Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Metrakit 49cc cilinder op Derbi senda.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16108 - Metrakit 49cc cilinder op Derbi sen...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luc 25-2-2004 10:13 Print reply

Posts: 3590
Bij mijn zuiger zit er ook gewoon een puntje in, is volgens mij normaal..
 
ties 25-2-2004 13:50 Print reply
Posts: 1333
ik zou trouwens voor een 70 gaan of een 50 eurokit. die heeft een vlinderpoort. maar je kan ook een 2e hans snelle derbi cilinder zouken. die dingen worden veel aangeboden omdat als men opvoert de standaart cilinder verkoopt. en amper gebruikt zijn. de snelle 50`s zijn ook niet sneller als de standaard snelle cil.
 
Steve_ZHC 25-2-2004 16:23 Print reply

Posts: 2716
je wil meer koppel?
neem dan een 70cc.
maar ja, dan zit je er weer mee dat je voor de wet op een ongekeurde motorfiets rijdt.

je kan wel een snelle 50 nemen, MK is een goed merk en is ook voor jouw plof geen slechte keuze denk ik.
standaard heb je al een 14mm en je originele luchtfilter zou ik ook lekker laten zitten.

als je pers? je ori uitlaat wil houden, vooral doen, zorg alleen wel ff voor een 'dikke' voorbocht (neem aan dat je die bij jouw Derbi kan verwisselen??), en een demper anders dan origineel, anders schiet je er niks mee op.

mijn ouwe Senda had een demper die meer weg had van een Sjittypower dan van een demper, ding zat vol met kamers en buisjes etc.
let er alleen wel op dat je hem goed hebt vertand.
als je een te lichte vertanding neemt, dan trek je ook minder op (omdat je te snel door het toerengebied bent waarin je motortje begint te trekken).
ik denk dat 14-52 wel een mooie stads-vertanding is.

kameraad met een GPR o.t. had alleen een Gianelli uitlaat gemonteerd, en de boel gewoon goed afgesteld e.d.
dat liep op een motorteller 110km p/u bij 11k tpm op zijn eigen toerenteller.
de vorige eigenaar van mijn ex-RS (toen nog met ori ontsteking en gaar blok) reed gelijk op met deze kerel, alleen bij het trekken kon de Derbi het 80cc gebeuren n?t niet bijhouden...
dit was ook met de originele vertanding.
hehe, mooi werk dat Derbi

als ik weer s een brommer neem, dan wordt t weer een Senda R o.t.
 
AkroBatik 25-2-2004 16:42 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve_ZHC

je wil meer koppel?
neem dan een 70cc.
maar ja, dan zit je er weer mee dat je voor de wet op een ongekeurde motorfiets rijdt.

je kan wel een snelle 50 nemen, MK is een goed merk en is ook voor jouw plof geen slechte keuze denk ik.
standaard heb je al een 14mm en je originele luchtfilter zou ik ook lekker laten zitten.

als je pers? je ori uitlaat wil houden, vooral doen, zorg alleen wel ff voor een 'dikke' voorbocht (neem aan dat je die bij jouw Derbi kan verwisselen??), en een demper anders dan origineel, anders schiet je er niks mee op.

mijn ouwe Senda had een demper die meer weg had van een Sjittypower dan van een demper, ding zat vol met kamers en buisjes etc.
let er alleen wel op dat je hem goed hebt vertand.
als je een te lichte vertanding neemt, dan trek je ook minder op (omdat je te snel door het toerengebied bent waarin je motortje begint te trekken).
ik denk dat 14-52 wel een mooie stads-vertanding is.

kameraad met een GPR o.t. had alleen een Gianelli uitlaat gemonteerd, en de boel gewoon goed afgesteld e.d.
dat liep op een motorteller 110km p/u bij 11k tpm op zijn eigen toerenteller.
de vorige eigenaar van mijn ex-RS (toen nog met ori ontsteking en gaar blok) reed gelijk op met deze kerel, alleen bij het trekken kon de Derbi het 80cc gebeuren n?t niet bijhouden...
dit was ook met de originele vertanding.
hehe, mooi werk dat Derbi

als ik weer s een brommer neem, dan wordt t weer een Senda R o.t.


Ik zelf heb ook een derbi o.t. Daar zit dus een grote vaste uitlaat op (zie 2004 modellen, is weer de zelfde uitlaat) daar zijn de kats uitgehaald en shit. En er zit een metrakit demper onder, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen.
 
Gunther -> der tollest

Dit topic is 2635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved