Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Metrakit 49cc cilinder op Derbi senda.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #16108 - Metrakit 49cc cilinder op Derbi sen...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

AkroBatik 24-2-2004 17:25 Print topicpost

Posts: 1049
Na aanleiding van het topic Kop zit vast Heb ik mn brommer bij de brommerboer gebracht. Daar heeft hij de cilinder er met grof geweld af gekregen (thank god) Maar de cilinder is alleen dus danig beschadigd dat hij hier en daar wat bij gewerkt moet worden. Ook zou de cilinder dan gelijk een tune beurtje moeten hebben (langzaam pokke ding). De totale kosten om alles weer werkend te krijgen zouden bij me kaar dus rond de 100 euro liggen (zuiger + pakkingen + cilinder bij laten werken en tunen) en zou het een poosje duren voordat ik hem terug zou krijgen. Dus ik heb maar besloten om voor 140 euro een nieuwe metrakit cilinder te kopen (50cc though).

Maar ik zat te kijken op de site van metrakit en daar zag ik het volgende plaat:

Ik zie daar koppelings veertjes op de foto. Moeten die nou er op gezet worden, of is dat nou niet echt noodzakelijk? Ik heb namelijk geen zin om mn koppelingsdeksel er af te halen als het niet nodig is. Ik blijf btw met mn standaard uitlaat rijden.

Nog een vraag: er zit nog 1 tapeinde in mn blok, waar ik van uit ga dat ie niet zomaar los gaat :( Wat is nou de beste manier om hem er af te krijgen? Tapeinde buigen? moertjes tegen elkaar in draaien (bang dat het schroefdraad daar te ver heen voor is).

En nog een: Is het nodig om het koelsysteem te reinigen? En hoe doe je dat dan. Want ik zag dat er op mn cilinder en op mn aansluit buisjes allemaal blaasjes zaten die er zo af te krabben waren. Maar met wat voor spul kan je je koel systeem goed schoon spoelen?

De laatste: Wellicht is er wat gruis en zooi in mn blok/carter gelopen. Hoe krijg ik dat er uit? (dmv blok olie vervangen lukt dat??) De monteur zei, dat ik iets van papier in de want van mn kruk moest doen, en dan met het vlieg wiel moest draaien en dat dat papiere doek dan al het gruis van de bodem mee neemt. Werkt dit echt zo simpel??

Ik hoop dat er in dit topic serieus gereageert wordt, door mensen die weten waar ze over praten en niet dat zinloze offtopic geblaat van bepaalde personen dat bv. het derbi blok ook niet alles is etc.
Ik neem aan dat jullie niveau hoog genoeg ligt om deze uitdaging aan te gaan. Ik weet het, het lijkt moeilijk, maar doe je best.
 
Gunther -> der tollest

KaWaReZ 24-2-2004 17:27 Print reply

Posts: 20582



your wish is my command
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
brommercrazy 24-2-2004 17:33 Print reply

Posts: 2594
Metrakit cilinder zal niet veel zin hebben met ori uitlaat, Koppeling zal waarschijnlijk niet gaan slippen(omdat hij dan geen toeren maakt)

Tapeinde kun je los maken door er een (waterpomp)tang op te zetten en los te draaien.

troep uit het blok kun je eruit halen d.m.v benzine/olie bij de krukas te doen, en vervolgens goed uitspoelen.
 
AkroBatik 24-2-2004 17:35 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy

Metrakit cilinder zal niet veel zin hebben met ori uitlaat, Koppeling zal waarschijnlijk niet gaan slippen(omdat hij dan geen toeren maakt)

Tapeinde kun je los maken door er een (waterpomp)tang op te zetten en los te draaien.

troep uit het blok kun je eruit halen d.m.v benzine/olie bij de krukas te doen, en vervolgens goed uitspoelen.
Hoe doe je dat uitspoelen? En wat bedoel je met metrakit cilinder zal niet veel zin hebben met ori uitlaat? Dat ie niet onwijs hard rijd ofzo? Dat is namelijk niet mn bedoeling. Kwil hoog koppel :P
 
Gunther -> der tollest
brommercrazy 24-2-2004 17:39 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

[...]
Hoe doe je dat uitspoelen? En wat bedoel je met metrakit cilinder zal niet veel zin hebben met ori uitlaat? Dat ie niet onwijs hard rijd ofzo? Dat is namelijk niet mn bedoeling. Kwil hoog koppel :P


benzine in krukasholte, en vervolgens kicken/startmotor gebruiken, wel even bougie kabel eraf halen/afdekker.

Een snelle cilinder met een ori uitlaat werkt gewoon niet altijd goed samen, die 50 is gemaakt voor veel toeren, en dat kan ie niet maken met die ori uitlaat.
 
-Niellesie- 24-2-2004 17:42 Print reply

Posts: 6454
De carter schoonmaken is niet moeilijk gewoon de met de compressor uitspuiten en met een ori uitlaat zal het inderdaad niet zo veel zin hebben die metrakit (neem gewoon een snel uitlaatje) en die koppelingsveertjes zijn niet noodzakelijk
 
allalallalallalalallalala
SkaBla [Pim] 24-2-2004 17:42 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

[...]
Hoe doe je dat uitspoelen? En wat bedoel je met metrakit cilinder zal niet veel zin hebben met ori uitlaat? Dat ie niet onwijs hard rijd ofzo? Dat is namelijk niet mn bedoeling. Kwil hoog koppel :P

helaas hoog koppel krijg je dus ook niet aangezien 50cc snel cilinders vaak hoogtoerig zijn, maar omdat je ori uitlaat dit niet toestaat, zal het flink tegen vallen

Dit bericht is ge-edit door SkaBla [Pim] op 24-2-2004 17:43
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
AkroBatik 24-2-2004 22:32 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

[...]

helaas hoog koppel krijg je dus ook niet aangezien 50cc snel cilinders vaak hoogtoerig zijn, maar omdat je ori uitlaat dit niet toestaat, zal het flink tegen vallen

Dit bericht is ge-edit door SkaBla [Pim] op 24-2-2004 17:43


Mja owkeej, maar niet zo dat ie zwaar kont gaat rijden ofzo?
 
Gunther -> der tollest
*Richard* & *His Aprilia ... 24-2-2004 22:44 Print reply
Posts: 267
Ik had exact hetzelfde gehad. ook allemaal gruis in men carter van mijn brommer. ik heb toen ook op advies van de bromboer, en dat was pak een oude panty van je moeder of pak een dun soort doekje, en wint die om je krukas heen, PAS OP NIET TE STRAK!!! en dan voorzichting aan je vliegwiel draaien zodat je krukas dus rondgaat en dan hopen dat die het gruis mee neemt of resten van je zuigerveren !!!

owja dit kan mischien een domme opmerking zijn maar metrakit heeft niet voor niks die koppelingsveertjes er bij gedaan lijkt mij
dus ik zou ze er wel terdege inzetten !!

Succes er mee !!!
 
KaWaReZ 24-2-2004 22:47 Print reply

Posts: 20582
keukenpapier
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Soepkip 24-2-2004 23:27 Print reply

Posts: 1339
Bromboer heeft je cilinder eraf gehaald maar gesloopt?

Dat lijkt me duidelijk: hij fixt het maar denk!

Carter kan je uitspoelen met benzine, uitblazen met compressor, of een doek ofzo om je kruk doen en rond laten draaien.

En het lijkt me inderdaad dat die 50snel cilinder juist veel toeren zou 'willen' maken om vermogen te leveren, maar dit niet echt kan doen vanwege je standaard pijp. Je hebt wel al een "ontgrensde" voorbocht denk ik?

Misschien toen een beter idee om je cilinder te laten tunen/honen/nieuwe zuiger?
Hoef je ook niet in te rijden!
 
kpotappel86 24-2-2004 23:31 Print reply

Posts: 2679
idd even uitspoelen en dan met compressor uitblazen en dan met een doek dat werkt idd wel... die koppelingsveren hoeven echt niet hoor als je je setup niet aanpast...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Bart-DRD 24-2-2004 23:31 Print reply

Posts: 1838
nou yves, hier andwoorden

koppelingsveertje hoeft niet, merk je vanzelf, als ze gaan slippen is het wel nodig waarschijnlijk niet

koelsysteem lekker zo laten, heeft het altijd goed gedaan

gruis van bodem, benzine derin, en blok onderste boven, en anders doek derop en draaien aan die vliegwiel

enne, die ori uitlaat gaat het best doen, rij hierzelf met ori derbi cilinder vna nieuwe type, sneller dan mk50 enzow dusss en je kan met ori uitlaat relax rijden hoor kan wel aardig wat toertjes aan en volgens mij heeft akrobatik geen catalysator meer... maar weet ik ff niet zeker


PS voor de mensen die het nog niet wisten, hij ree met een ori begrensde cilinder.. die heb dus echt GEEN power.. uitl;aatpoort waar je pink niet eens normaal inpast.

Dit bericht is ge-edit door Bart-DRD op 24-2-2004 23:39
 
stom stuk ei uit blik...
AkroBatik 25-2-2004 0:08 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Soepkip

Bromboer heeft je cilinder eraf gehaald maar gesloopt?

Dat lijkt me duidelijk: hij fixt het maar denk!

Carter kan je uitspoelen met benzine, uitblazen met compressor, of een doek ofzo om je kruk doen en rond laten draaien.

En het lijkt me inderdaad dat die 50snel cilinder juist veel toeren zou 'willen' maken om vermogen te leveren, maar dit niet echt kan doen vanwege je standaard pijp. Je hebt wel al een "ontgrensde" voorbocht denk ik?

Misschien toen een beter idee om je cilinder te laten tunen/honen/nieuwe zuiger?
Hoef je ook niet in te rijden!


Lees het topic van kop zit vast maar eens door. Kwam er dus echt niet af.

Enne honen gaat niet = nickaseal, er zit een stuk zuiger op mn wand, en die zou er van af gehaald worden. =30 euro. Nieuwe zuiger = 30 euro
pakkingen en kop en cilinder laten vlaken (schade door schroefdraaiers en shit) ook 30 ofzo. pakkingens 10tje denk ik. En dan zit je op 100 euro, en rijd ik nog niet harder dan 65 (let wel, dit is het oude type cilinder, de langzaame dus!)

En daarnaast wil ik geen snelle uitlaat, omdat je dan zo knoert hard gaat rijden. Veels te snel als je het mij vraagt. Das niet leuk in zoetermeer waar elke dag een roller staat.

Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 25-2-2004 0:11
 
Gunther -> der tollest
AkroBatik 25-2-2004 0:49 Print reply

Posts: 1049
Owja, nog een vraag. in mijn oude zuiger zit een put gat. Wat is dit? Hoe komt dit? En hoe te ver helpen natuurlijk?

Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 25-2-2004 0:50
 
Gunther -> der tollest
Punk [Dave] 25-2-2004 1:01 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

Owja, nog een vraag. in mijn oude zuiger zit een put gat. Wat is dit? Hoe komt dit? En hoe te ver helpen natuurlijk?

Dit bericht is ge-edit door AkroBatik op 25-2-2004 0:50


te warme bougie lijkt me
 

Dit topic is 2636 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved