Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe cilinder, ervaringen? +vraag carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 680 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #16032 - Nieuwe cilinder, ervaringen? +vraag...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lafstafarian 22-2-2004 13:05 Print topicpost

Posts: 446
Heyz, ik heb eindelijk een 70cc gekocht voor mijn MB. Volgens mij een 70cc Athena. Een Zeta 50 of een Eurocilindro kon ik nog vinden, maar deze was het best haal ik uit het verhaal van de verkoper (rekening houdend met slijtage enzow, tis geen nieuwe).
Heb iemand meer ervaring met deze cilinder. Wat voor wand enzow, snelheid, powerband, koppel...
Misschien heeft iemand ook nog een poortenmap voor mij, kan ik zien of er getuned is.


En dan nog de vraag over welke sproeier ik nu moet kopen. Ik ga er een dell'orto 18mm carburateur opzetten. Hier moeten toch Keihin sproeiers in? Welke maat moet ik ongeveer kopen? (hou rekening met powerfilter )

edit: foto's erbij












Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 22-2-2004 13:58

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 22-2-2004 13:59

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 22-2-2004 14:00

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 23-2-2004 11:48
 

Bullet 22-2-2004 13:19 Print reply

Posts: 12150
Athena = Eurocilindro
 
**My BungHole Will Speak Now**
Jop 22-2-2004 13:25 Print reply
Posts: 1290
athena (eurocil.) had mijn broer ook op mtx sh. na heel wat afstellen en gekut liep ie relatief hard (90) draaide veel toeren

en over die sproeier.. dat moet je toch ff uitvogelen wat het beste is ik zou beginnen met 90 en dan ff kijken of het in de buurt komt
 
lafstafarian 22-2-2004 13:28 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

Athena = Eurocilindro


Dus jij zegt dat hij hetzelfde is als 70cc eurocilindro. Ik heb 5 koelribben, die eurocilindro heeft er 6 . Hij was beter te vergelijken met Zeta volgens verkoper .
 
Hans F 22-2-2004 13:30 Print reply
Posts: 4326
eurocilindro = athena = hebo
 
lafstafarian 22-2-2004 13:31 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

eurocilindro = athena = hebo


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lafstafarian

[...]


Dus jij zegt dat hij hetzelfde is als 70cc eurocilindro. Ik heb 5 koelribben, die eurocilindro heeft er 6 . Hij was beter te vergelijken met Zeta volgens verkoper .


Volgens is er wel een verschil...

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 22-2-2004 13:31
 
Hans F 22-2-2004 13:34 Print reply
Posts: 4326
lb,

heeft hij een groot gat als inlaat waarbij boost en inlaat aan elkaar zitten ? zoja: het is een eurocilindro (athena, hebo, hoe je het ook wil noemen), hiervan heb je een oud type (=snel) en een nieuw type (=slomer)
De oude heeft een boring van 44mm, de nieuwe groter (45mm ofzo)

zo nee: het is geen eurocilindro, athena, hebo, maar een malossi, zeta, polini (heeft wel inlaat zonder spijl, maar losse boostpoorten) of immi

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-2-2004 13:35
 
Hans F 22-2-2004 13:40 Print reply
Posts: 4326
mocht dit je niet overtuigen, klik eens op het plaatje achter de eurocilindro en kijk wat er op de doos staat
http://www.50cc.nl/z...mp;GR=cilinder%20kit
 
lafstafarian 22-2-2004 13:41 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

lb,

heeft hij een groot gat als inlaat waarbij boost en inlaat aan elkaar zitten ? zoja: het is een eurocilindro (athena, hebo, hoe je het ook wil noemen), hiervan heb je een oud type (=snel) en een nieuw type (=slomer)
De oude heeft een boring van 44mm, de nieuwe groter (45mm ofzo)

zo nee: het is geen eurocilindro, athena, hebo, maar een malossi, zeta, polini (heeft wel inlaat zonder spijl, maar losse boostpoorten) of immi

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-2-2004 13:35


Ik ga even wat foto's maken met mijn webcam (hopen dat ze goed zijn).
 
lafstafarian 22-2-2004 14:02 Print reply

Posts: 446
als ik nog meer foto's moet maken zeg het ff. Is het misschien een autisa en heb ik het verkeerd verstaan ofzow?

edit: autisa heeft gietijzeren wand, dit is volgens mij geen gietijzer. Het is ook iig geen imitatie want die heeft 49cm3 staan op de zijkant en geen extra spoelpoorten.

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 22-2-2004 14:05
 
blair 22-2-2004 16:02 Print reply
Posts: 150
Is het geen airsal?

zuiger is airsal, afgedraaide bovenkant, 1 veer en de 2 gaten in de zuiger.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Blukaap 22-2-2004 16:58 Print reply

Posts: 10006
Inlaat is vrij lomp zo te zien, 2 boostpoorten en 1 groot ovaal gat ?

Dat is volgens mij een Polini (als ik even op Bart z'n site kijk.
Daar staan ook die 2 ongelijke spoelkanalen (1vd2 is veel groter dan de andere).

Dus ik zeg Polini 70, zou ik ook wel blij mee zijn .
 
Bastila is lief
lafstafarian 22-2-2004 20:00 Print reply

Posts: 446
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Inlaat is vrij lomp zo te zien, 2 boostpoorten en 1 groot ovaal gat ?

Dat is volgens mij een Polini (als ik even op Bart z'n site kijk.
Daar staan ook die 2 ongelijke spoelkanalen (1vd2 is veel groter dan de andere).

Dus ik zeg Polini 70, zou ik ook wel blij mee zijn .


Ja, onderin is 1 enorm ovaal spoelpoort naar mijn idee. Het andere grote ovale gat is de uitlaat, allemaal getuned denk ik. Je ziet ook echt dat de randjes rond zijn gemaakt.

Hij loopt iig snel en moet hard trekken, zoniet dan mocht ik em terugbrengen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

Is het geen airsal?

zuiger is airsal, afgedraaide bovenkant, 1 veer en de 2 gaten in de zuiger.


Zuiger is iig zelfde als airsal of het is gewoon een airsal zuiger, maar dan hoeft de cilinder dat niet te zijn . Ik heb ff vergeleken met de buitenkant van de airsal cilinder op foto's, het membraam gedeelte ziet er wat anders uit.

Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 22-2-2004 20:02
 
-Niellesie- 22-2-2004 20:54 Print reply

Posts: 6454
tis een airsal kijk maar naar die ronde vlek bovenop dat is een kenmerk van airsal
 
allalallalallalalallalala

Dit topic is 568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved