Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuipen geen bier maar benz

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16158 - Zuipen geen bier maar benz
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ja Weh nou 25-2-2004 21:32 Print topicpost

Posts: 2242
ff op een rijtje, ik rij:
-70zeta
-16 keihin
-techno bovenlangs
-orginele luchtfilter
-100km/h @ teller bij 9000 TPM

Ik rij 1:13 en ik vind eigenlijk aan de (vrij) hoge kant, wat vinden jullie ervan?
Ik rij kleine stukjes(3km) nooit boven de 6000 toeren, en alleen lange stukken rij ik volle toeren.

Wat rijden jullie met (een) 70cc op mt/MB?
 
HTS Autotechniek

Joscross 25-2-2004 21:42 Print reply

Posts: 12501
ik rij 1:22 met een 70 malossi/ 20 mikuni/ gianelli pijp

Ik zou toch ff alles nalopen..
 
RacinRX 25-2-2004 21:43 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

ff op een rijtje, ik rij:
-70zeta
-16 keihin
-techno bovenlangs
-orginele luchtfilter
-100km/h @ teller bij 9000 TPM

Ik rij 1:13 en ik vind eigenlijk aan de (vrij) hoge kant, wat vinden jullie ervan?
Ik rij kleine stukjes(3km) nooit boven de 6000 toeren, en alleen lange stukken rij ik volle toeren.

Wat rijden jullie met (een) 70cc op mt/MB?


Kleine stukjes van 3km zijn geen leuek stukjes voor je brommer... word hij niet warm... dan zuipt hij het meest :S

Dit bericht is ge-edit door RacinRX op 25-2-2004 21:43
 
Keep killin your chicklines!
Hannes 25-2-2004 21:45 Print reply

Posts: 4530
Ja ligt ook aan jou rijstijl. Overal met volle touren wegtrekken, elke versnelling doorjagen tot de 11d touren. Scheelt allemaal best veel.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
solidsjakie 25-2-2004 21:46 Print reply

Posts: 2291
met me motorhispania haalde ik 1:35, maar dat was op het platte land, dus constante snelheid. Met me poeg haal ik 1:20 denkik.
Mn nsr deed het knap alstie bove 1:13 kwam, dan deetik zuinig.

Maar koude motor en kleine stukjes zijn het "zuiperigsd". Als je langer zou rijden, op een warme motor, gaat het verbruik omlaag, heb iets te make met weerstand, weet nie psies wat, maar zoiets ist.
 
Blukaap 25-2-2004 21:47 Print reply

Posts: 10006
Sta je veel stil, geef je volgas bij het optrekken ?
Die 2 maken behoorlijk uit.

Daarnaast is het een keihin, dus lekt ie niet ?

Mn NSR kon 1:30-1:35 halen als je rustig aan deed, maar dat was ook een geval apart .
 
Bastila is lief
RacinRX 25-2-2004 21:50 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Sta je veel stil, geef je volgas bij het optrekken ?
Die 2 maken behoorlijk uit.

Daarnaast is het een keihin, dus lekt ie niet ?

Mn NSR kon 1:30-1:35 halen als je rustig aan deed, maar dat was ook een geval apart .


Je loopt de meeste kilometers neem ik aan?
 
Keep killin your chicklines!
kpotappel86 25-2-2004 21:51 Print reply

Posts: 2679
ik reed met me yamaha met 70cc en 20mm en origi pijp 1:20 op lange stukken volgas...

met me zulu is dat 1:18 ofzo... veel toeren...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
MB4LIFE 25-2-2004 21:52 Print reply
Posts: 143
ik rij met 70cc euro, 20mm, homoet special

ook ong 1:13 ...zuipt bes veel maar j moet er wat voor overhebben


Dit bericht is ge-edit door MB4LIFE op 25-2-2004 21:54
 
............
Blukaap 25-2-2004 21:53 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RacinRX

[...]


Je loopt de meeste kilometers neem ik aan?


Nee, reed meestal 80/90 digi ofzo.
Mensen vd bigmeeting kunnen beamen dat ie zo zuinig liep (ding ging over de loop vd week steeds harder en zuiniger lopen ).
 
Bastila is lief
RacinRX 25-2-2004 21:54 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Nee, reed meestal 80/90 digi ofzo.
Mensen vd bigmeeting kunnen beamen dat ie zo zuinig liep (ding ging over de loop vd week steeds harder en zuiniger lopen ).


haha, ok
 
Keep killin your chicklines!
Ja Weh nou 25-2-2004 21:55 Print reply

Posts: 2242
die kleine stukjes trek ik niet verder door dan 6000, dan verbruikt hij toch niet meer dan warm en 9000?

hij maakt maar 9000 toeren.

als hij warm is dan rag ik er zo hard mee als maar kan, zou het dan daar aan liggen?

Ik sta wel af en toe stil om in de berm te graven, en ik geef altijd volgas als hij warm is tenminste.

en mijn carb lekt helemaal niet.

Zou het dan gewoon simpelweg aan mijn rijstijl liggen?

 
HTS Autotechniek
solidsjakie 25-2-2004 21:57 Print reply

Posts: 2291
als je alles goed hebt en goed afgesteld is het haalbaar, weetik uit ervaring, mn nsr wou ook wel zuiniger, maar durfde niet vanwege 70cc, deed altijd te rijk. Me poeg en mh staan psies goed.

En @ blukaap, je nsr wou op de bigmeeting t.o.v. andere brommers late zien dattie beter was ofnie?
 
RacinRX 25-2-2004 21:57 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

die kleine stukjes trek ik niet verder door dan 6000, dan verbruikt hij toch niet meer dan warm en 9000?

hij maakt maar 9000 toeren.

als hij warm is dan rag ik er zo hard mee als maar kan, zou het dan daar aan liggen?

Ik sta wel af en toe stil om in de berm te graven, en ik geef altijd volgas als hij warm is tenminste.

en mijn carb lekt helemaal niet.

Zou het dan gewoon simpelweg aan mijn rijstijl liggen?



Burn rubber... niet spitten in modder! BAH! Burn-outs horen op straat...
dat terzijde..

Constant rijden == behoudelijke voor je benzine tank.. Stadrijden is bijvoorbeeld veeeel meer bezine-kostend dan op het platteland op z'n top blazen..
 
Keep killin your chicklines!
solidsjakie 25-2-2004 21:59 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt (12)5

die kleine stukjes trek ik niet verder door dan 6000, dan verbruikt hij toch niet meer dan warm en 9000?

hij maakt maar 9000 toeren.

als hij warm is dan rag ik er zo hard mee als maar kan, zou het dan daar aan liggen?

Ik sta wel af en toe stil om in de berm te graven, en ik geef altijd volgas als hij warm is tenminste.

en mijn carb lekt helemaal niet.

Zou het dan gewoon simpelweg aan mijn rijstijl liggen?



met graven sloop je je brommer, haal je je verbruik flink omlaag(je verbruikt veel benzine, maar maakt geen km's).verder istie koud meer benzine nodig(choke).
 
Ja Weh nou 25-2-2004 22:05 Print reply

Posts: 2242
ja ik burn ook rubber [img]http://www.scooterbase.net/pics/14669/AFTERBURN.jpg [/img]

maar effe serieus, zal het gewoon aan mijn rijstijl liggen?
 
HTS Autotechniek

Dit topic is 791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved