koen-z |
18-2-2004 21:50 |
Posts: 3702 |
ehm gewoon de cilinder bedoel je?
-kop netjes kruislinks losdraaien.
-schuif voozichtig de cilinder van de zuiger af
-doe een doek in je karterholte.
-haal je voorzichtig met klein tangetje seerklipjes(?) eraf.
-ik druk altijd de pistonpen eriut met een pijpsleutel die net zo groot is als de piston pen en voila...
damn, ik begrijp je nie??
Dit bericht is ge-edit door koen-z op 18-2-2004 21:51
|
|
|
|
gonzales |
18-2-2004 21:53 |
Posts: 1319 |
loshalen door de cillinderkop eraf te draaien en der remolie in te gieten na 1 of 2 dagen is ze los
|
|
burn your rubber not your soul |
|
Martijn |
18-2-2004 21:53 |
Posts: 10000 |
zn zuiger zit vast in cil.
ehm...
olie in je cil gooien en telkes met vliegwiel heen en weer gaan??
btw...waarom zou ie vastzitten na stilstaan...dan zit ie vastgeroest...richt ie zowieso schade aan...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
18-2-2004 21:53 |
Posts: 17929 |
zijn zuiger zit vbast in zn cil en hij wil um dr uit halen zonder zn cil te verneuken
lijkt me niet egt makkelijk te doen
|
|
|
|
bartos |
18-2-2004 21:54 |
Posts: 1372 |
als je cilinder er lastig af wil kan je ook nog wat olie er in spuiten via buigie gat
|
|
|
|
scheurijzerr |
18-2-2004 21:55 |
Posts: 419 |
ja kruipolie dr in en na 1 dag licht verwarmen en kijken of ie los komt...
|
|
|
|
Abarth-500 |
18-2-2004 21:57 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
ehm gewoon de cilinder bedoel je?
-kop netjes kruislinks losdraaien.
-schuif voozichtig de cilinder van de zuiger af
-doe een doek in je karterholte.
-haal je voorzichtig met klein tangetje seerklipjes(?) eraf.
-ik druk altijd de pistonpen eriut met een pijpsleutel die net zo groot is als de piston pen en voila...
damn, ik begrijp je nie??
edit: het ene moment staat er 1 post, 10 sec. later 300:-0 waren ze me voor...
Dit bericht is ge-edit door koen-z op 18-2-2004 21:51
volgens mij bedoelt ie gewoon hij zn cil. niet vna zn zuiger afkrijgt... toch??
Dit bericht is ge-edit door Abarth-500 op 18-2-2004 21:58
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
de_koen |
18-2-2004 22:03 |
Posts: 5595 |
veel kruipolie in spuiten, houten blokje opzetten en zachtjes op tikken met hamer
komt wel los dan, anders beetje verwarmen ofzo
zijn zuiger is zit vast in de cilinder, vastloper dus, of vastgeroest ofzo
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 18-2-2004 22:04
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
scheurijzerr |
18-2-2004 22:03 |
Posts: 419 |
dat zeg ik hehe werkt wel
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
veel kruipolie in spuiten, houten blokje opzetten en zachtjes op tikken met hamer
komt wel los dan, anders beetje verwarmen ofzo
|
|
|
|
gonzales |
18-2-2004 22:06 |
Posts: 1319 |
je hebt toch sowieso cillinderschade
maar drijfstang enzo kunnen nog onbeschadigt zijn
|
|
burn your rubber not your soul |
|
pepijn |
18-2-2004 22:23 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
ehm gewoon de cilinder bedoel je?
-kop netjes kruislinks losdraaien.....
....
Dit bericht is ge-edit door koen-z op 18-2-2004 21:51
kruislings losdraaien, waar is dat nou weer goed voor...
vastdraaien ken ik begrijpen maar losdraaien
|
|
|
|
de_koen |
18-2-2004 22:24 |
Posts: 5595 |
zorgt ervoor dat er geen rare spanningen komen op 1 bout/moer....
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
pepijn |
18-2-2004 22:27 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
zorgt ervoor dat er geen rare spanningen komen op 1 bout/moer....
ja maar bij losdraaien geeft dat toch niet..breekt heus niet af ofzo hoor, denk dat dat allemaal een beetje overdrijven is....
Dit bericht is ge-edit door pepijn op 18-2-2004 22:28
Dit bericht is ge-edit door pepijn op 18-2-2004 22:29
|
|
|
|
koen-z |
18-2-2004 22:35 |
Posts: 3702 |
naja, kdoe het liever wel, staat zoveel druk verdeel over 4 boutjes maar als je ze allemaal omstebeurt gaan losdraaien heb je kans dat de kop krom gaat of whatever.
|
|
|
|