Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afdraien vliegwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16189 - afdraien vliegwiel
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rrt_racer 26-2-2004 19:32 Print topicpost
Posts: 86
is het mogelijk om bij mijn honda mtx-sh het vliegwiel af te draaien of kan dat niet?
 

Pingu 26-2-2004 19:38 Print reply
Posts: 1842
dat kan maar je schiet er geen zak mee op, hooguit tikkie betere gasreactie.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Nightbat 26-2-2004 19:43 Print reply

Posts: 550
heeft het nog enige invloed (positief/negatief)
op de onbalans van je krukas?
(V8 heeft een kleiner vliegwiel nodig dan een 4-cil.)

Dit bericht is ge-edit door Nightbat op 26-2-2004 19:43
 
Nightbat 26-2-2004 19:43 Print reply

Posts: 550


Dit bericht is ge-edit door Nightbat op 26-2-2004 19:43
 
Martin mt5 knol 26-2-2004 19:44 Print reply

Posts: 2211
Jah als je em niet eve afdraait zal ie gaan trillen = niet goed
 
brommerforum stinkt
De Schout 26-2-2004 19:49 Print reply
Posts: 5327
kun je doen maar je merkt er zogoed als niets van.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Nightbat 26-2-2004 19:53 Print reply

Posts: 550
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martin mt5 knol

Jah als je em niet eve afdraait zal ie gaan trillen = niet goed


die snap ik
maar ik bedoel eigenlijk de middelpunt vliegende kracht die je zuiger op gang houd en de kracht-verschillen tussen BDP en ODP compenseert
 
MTX 80 RII H 26-2-2004 19:59 Print reply
Posts: 336
Als je je vliegwiel afdraait krijg je een iets snellere gasreactie, omdat ie minder moeite hoeft te doen om dat gewicht op snelheid te krijgen. Je kunt dus (een beetje) sneller optrekken.
MAAR hier staat tegenover dat hij ook sneller in toeren terugvalt als je bijvoorbeeld tegen een helling op moet, omdat dat lichtere gewicht ook makkelijker tot stilstand te brengen is.

Ook zul je je stationair hoger af moeten stellen omdattie niet meer genoeg massatraagheid heeft om hem door je compressie heen te gooien.

En als hij niet goed gecentreerd is als je hem afdraaid gaat hij idd slingeren en verneuk je je lagers en trilt heel je brommer mee, wat dus ook niet lekker rijd.

Ik weet niet hoeveel nut het heeft als je dat gaat doen, maar als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.
 
It's a multiple-station rotation installation
Punk [Dave] 26-2-2004 20:00 Print reply

Posts: 7003
ken je beter een binnerotor kope lijkt me ?
 
jerry 26-2-2004 20:01 Print reply
Posts: 112
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nightbat

heeft het nog enige invloed (positief/negatief)
op de onbalans van je krukas?
(V8 heeft een kleiner vliegwiel nodig dan een 4-cil.)

Dit bericht is ge-edit door Nightbat op 26-2-2004 19:43


kzou bij men brommer (1 cil 2 takt) mijn vliegwiel nooit afdraaien om dat er volgens een veel te grote onaangedreven afstand is tussen odp en bdp.
hoe meer cillinders je hebt hoe minder graden de krukas moet draaien tot de volgende arbeid slag.
dus hoe meer cillinders hoe lichter het vliegwiel mag zijn.

OF zit ik hier totaal fout omdat ik 4 en 2 takt vergelijk?


 
trust me there is no one you can trust
rrt_racer 26-2-2004 20:02 Print reply
Posts: 86
ja dat weet ik daarom heb ik hem ook afgedraaid maar en geld voor een binnenrotor heb ik niet

maar ik heb mijn vliegwiel nu afgedraaid maar hij doet het niet geen vonk kan dat komen door he afdraien??

dat was eigenlijk mijn vraag


 
BlizzarD 26-2-2004 20:10 Print reply

Posts: 2050
Ja denk het wel.

Meer afstand tot je spoelen, wekt dus minder stroom op, of zelfs te weinig.
 
Koos non-brommerloos!
Blukaap 26-2-2004 20:11 Print reply

Posts: 10006
En hij kan uit elkaar klappen.
En je blijft de wat vage ontstekingscurve vd ori CDI houden.

Wil je snelle gasreactie enzo: koop een HPI of maak iets anders pas.
 
Bastila is lief
Jop 26-2-2004 20:31 Print reply
Posts: 1290
wat doe je eigenlijk als je je vliegwiel afdraaid? 'snij' je er dan gewoon een stukje af ofzo ?
 
Tuur 26-2-2004 20:39 Print reply

Posts: 359
Ge slijpt er als het ware een stukske af.
 
Martijn 26-2-2004 20:54 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD

Ja denk het wel.

Meer afstand tot je spoelen, wekt dus minder stroom op, of zelfs te weinig.


ehm..

meeste mensen draaien em van de buitenkant af...want binnenin zitten de magneten..

bent wel debiel als je die gaat afdraaien ...ik denk ook dat je er geen fuck mee opschiet...kheb zelf binnenrotor...en daar merk ik geen voordeel van op mn TSX...eerder nadeel...

gasreactie is leuk..meer niet.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 2382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved