Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #16055 - Bougie..!!!! help me !!!
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 2097 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
*Richard* & *His Aprilia ... |
22-2-2004 23:37 |
Posts: 267 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MBX80
Ik zou er een b8es in doen, aangezien die toch 100 loopt, ik denk 50cc, dan volstaat een b8es prima, een 9tje zou ook kunnen, maar dan kan het zijn dat ie vetslaat omdat ie niet warm genoeg word. En gijsd, als je geen verstand hebt van bougies of andere onderwerpen, zeg dan niks ipv die jongen het verkeerde advies te geven , want daar schiet ie niks mee op.
HEY DANK JE !!! Ik koop 1 NGK8 en een NGK9
Ga ik tussen die twee testen !!!
MENSEN BEDANKT !!!!!!!!
TOch nog 1 vraagje..voor lange afstanden welke is dan het best ?
|
|
|
|
Honda MBX80 |
22-2-2004 23:47 |
Posts: 258 |
Dat maakt niet uit voor welke afstand je de bougie gebruikt, als de verbranding netjes is, dus koffiebruin, dan maakt de afstand niet uit, maar als je met een te arm mengsel rijd, wordt ie te warm door het te kort aan mengsel, dan gaat ie kapot en als je met een te rijk mengsel rijd, dan heb je kans dat ie vet blijft slaan, en op een gegeven moment komt er een bepaald laagje op je bougie van al die olie die op die bougie blijft zitten, dat de electriciteit geisoleerd blijft en de bougie kapot slaat.
|
|
|
|
Blukaap |
22-2-2004 23:50 |
Posts: 10008 |
Denk maar zo: een te koude bougie is eigenlijk niet gevaarlijk.
Enige wat ie dan gaat doen is vetslaan.
|
|
Bastila is lief |
|
*Richard* & *His Aprilia ... |
23-2-2004 0:47 |
Posts: 267 |
oke nogmaals bedankt !!!
is het mischien ook verstandig om men cabrateur schoon te maken ? Ps: mischien dom maar wat versta je onder schoonmaken alleen het Vlotter gedeelte ?
|
|
|
|
Werner |
23-2-2004 0:57 |
Posts: 2127 |
carb. eraf halen leg je even in een bakje met diezel je haald je sproeier(s) eruit blaas je een paar keer door zet je weer erin flotterbak weer dicht en op je brommer zetten
|
|
|
|
Saknet |
23-2-2004 8:46 |
Posts: 10355 |
vergeet de vlotternaald en houder er niet ook uit te halen , doorgang schoon blazen
en een goed benz filtertje tussen tank->carb kan een hoop carb schoonmaak sessies voorkomen..
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
-jaZper- |
23-2-2004 8:50 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Heel simpel, je steekt een NGK 6 bougie in een beetje vlot ding en na een stukje rijden heb je een gesmolten bougie en een gat in je zuiger.
Vetslaan zal ie idd niet .
ik rij nu al 1 jaar met een bosch 7 boegie in mijn 70cc mallossi en nu 50 imi die over de 100 gaat, die boegie is de beste die ik gehad hebt, ngk 9 gaan tering snel stuk hoeren dingen, deze rijd perfect, de cilinder kan je met de hand aanraken word niet warm
edit: mb5
Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 23-2-2004 8:53
|
|
groene motoren gaan harder |
|
pepijn |
23-2-2004 11:20 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gijsd
die cijfers duiden de warmtegraad van de bougie aan, bougie's zijn universeel, ze passen overal in. 8 houd het minder lang vol bij een snelle brommer, daarom een 7 of 6 erindouwe, die is warmer dus een betere verbranding, maar kan wel een gat in je zuiger branden als ie veel te warm is
whahaha, doe maar net of je dr verstand van heb hoor
|
|
|
|
de_koen |
23-2-2004 11:25 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
[...]
ik rij nu al 1 jaar met een bosch 7 boegie in mijn 70cc mallossi en nu 50 imi die over de 100 gaat, die boegie is de beste die ik gehad hebt, ngk 9 gaan tering snel stuk hoeren dingen, deze rijd perfect, de cilinder kan je met de hand aanraken word niet warm
edit: mb5
Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 23-2-2004 8:53
dan moet je leren afstellen jongen
ik rij al 6k km met ngk9, in me 50snelletje...
topic starter; ik zou er ook ngk8 of 9 in doen, wel met dikke (normale electrodes)
en afstand idd op 0.4 -0.5 zetten
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 23-2-2004 11:26
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Hans F |
23-2-2004 11:35 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
[...]
ik rij nu al 1 jaar met een bosch 7 boegie in mijn 70cc mallossi en nu 50 imi die over de 100 gaat, die boegie is de beste die ik gehad hebt, ngk 9 gaan tering snel stuk hoeren dingen, deze rijd perfect, de cilinder kan je met de hand aanraken word niet warm
edit: mb5
Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 23-2-2004 8:53
kerel, het maakt mij (en verder ws. ook niemand) niets uit of je ons gelooft.
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 23-2-2004 13:04
|
|
|
|
de_koen |
23-2-2004 11:43 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
kerel, het maakt mij (en verder ws. ook niemand) ook maar iets uit of je ons gelooft.
laat staan dat wij hem geloven met zen 100+ @ teller, zal wel 75 digi zijn @ 8k ofzo, dan kannet nog wel
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Teunmenator |
23-2-2004 12:01 |
Posts: 2524 |
Ik heb een 70cc met luhao uitlaat een een 16mm mikuni en rij nou op een 8 (ofja probeer hem te laten rijden). Is een NGK8 te laag??
|
|
|
|
de_koen |
23-2-2004 12:03 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
Ik heb een 70cc met luhao uitlaat een een 16mm mikuni en rij nou op een 8 (ofja probeer hem te laten rijden). Is een NGK8 te laag??
nee is wel goed, zeker als je nog aant afstellen bent
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Blukaap |
23-2-2004 16:33 |
Posts: 10008 |
Denk maar zo: een te koude bougie is nooit erg, dan moet je hoogstens lopen omdat ie vetgeslagen is (reservebougie meenemen heeft z'n voordelen ).
En jazper: is het niet zo dat Bosch precies andersom werkt met z'n hittegraden ?
Dat een 7 dus vrij koud is en een 9 veel warmer ?
|
|
Bastila is lief |
|
Dit topic is 2097 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|