Bazz -> DRD |
4-3-2004 19:15 |
Posts: 1884 |
gewoon met schuurpapier schuren en een flink stuk mee pakken waar het framenummer staat, dus zegmaar een heel stuk om het nummer heen ook.
|
|
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl |
|
MT8 |
5-3-2004 9:01 |
Posts: 35 |
Jaa...maar ik denk dat je dat ziet en voelt, nogmaals het moet perfect gebeuren en niet zo zijn dat ik dadelijk met mn nieuwe MT-tje bij de RDW direct door de mand val. Bovendien doe je er lang over met een schuurpapiertje Het is net 9uur geweest, zal eens bellen voor dat "vloeibare staal".
Net gebeld maar dat is moeilijk omdat het opp niet al te groot is, hij adviseerde (soldeer)tin?? Die verkoper zei dat je daar dan ookweer nummers in kunt slaan, maar daar heb ik mn twijfels over, zal nog eens wat zaken bellen. Alhoewel er in de autoschade ook met tin gewerkt wordt
Dit bericht is ge-edit door MT8 op 5-3-2004 9:17
Dit bericht is ge-edit door MT8 op 5-3-2004 9:32
|
|
|
|
wipe-out |
5-3-2004 13:47 |
Posts: 7672 |
ik heb weleens gehoord van een lasje over hte nummer heenleggen, dat weer mooi vlak schuren, en dan weer een ander nummer erin slaan.
|
|
|
|
Hans F |
5-3-2004 13:49 |
Posts: 4326 |
lood/tin lijkt me ook wel een goed plan
|
|
|
|
-Tom- |
5-3-2004 14:24 |
Posts: 4151 |
Je zegt dat je alles perfect wilt hebben, en niet door de mand wilt vallen. Dan zou ik al helemaal niet beginnen aan framenummers wegslijpen en opnieuw inslaan :P Koop gewoon ergens een Duits MT(8) frame, en pleur daar alles op, is een dagje werk ofzo, en je weet zeker dat je geen gezeik hebt!
|
|
FTS Member |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
5-3-2004 16:51 |
Posts: 7007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
ik heb weleens gehoord van een lasje over hte nummer heenleggen, dat weer mooi vlak schuren, en dan weer een ander nummer erin slaan.
goeie tip
|
|
nobody fuck with us!! |
|
marcel |
5-3-2004 17:50 |
Posts: 1533 |
in een lasje letters slaan word lastig
|
|
|
|
Saknet |
5-3-2004 18:55 |
|
Marthin |
5-3-2004 19:06 |
Posts: 6164 |
opp. niet groot genoeg voor vloeibaar metaal?
ik heb thuis vloeibaar metaal staan wat kei en keihard word binnen 30minuten!
ik denk dat als je dat er op plamuurt en dan als het uitgehard is met een dremel het vlak maakt dat je dan zo weer een nieuw framenummer erin kunt maken.
ik heb van bepaalde personen hier op het forum (noem geen namen) dat die de frameletters erin graveren met een graveermachine van een juwelier.
|
|
|
|
MarcelMt5 |
5-3-2004 23:03 |
Posts: 788 |
ik heb de rest niet allemaal gelezen hoor maar, is het nou egt zo dom van je mt'tje een motor te maken?
mij lijkt van wel want het is heel instabiel en lijkt met niet egt handig om met 120 op je mt'tje op de snelweg een vrachtwagen in te halen....maja dit had ik ook tegen die wout gezegd die vandaag mij voor 95 euro boetes heeft uitgeschreven , want hij reed vroeger op een 100cc 4takt brommer en die heeft hij ook laten keuren en overgezet op motor en daar ree die nu op....
|
|
Je hoeft niet gek te zijn om te kunnen Schakelen, maar het helpt wel. I Don't Need Burn-outs, Wheelies, Or Other Stunts, I'm Driving a HONDA That Says Enough. |
|
mr200r |
5-3-2004 23:39 |
Posts: 5122 |
Dat met die slagcijfers moet je niet doen komen
ze toch achter bij de keuring.
Je kunt het beste naar honda nederland schrijven
en als honda verklaard dat een mt5 en mt8 precies hetzelfde zijn kwa frame en als je kunt
bewijzen dat hij eerlijk is dan moet hij zo ook door de keuring kunnen.
|
|
mr200r |
|
User 927 |
6-3-2004 0:39 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Dat met die slagcijfers moet je niet doen komen
ze toch achter bij de keuring.
Je kunt het beste naar honda nederland schrijven
en als honda verklaard dat een mt5 en mt8 precies hetzelfde zijn kwa frame en als je kunt
bewijzen dat hij eerlijk is dan moet hij zo ook door de keuring kunnen.
Nope, je hebt geen bewijs van dattie ooit op kenteken heeft gestaan (Van MT8 dus wel) dus word het heel erg moeilijk om dat door de keuring te krijgen.
MT8 frame(nummer) is dan de makkelijkste oplossing.
En letters slaan in een las werkt denk ik niet, springt de las kapot. Wat je wel kunt proberen is tin idd, maar probleem daarmee is dat als de keurmeester z'n nagel derin zet, het nogal indeukt.
Juweliers graveermachine is idd een erg goed plan, daar kun je nauwkeurig mee werken en ook hard metaal mee bewerken (las?) zonder het te beschadigen
|
|
|
|
mr200r |
6-3-2004 1:19 |
Posts: 5122 |
Dan ga je een keer bij een keurstation met een
keurmeester praten,vertel je je verhaal en
die weet precies wat je moet doen.
En of het wel/niet kan,heb je denk ik meer aan.
|
|
mr200r |
|
vstuning |
6-3-2004 9:50 |
Posts: 149 |
opschuren--> plamuren--> opschuren. enz enz.
zodat het kaal word.dan weer schuren. dan zie je er niks van. echt niet.
plaats het andere frame nummer aan de andere kand van je bal hoofd. klaar
|
|
|
|
MT8 |
6-3-2004 15:05 |
Posts: 35 |
Het idee van het vloeibare metaal is toch een goed idee en dat van die graveermachine al helemaal, is er iemand die mij in contact kan brengen met die mensen, zou ik erg warderen.
En Mensen (marcel) snap nou eens dat het toch geen reet uitmaakt wat voor een plaat je achterop hebt het gaat erom dat je lekker kunt vlammen. De snelheidsbeleving op een MT is net zo goed (en stiekem beter) als op een snelle motor en ik kan het weten hoor.
|
|
|
|