Ik wou vandaag dus de kappen voor het eerst van mijn RMX halen om naar de spuiter te brengen. Zit er een dikke bout vast. Niks lukt om hem los te krijgen (kruipolie enz allemaal geprobeerd...) dus ik d8 nou ff uitboren...Niet dus...3 uur later heb ik een gat in mijn bout maar die kutbout zit nog altijd vast...Ik kan (denk ik) niks anders doen dan doorboren. Hebben jullie geen andere ideeën?
is hij roest? kan je er aan met zo'n vice-grieptang of hoe 't ook moge noeme, maarja, dan kan het zijn dat je bout gewoon breekt, met een linkse tap, geef ik weinig slaagkans, als je ze dan toch niet loskrijgt. welke bout is da?
Ik wou vandaag dus de kappen voor het eerst van mijn RMX halen om naar de spuiter te brengen. Zit er een dikke bout vast. Niks lukt om hem los te krijgen (kruipolie enz allemaal geprobeerd...) dus ik d8 nou ff uitboren...Niet dus...3 uur later heb ik een gat in mijn bout maar die kutbout zit nog altijd vast...Ik kan (denk ik) niks anders doen dan doorboren. Hebben jullie geen andere idee?n?
met een beitel eraf tikken of een bout op lassen als hij diep zit anders een mmoer.
als je een gat hebt geboord moet je een imbussleutel van ongeveer dezelfde grootte(iets groter)erin tikken dan heb je een soort imbusvorm in je bout.Dan losdraaien.
p.s bij mij werkt het altijd.je ken namelijk veel kracht erop zetten
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
Hey; op eht punt waar het schroefdraad zit; Warm stoken om de bout heen.
ijzer zet uit als het warm word; dan kan je hem er meestal nog uitdraaien en mocht dat niet willen, tikken.
Hey; op eht punt waar het schroefdraad zit; Warm stoken om de bout heen.
ijzer zet uit als het warm word; dan kan je hem er meestal nog uitdraaien en mocht dat niet willen, tikken.
tnx nu is men kap gaan smelten . Niks lukt en ik heb al een heel stuk geboord me alle boortjes die ik heb en da zijn wel goede... Tis de bout die de kap aan het framevasthoudt. Maar ik kan er heel moeilijk bij aan de binnenkant. Zeer beperkte ruimte dus was ik maar gaan boren.
Dit bericht is ge-edit door Alt0174 op 26-2-2004 11:01
kop er af dremelen,dan kan de kap eraf, dan wd 40 over het gedeelte wat er nog zit, en btje op warmen met gasbrander en met water pomp tank eruit draaien
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
kop er af dremelen,dan kan de kap eraf, dan wd 40 over het gedeelte wat er nog zit, en btje op warmen met gasbrander en met water pomp tank eruit draaien
Nou laat maar ik heb hem der al af gekregen met veel moeite en een kapotte kap. Maarja sni erg. Tnx allemaal.