Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Red Bull Zeepkisten race

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1287 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16127 - Red Bull Zeepkisten race
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4018 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR RULEZZ 24-2-2004 23:49 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

tip, neem stevige wielen/assen, en zorg dat je negatieve chamber hebt

je wielen moet dus /. zo staan ipv zo: | |

dit voorkomt rolneigingen





Dit bericht is ge-edit door de_koen op 24-2-2004 23:48

heeft i meer weerstand ga je langzamer :P
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
de_koen 24-2-2004 23:51 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

[...]

heeft i meer weerstand ga je langzamer :P


weerstand veranderd er niet door hoor
 
Honda 5-Bak te koop
SMALL HONDA 24-2-2004 23:52 Print reply

Posts: 1575
je moet beetje camber jah. Je moet ook goede KPI, schuurstraal, toespoor enz.
je kan al die wetenschappelijk shit wel doen. maarre eerst eens proberen iets te bakken:P
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
de_koen 24-2-2004 23:54 Print reply

Posts: 5595
mwaoh als je rekening houd met camber, en je vooras breder maakt dan je achteras, dan ben je al goed opweg
 
Honda 5-Bak te koop
NSR RULEZZ 24-2-2004 23:55 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


weerstand veranderd er niet door hoor

jewel hoor
omdat je wielen schuin staan rollen ze moeilijker

ooit een keer op discovery gezien
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
de_koen 24-2-2004 23:56 Print reply

Posts: 5595
zolang ze mooi evenwijdig staan, (zelfde spoor) zal dat wel meevallen lijkt me
 
Honda 5-Bak te koop
SMALL HONDA 25-2-2004 0:00 Print reply

Posts: 1575
nou we hebben het hier over 1-2 graden schuiner nou dan krijgt die echt niet super veel meer weerstand.
Die weerstand komt ook omdat je en grote moment maakt op je as
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Martijn 25-2-2004 0:32 Print reply
Posts: 10000
je kunt die camber op verschillende manieren krijgen...door de as schuin te zetten of je fuseepennen...

als je je fuseepennen schuiner zet verandert de stand van je wielen ook weer als je stuurt..

geloof dat ze het bij auto's op die manier doen...ja..moet haast wel..anders is sturen met het binnenste wiel wat lastig vlgs mij...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
scania 25-2-2004 8:57 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RULEZZ

[...]

jewel hoor
omdat je wielen schuin staan rollen ze moeilijker

ooit een keer op discovery gezien

licht er ook wwer aan of je radiaal of axiale banden neem

radiaal=auto/kart banden
axiaal=brommer/motor/fiets banden.


maar het is wel zo dat bij een negatieve camber je een veel betere weg ligging heb.
een hele lage rol weerstand, maar geen weg ligging heb je nix aan, een super weg ligging, maar ook een super rol weerstand heb je ook nix aan, je moet de gulde middenweg zien te vinden.
een lichte negatieve camber dus.

 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
SMALL HONDA 25-2-2004 9:46 Print reply

Posts: 1575
radiaal en axiaale banden heeft te maken met de linen die door je banden heen lopen, het ijzer in de band.

Enne je moet een lichte camber en je moet je fusee schuin zetten. Doe je dit tegelijk moet het fusee schuin naar binnen zetten.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Pistonpen Paultje 25-2-2004 10:13 Print reply

Posts: 8678
Mwoa, gewoon een kart zonder blok zoeken. Die een beetje mooi maken, en dan racen maar...

Beter kan haast niet.
 
Joscross 25-2-2004 14:51 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Mwoa, gewoon een kart zonder blok zoeken. Die een beetje mooi maken, en dan racen maar...

Beter kan haast niet.

ja hallo, daar is toch geen lol aan
We gaan uiteraard zelf wat in mekaar brouwen. Komt een mooie kuip op (weet nog niet wat, polyester is volgens mij een beetje ?rg duur)

Weet iemand trouwens wat voor velgen er een beetje goed voor geschikt zijn? bijv kartvelgen of van die dunne bandjes van een bolderkar, of is het beter als ze nog groter zijn

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 25-2-2004 14:52
 
Whoopz0r 25-2-2004 15:15 Print reply
Posts: 945
Je moet min 3 wielen constant op de grond hebben, nu lijkt mij het handigst om gewoon iets (brommer achtig model) met 3 wielen in 1 lijn. Gewoon in het midden of achter een klein wieletje zetten die heel makkelijk veert, dan heb je daar geen last van, en je kunt mooi schuin door de bochten dan.

Ik weet niet hoe het met de start moet, maar als je niet even je voeten op de grond mag hebben, om snelheid te krijgen, dan maak je gewoon aan de zijkant 2 kleine wieletjes die je na de start ontkoppelt of intrekt.
Dit lijkt mij de idealste zeepkist met 3 in een lijn, maar is dit verboden ofzo, want ik heb het nog nooit gezien?

Dit bericht is ge-edit door mb5-rijder op 25-2-2004 15:16
 
Z
Neonlampje 25-2-2004 15:16 Print reply

Posts: 14825
Ik zou voor grote wielen gaan... geeft wat meer stabiliteit...

kuip sjah.. polyester is veel goedoe, maar wel 40x beter dan papiermache
 
Joscross 25-2-2004 15:26 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb5-rijder

Je moet min 3 wielen constant op de grond hebben, nu lijkt mij het handigst om gewoon iets (brommer achtig model) met 3 wielen in 1 lijn. Gewoon in het midden of achter een klein wieletje zetten die heel makkelijk veert, dan heb je daar geen last van, en je kunt mooi schuin door de bochten dan.

Ik weet niet hoe het met de start moet, maar als je niet even je voeten op de grond mag hebben, om snelheid te krijgen, dan maak je gewoon aan de zijkant 2 kleine wieletjes die je na de start ontkoppelt of intrekt.
Dit lijkt mij de idealste zeepkist met 3 in een lijn, maar is dit verboden ofzo, want ik heb het nog nooit gezien?

Dit bericht is ge-edit door mb5-rijder op 25-2-2004 15:16

Quote:
Je zeepkist moet ten minste voorzien zijn van drie wielen die voortdurend in aanraking zijn met de grond.


Het mag dus wel ja, maar dit lijkt mij nogal onstabiel
en 3 man mag je kar duwen hoor bij de start
Wij gaan gewoon voor 4 wielen hoor


en je mag ook geen onderdelen op het parcour gooien, dan word je gediscwalifaseerd, dus wielen ontkoppelen is geen optie

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 25-2-2004 15:28
 

Dit topic is 4018 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved