Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas stilleggen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16067 - Krukas stilleggen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 1981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lafstafarian 23-2-2004 12:03 Print topicpost

Posts: 446
Hey, mijn blok aan het reviseren en wil nu mn vliegwiel deraf halen. Ik moet eerst zien me krukas stil te leggen, hoe doen jullie dat? Ik heb iets gehoord van een bougiestop, maar de brommerboer is vandaag gesloten en ik wil graag verder. Is er nog een andere manier?
 

de_koen 23-2-2004 12:14 Print reply

Posts: 5595
stang door je small end

schroevendraaier tegen spoel

zo'n ketting voor oliefilter te vervangen rond vliegwiel

luchtsleutel
 
Honda 5-Bak te koop
NAISH 23-2-2004 12:19 Print reply

Posts: 870
Ik heb het gedaan door je complete cilinder eraf te halen + zuiger (die moeten er toch van af)
en dan een schroevendraaier door het gaatje steken van de krukas (aan de buitenkant van de tapeinden)
dan blokkeerd ie en is ie zo los

 
Sorry, Ik ben begrensd!
de_koen 23-2-2004 12:40 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NAISH

Ik heb het gedaan door je complete cilinder eraf te halen + zuiger (die moeten er toch van af)
en dan een schroevendraaier door het gaatje steken van de krukas (aan de buitenkant van de tapeinden)
dan blokkeerd ie en is ie zo los



maw, stang door small end
 
Honda 5-Bak te koop
NAISH 23-2-2004 12:44 Print reply

Posts: 870
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


maw, stang door small end




Nu weet ik dus ook wat small end is
 
Sorry, Ik ben begrensd!
lafstafarian 23-2-2004 12:44 Print reply

Posts: 446
Okeej, ik ga even me cilinder deraf halen.
 
Teunmenator 23-2-2004 12:48 Print reply

Posts: 2524
heb je geen gaten in je vliegwiel, ik steek gewoon een schroevendraaier door mijn vliegwiel en die zet ik dan tegen de spoelen aan. Als je da netjes doet is er nix aan de hand..
 
Knoxville 23-2-2004 13:18 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

heb je geen gaten in je vliegwiel, ik steek gewoon een schroevendraaier door mijn vliegwiel en die zet ik dan tegen de spoelen aan. Als je da netjes doet is er nix aan de hand..


Tegen een spoel aan lijkt me niet zo lekker Beter naast een spoel zetten, als is dat nog niet verstandig...
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Tijzzz 23-2-2004 13:26 Print reply

Posts: 4215
Je kan ook een zuigerstop kopen. (das een verlengde bougie ofzo) maar ik heb het met een oliefilterbandje gedaan.
 
Honda_mbiloss [Emiel] 23-2-2004 13:29 Print reply

Posts: 3697
ga alsjeblieft niet met een stang door je small end heen zitten porren, lijkt me dus echt niet goed. Gewoon met schroevendraaier tegen de zijkant van je spoel aan, of een doek tussen de tandwielen aan de kopp. kant. werkt beter...
 
lafstafarian 23-2-2004 13:33 Print reply

Posts: 446
Ik ga geen nieuw topic openen dus ik blijf hier ff doorgaan met vragen mbt reviseren.

Ik heb geprobeerd mn drijfstand verticaal te bewegen zonder dat het krukas dus draait. Ik voel dus niks, misschien 0,00001 mm speling ofzow. Dus big end is goed.

Morgen heb ik op mij lijstje staan voor de brommerboer:

- krukaslagers
- oliekeerringen (zelfde als gewoon keerringen toch?)
- pakkingset

Mis ik nog iets? Of heb ik iets niet nodig?

Mijn koppeling voelt niet zo lekker aan, slipt volgens mij ook als hij gekoppeld is. ik heb al 3 koppelingsplaten gekocht, wat moet ik nog meer hebben voor mijn koppeling? Ik weet dat het ook met de veren te maken heeft, wanneer moet ik deze vervangen? Of kan je deze ook aanpassen / repareren oid?

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 23-2-2004 13:34
 
Honda_mbiloss [Emiel] 23-2-2004 13:36 Print reply

Posts: 3697
Voor de rest heb je niet zoveel nodig, mesje, en schruupapiertje om de oude pakking goed te verwijderen, rubberen hamertje om de carters beetje uit mekaar te tikken. Wss moet je je krukas weg brengen om de linker lager eraf te laten laten(die blijft er namelijk meestal opzitten)

Kwa koppeling, nieuwe platen zijn meestal wel voldoende, en je hebt nieuwe blokolie nodig, kop pakking, voetpakking, nieuwe borgclipjes, nieuw membraan pakking enz.
 
lafstafarian 23-2-2004 13:41 Print reply

Posts: 446
Ik heb even deze http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/45FAQ nog een keer bekeken. Staat dat je ook nog small end lagers moet hebben?
 
Honda_mbiloss [Emiel] 23-2-2004 13:42 Print reply

Posts: 3697
je moet iig een nieuw pstonpen lagertje hebben ja. Voor de rest nie.
 
lafstafarian 23-2-2004 14:52 Print reply

Posts: 446
Ik krijg mijn vliegwiel not los . Iemand hier ook problemen mee gehad? Ik gebruik gewoon een vliegwieltrekker, maar hij beweegt echt compleet niet. Het gat in me as wor zelfs groter, zo hard draai ik de trekker aan .
 
mt80 23-2-2004 14:58 Print reply

Posts: 2071
dus je hebt de moer er al wel af? is wel normaal dat het aardig vast zit..
 

Dit topic is 1981 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved