Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #16047 - MT op kenteken
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 27190 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MT8 |
22-2-2004 18:05 |
Posts: 35 |
Wat moet er allemaal precies gebeuren om een MT op kenteken te krijgen. Het is een MT5 frame waar ik eventueel 80cc papieren bij heb. Nou weet ik dat het een heel gekloot is maar misschien heeft iemand het hier al gedaan en kan er mij het een en ander over vertellen. Wat ik b.v moet veranderen wat betreft het framenummer e.d. en hoe de dingen simpel en makkelijk aan te pakken en wat de grootste kosten zijn. De richtlijnen e.d. wat betreft bijv. remmen, spiegels, verlichting, etc. zijn mij al bekend.
|
|
|
|
Zeta-boy |
23-2-2004 1:05 |
Posts: 2066 |
Alsjeblieft zeg. Gebruik de search eens en je gaat toch niet menen dat je als je je motorrijbewijs hebt op een mt gaat rijden?! Ten eerste is dat alles behalve veilig. Ten tweede je wilt niet op een opgefokte brommer rijden dan. Als je eenmaal op een motor hebt gereden, merk je een levengroot verschil en wil je echt niet op een brommer rijden. Alles is veel stabieler, veel krachtiger en veel soepeler.
|
|
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for?? |
|
Werner |
23-2-2004 1:08 |
Posts: 2127 |
dit is nou al de 3e topic deze week die over hetzelfde onderwerp gaat...
nou ben ik nog een lul die je vraag ook nog eens gaat beantwoorden regel een mt-8 frame zet het hele zooitje onder en rij daar de RDW en laat hem keuren en mt-5 frame met 80cc papieren KAN NIET !!
ik hoop dat het nu zo duidelijk voor je eerst en dat je voortan een topic gaat zoeken waarover je meer informatie wil hebben in plaats van meteen maar een topic neer te pleuren
|
|
|
|
Blukaap |
23-2-2004 16:40 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Zeta-boy
Alsjeblieft zeg. Gebruik de search eens en je gaat toch niet menen dat je als je je motorrijbewijs hebt op een mt gaat rijden?! Ten eerste is dat alles behalve veilig. Ten tweede je wilt niet op een opgefokte brommer rijden dan. Als je eenmaal op een motor hebt gereden, merk je een levengroot verschil en wil je echt niet op een brommer rijden. Alles is veel stabieler, veel krachtiger en veel soepeler.
Woon-werk verkeer ?
Gewoon ori MT8je, klaaaar.
Damn, snap niet wat iedereen daar toch tegenopziet, je moet het helemaal niet zien als volwaardige motor, gewoon als goedkoop speeltje voor in de stad.
En om eerlijk te zijn vind ik de CB250 waar ik op les (om maar iets te noemen) een stuk instabieler aanvoelen dan m'n ex-NSR.
|
|
Bastila is lief |
|
Knoxville |
23-2-2004 16:43 |
Posts: 1454 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
[...]
Woon-werk verkeer ?
Gewoon ori MT8je, klaaaar.
Damn, snap niet wat iedereen daar toch tegenopziet, je moet het helemaal niet zien als volwaardige motor, gewoon als goedkoop speeltje voor in de stad.
En om eerlijk te zijn vind ik de CB250 waar ik op les (om maar iets te noemen) een stuk instabieler aanvoelen dan m'n ex-NSR.
Cb-250 rijd niet Harry, hijs wel handelbaar maar rijd voor de rest voor geen meter. Is klote dat ik op dat ding examen moet doen. Heb 3 lessen op dat geval gereden. Laatste 2 lessen op zo'n cb500 gelest.. Rijd iig beter.
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Blukaap |
23-2-2004 16:46 |
Posts: 10006 |
Wat denk je, ik heb nu ook 3x op een Kawa ER5 gereden, veel fijner.
Maar ik haal het maar aan als voorbeeldje over dat brommers minder stabiel zijn enzo.
Al is die CB wel prettig met bijz. verrichtingen .
|
|
Bastila is lief |
|
MT8 |
23-2-2004 17:29 |
Posts: 35 |
Ja idd. Ik heb er toen ik 16/17 was ook altijd enkele gehad en dat gaat maar niet he. Tis ook gewoon een speeltje. ik heb al jaren mn motorrijbewijs en een motor. Dus daar heb ik jouw mening helemaal niet voor nodig (zeta boy). Een MT5 krijg je wel degelijk op 80cc kenteken (werner). Als je daar al geen manier voor kunt vinden heb je eigelijk helemaal geen recht van spreken, vind je wel? Wat ik zoek zijn mensen die het zelf hebben gedaan en bijv ergens mee tegen de lamp zijn aangelopen, die voor de RDW makkelijk herkenbare verschillen tussen een MT5 en MT8 frame die mij nog niet zijn opgevallen, of bruikbare tips wat betreft het "omkatten". Ik heb het forum hier helemaal afgezocht maar de meeste komen niet verder dan een hoop slap gezeik (werner en zeta boy) over BPM en hele rare peperdure keuringen die helmaal niet van toepassing zijn. Dus als er nog mensen zijn die wel intressante informatie hebben of "gewoon" iets willen melden, schroom niet ik zal niet bijten. Mensen die menen zulke nutteloze teksten kwijt willen zoal de eerste twee posts verwijs ik door naar mijn e-mail adres zodat ze de wel serieuze mensen niet tot last zullen zijn.
|
|
|
|
Hannes |
23-2-2004 17:31 |
Posts: 4530 |
Ik zou een duitse MT8 met papieren kopen. Dan ben je wat makkelijker klaar.
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
scania |
23-2-2004 17:32 |
Posts: 1114 |
kerel, wil je het ff laten weten als het gelukt is??????
ik ben namelijk wel benieuwd wat het nou uiteindelijk gekost heeft,en het moet gaan lukken, alleen zal je het nodige moeten verbouwen.
succes ermee iig, en we horen het........hoop ik.
|
|
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft. |
|
Blukaap |
23-2-2004 17:38 |
Posts: 10006 |
Een MT5 frame zal je ws niet normaal lukken, of je moet het framenummer even wijzigen (of was dat nu net de clue, dan heb ik die nl gemist ), dan denk ik niet dat ze het verschil zien.
Enige waaraan je (makkelijk) het verschil kan zien is dat het bovenste ophangpunt, bij de cilinderkop, daar zit het gat wat hoger bij MT8.
Maar dan moet je er net 1 treffen die er op let en het net weet.
|
|
Bastila is lief |
|
scooterkiller |
23-2-2004 17:42 |
Posts: 2987 |
Check http://www.rdw.nl daar kan je aardig wat info vinden
Dit bericht is ge-edit door scooterkiller op 23-2-2004 17:45
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
arie-de-arier |
23-2-2004 17:54 |
Posts: 10000 |
|
|
Allah is beter |
|
MT8 |
23-2-2004 18:10 |
Posts: 35 |
Nou Hannes das eigelijk geen optie. Ik heb een MT5 helemaal laten coaten voor mn neefje, maar die kan er helaas niet meer op rijden. Dus heb ik een MT5 die ik eigenlijk niet weg wil doen maar ik wil ook niet op een snelle brommer rond rijden, dus moet ie op kenteken, als speeltje. wilbert ik zal de vorderingen melden.
Iid blukaap, dat was de bedoeling, dat ophangpunt heb ik al "verlegd" en daar zie je niets meer aan. Ik zal de site, Arie morgen op mn gemak eens bekijken, bedankt iig. Van de site van de RDW wordt je niet echt iets wijzer. Alles wat er staat weet ik zo langzamerhand ook wel. `t zijn nog effe de kleine details afwerken voordat ik ?m daadwerkelijk op NL kenteken ga zetten.
|
|
|
|
KaWaReZ |
23-2-2004 18:45 |
Posts: 20582 |
heb RDW gemailed over mn kawa 50 op kenteken zetten assik er een 125lcblokje onder zet.
gaat niet vwge framenummer (80versie is pcies etzelfde... met MT is dat ook het geval..)
op het blok na dan.
gaat om je freemnummer
(Ok, hoeveel heb je onder de tafeldoorgeschoven ? )
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
mr200r |
23-2-2004 19:33 |
Posts: 5122 |
In de stad is het wel te doen maar pak dan eem mtxr2/mbx/nsr keuring 78 euro nieuwprijs<1800 euro is hij bpm vry,en verzekering kost niks.
Voor een 200cc betaal ik 26 euro per jaar
w a belasting erbij 56 ongeveer 85 euro per jaar 80cc is nog goedkoper.
|
|
mr200r |
|
Aprilia-AF1 |
23-2-2004 19:38 |
Posts: 1397 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
In de stad is het wel te doen maar pak dan eem mtxr2/mbx/nsr keuring 78 euro nieuwprijs<1800 euro is hij bpm vry,en verzekering kost niks.
Voor een 200cc betaal ik 26 euro per jaar
w a belasting erbij 56 ongeveer 85 euro per jaar 80cc is nog goedkoper.
Hij had een mt5 die hij had laten coaten en niet weg wilde doen
Read before you speak
|
|
Marcel. |
|
Dit topic is 27190 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|