Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #16032 - Nieuwe cilinder, ervaringen? +vraag...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 571 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Bullet |
22-2-2004 13:19 |
Posts: 12150 |
Athena = Eurocilindro
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
Jop |
22-2-2004 13:25 |
Posts: 1290 |
athena (eurocil.) had mijn broer ook op mtx sh. na heel wat afstellen en gekut liep ie relatief hard (90) draaide veel toeren
en over die sproeier.. dat moet je toch ff uitvogelen wat het beste is ik zou beginnen met 90 en dan ff kijken of het in de buurt komt
|
|
|
|
lafstafarian |
22-2-2004 13:28 |
Posts: 446 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
Athena = Eurocilindro
Dus jij zegt dat hij hetzelfde is als 70cc eurocilindro. Ik heb 5 koelribben, die eurocilindro heeft er 6 . Hij was beter te vergelijken met Zeta volgens verkoper .
|
|
|
|
Hans F |
22-2-2004 13:30 |
Posts: 4326 |
eurocilindro = athena = hebo
|
|
|
|
lafstafarian |
22-2-2004 13:31 |
Posts: 446 |
|
|
|
|
Hans F |
22-2-2004 13:34 |
Posts: 4326 |
lb,
heeft hij een groot gat als inlaat waarbij boost en inlaat aan elkaar zitten ? zoja: het is een eurocilindro (athena, hebo, hoe je het ook wil noemen), hiervan heb je een oud type (=snel) en een nieuw type (=slomer)
De oude heeft een boring van 44mm, de nieuwe groter (45mm ofzo)
zo nee: het is geen eurocilindro, athena, hebo, maar een malossi, zeta, polini (heeft wel inlaat zonder spijl, maar losse boostpoorten) of immi
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-2-2004 13:35
|
|
|
|
Hans F |
22-2-2004 13:40 |
|
lafstafarian |
22-2-2004 13:41 |
Posts: 446 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
lb,
heeft hij een groot gat als inlaat waarbij boost en inlaat aan elkaar zitten ? zoja: het is een eurocilindro (athena, hebo, hoe je het ook wil noemen), hiervan heb je een oud type (=snel) en een nieuw type (=slomer)
De oude heeft een boring van 44mm, de nieuwe groter (45mm ofzo)
zo nee: het is geen eurocilindro, athena, hebo, maar een malossi, zeta, polini (heeft wel inlaat zonder spijl, maar losse boostpoorten) of immi
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 22-2-2004 13:35
Ik ga even wat foto's maken met mijn webcam (hopen dat ze goed zijn).
|
|
|
|
lafstafarian |
22-2-2004 14:02 |
Posts: 446 |
als ik nog meer foto's moet maken zeg het ff. Is het misschien een autisa en heb ik het verkeerd verstaan ofzow?
edit: autisa heeft gietijzeren wand, dit is volgens mij geen gietijzer. Het is ook iig geen imitatie want die heeft 49cm3 staan op de zijkant en geen extra spoelpoorten.
Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 22-2-2004 14:05
|
|
|
|
blair |
22-2-2004 16:02 |
Posts: 150 |
Is het geen airsal?
zuiger is airsal, afgedraaide bovenkant, 1 veer en de 2 gaten in de zuiger.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Blukaap |
22-2-2004 16:58 |
Posts: 10006 |
Inlaat is vrij lomp zo te zien, 2 boostpoorten en 1 groot ovaal gat ?
Dat is volgens mij een Polini (als ik even op Bart z'n site kijk.
Daar staan ook die 2 ongelijke spoelkanalen (1vd2 is veel groter dan de andere).
Dus ik zeg Polini 70, zou ik ook wel blij mee zijn .
|
|
Bastila is lief |
|
lafstafarian |
22-2-2004 20:00 |
Posts: 446 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
Inlaat is vrij lomp zo te zien, 2 boostpoorten en 1 groot ovaal gat ?
Dat is volgens mij een Polini (als ik even op Bart z'n site kijk.
Daar staan ook die 2 ongelijke spoelkanalen (1vd2 is veel groter dan de andere).
Dus ik zeg Polini 70, zou ik ook wel blij mee zijn .
Ja, onderin is 1 enorm ovaal spoelpoort naar mijn idee. Het andere grote ovale gat is de uitlaat, allemaal getuned denk ik. Je ziet ook echt dat de randjes rond zijn gemaakt.
Hij loopt iig snel en moet hard trekken, zoniet dan mocht ik em terugbrengen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: blair
Is het geen airsal?
zuiger is airsal, afgedraaide bovenkant, 1 veer en de 2 gaten in de zuiger.
Zuiger is iig zelfde als airsal of het is gewoon een airsal zuiger, maar dan hoeft de cilinder dat niet te zijn . Ik heb ff vergeleken met de buitenkant van de airsal cilinder op foto's, het membraam gedeelte ziet er wat anders uit.
Dit bericht is ge-edit door lafstafarian op 22-2-2004 20:02
|
|
|
|
-Niellesie- |
22-2-2004 20:54 |
Posts: 6454 |
tis een airsal kijk maar naar die ronde vlek bovenop dat is een kenmerk van airsal
|
|
allalallalallalalallalala |
|
Dit topic is 571 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|