat staan ofzow, want dat terugvallen heb ik ook nix van gemerkt en hier in zuid-limburg zijn genoeg bergen/heuvels en merk je nix van vergeleken met vliegwielen!
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Knoxville |
27-2-2004 8:48 |
Posts: 1454 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
[...]
ehm..
meeste mensen draaien em van de buitenkant af...want binnenin zitten de magneten..
bent wel debiel als je die gaat afdraaien ...ik denk ook dat je er geen fuck mee opschiet...kheb zelf binnenrotor...en daar merk ik geen voordeel van op mn TSX...eerder nadeel...
gasreactie is leuk..meer niet.
Hmmm, ik kon het verschil echt goed merken!!! Eerst niet, wel goede gasreactie... maar geen kracht. Stond rotor gewoon te laat. Ik heb er wel degelijk voordeel van, trekt echt super op vergeleken met ori onsteking.....
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
rrt_racer |
27-2-2004 10:26 |
Posts: 86 |
wat llullen jullie noe ik weet huis wel wat een binnenrotor doet en ik mag geen binnenrotor anders had ik dat huis wel gehad en ik heb mijn vliegwiel afgedraaid en verdernergens aangezeten (dus vliegwiel araf gehaald en toen afgedraait en er weer opgezet en nou vonkt die niet meer kan dat komen omdat ik het vliegwiel heb afgedraaitt
|
|
|
|