Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Cilinder tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1021 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1602 - Cilinder tunen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bogarde 19-9-01?23:02 Print topicpost
Posts: 82
Mijn MB is nogal dood onderin (jaja 50cc PW, proma uitlaat, 16mm carb, powerfilter en hogedrukkop (laatste 3 zijn toch niet zo verkeerd?))
Nu heb ik laatst iets gelezen dat je de uitlaat poort dan iets uit moest frezen naar beneden, nu wil ik weten of dit zo is en hoe doe ik dat (met een dremel lijkt me?).
En kan ik er nog meer aan doen (top HOEFT niet hoger te komen liggen).
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]

Saknet 19-9-01?23:56 Print reply

Posts: 10355
std snel uitlaat eronder, draait ie ook nog wel 10000 toeren

evt zuigerveren vervangen, klaar
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Hemmes 20-9-01?07:28 Print reply
Posts: 247
Moet niet naar benden uitvijlen
Omhoog krijg je meer toeren maar ook minder onderin, als je hem omhoog vijlt moet er een ruimte van 20mm boven blijven zitten is dat minder gaat het beroert lopen
Uitlaatpoort moet 67.5% breed van de diameter, hierdoor krijg je wel een beetje extra onderin


 
Feel the power of MHR
B3AST 20-9-01?16:54 Print reply
Posts: 2469
ja als je laagtoerig veel wilt trekken moet je dus veel koppel hebben. Als de zuiger naar beneden gaat, zit daar dan een uitlaatpoort en is ie ineens alle druk kwijt. Dus is je koppel weg. DUS hoe eerder die uitlaatpoort er is als je zuiger naar beneden gaat (dus als je hem hoger maakt) hoe minder koppel je overhoudt. Het wordt dan dus flink racen in de hoge toeren en anders niet...

Je kunt wel je uitlaatpoort wat breder maken, dan kan ie toch veel gas kwijt, terwijl je wel meer koppel hebt. Maar niet breder dan 2/3 van je cylinder boring idd anders neukt je zuigerveer erop vast.

En je uitlaatpoort naar beneden vijlen helpt niet want die komt al totaan het laagste punt dat je zuiger bereikt...
 
- insane in the brain -

Dit topic is 634 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved