Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bocht voor 125 eurocil.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16187 - Bocht voor 125 eurocil.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT8 28-2-2004 9:24 Print reply
Posts: 35
Zo?n homoet pijpje is eigenlijk geen optie, ik ben van mening dat als je mt rijd je never nooit je pijp onderdoor moet laten lopen (no offence hoor Leon) Het idee om een crossmotor om te lassen had ik ookal alleen ik betwijfel of ie daar netjes (vloeiend, "rustig" op loopt. Een proma 80 heb ik ook in mn hand gehad en ik moet zeggen dat me die nog het beste leek van alle rommel die ze maken tegenwoordig, Maar nogmaals ik ben van mening (correct me if im wrong) dat je met een goede pijp veel verder komt dan met welk productiepijpje dan ook. Toch ben ik er nog niet helemaal uit, sta dus ook nog open voor suggesties.
Ps ga dat meteen eens uitzoeken van die mtx bocht.
 
MT8 3-3-2004 17:02 Print reply
Posts: 35
Tuig,

Nu heb ik van een vriend een Luhao pijpje gekregen. Waarschijnlijk een vervanger voor het origineel. Heeft iemand een idee of deze pijpen zijn begrenst, of dat er schotten inzitten die eruit moeten. Ik was eerst van plan een proma te nemen, maar das in principe toch ook niks meer dan een onbegrensde originele pijp? In dat geval gebruik ik natuurlijk de Luhao? Iemand ervaring/tips?

Dit bericht is ge-edit door MT8 op 3-3-2004 17:03
 
Leon de mt5 boer 3-3-2004 17:09 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT8

Tuig,

Nu heb ik van een vriend een Luhao pijpje gekregen. Waarschijnlijk een vervanger voor het origineel. Heeft iemand een idee of deze pijpen zijn begrenst, of dat er schotten inzitten die eruit moeten. Ik was eerst van plan een proma te nemen, maar das in principe toch ook niks meer dan een onbegrensde originele pijp? In dat geval gebruik ik natuurlijk de Luhao? Iemand ervaring/tips?

Dit bericht is ge-edit door MT8 op 3-3-2004 17:03


check mijn faq... daar zit er een in in die uitlaat http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/94

 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
MT8 3-3-2004 17:43 Print reply
Posts: 35
Kijk! Daar hebben we wat aan. `K was m niet tegengekomen op het forum, maaja. Ik had echter nog wel een vraagje. Ik lees in Jouw faq Leon dat er mensen zijn die na het verwijderen vinden dat hun uitlaat veel herrie maakt. Nou snap ik dat wel alleen is mijn vraag, is die herrie erger als wanneer ik een proma monteer? Je zou zeggen van niet omdat beide uitlaten hetzelfde zijn en een verschil van herrie of niet, niet in het materiaal zal zitten. Is het zo dat het klinkt alsof je u-pakking ertussenuit ligt of is dat overdreven?
 
PRO TUNING 3-3-2004 20:18 Print reply

Posts: 4000
Simonini levert losse conussen voor uitlaten + onderdelen voor dempers van 50 - 250 cc om zelf uitlaten te bakken
 
Pingu 3-3-2004 21:19 Print reply
Posts: 1842
heb je daar meer info over? site oid?
Klinkt wel interessant, niet dat ik het van plan ben, heb al een pijp berekend die ik oooooit ga maken, en doe dat liever zelf dan dat ik conussen ga kopen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Leon de mt5 boer 3-3-2004 21:24 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT8

Kijk! Daar hebben we wat aan. `K was m niet tegengekomen op het forum, maaja. Ik had echter nog wel een vraagje. Ik lees in Jouw faq Leon dat er mensen zijn die na het verwijderen vinden dat hun uitlaat veel herrie maakt. Nou snap ik dat wel alleen is mijn vraag, is die herrie erger als wanneer ik een proma monteer? Je zou zeggen van niet omdat beide uitlaten hetzelfde zijn en een verschil van herrie of niet, niet in het materiaal zal zitten. Is het zo dat het klinkt alsof je u-pakking ertussenuit ligt of is dat overdreven?



als je een goede demper hebt zoals proma is er niets aan de hand het geluid word van een dof geluid verndert in een iets scheller geluid. maar met gewone goede demper merk je er bijna niks van.....
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
PRO TUNING 4-3-2004 9:58 Print reply

Posts: 4000
Pingu - www.simonini-racing.com

PB me maar
 
MT8 4-3-2004 10:07 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer

[...]



als je een goede demper hebt zoals proma is er niets aan de hand het geluid word van een dof geluid verndert in een iets scheller geluid. maar met gewone goede demper merk je er bijna niks van.....


Oke, dan zal ik er meteen eens aan beginnen.
 
SMALL HONDA 4-3-2004 11:31 Print reply

Posts: 1575
Maar heeft een luhao 80cc pijp nu ook een begrenser??
En loopt die ook een beetje goed op 125cc??

 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
MT8 4-3-2004 17:38 Print reply
Posts: 35
Ja die zijn ook begrenst, heb er de mijne net uitgehaald. Daar zit nog een flinke vlampijp in zeg. Ik heb die man mij effe laten lopen met die begrenzer (vlampijp) om te kijken of alles goed stond maar toen liep het niet naar mn zin, weet zeker dat het zonder die vlampijp een stuk beter wil op een 125. Nou heb ik nog een vraagje, ik was van plan zo?n homoet productie dempertje te halen, heeft iemand daar ervaringen mee, passen ze bijvoorbeeld een beetje want das al heel wat met dat spul en hoe is de kwaliteit? De demping is voor mij niet het belangrijkst.
Toch hoor en lees ik steed vaker een 125 cilinder veel beter loopt op een uitlaat van een 80 cr, of iig een crossertje, wie kan me daar meer over vertellen?
Dat idee om ?m te berekenen en daarop conussen bestellen heb ik ook overwogen maar het hoeft van mij niet zo ver te gaan. als ik een redelijk brede powerband krijg met een productie pijpje ben ik meer als tevreden, maar als het resultaat daarmee niet naar mn zin is ga ik dat zeker doen.

Dit bericht is ge-edit door MT8 op 4-3-2004 18:48

Dit bericht is ge-edit door MT8 op 4-3-2004 18:52
 

Dit topic is 1722 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved