solidsjakie |
18-2-2004 21:48 |
Posts: 2291 |
heb ook altijd regina's gekocht. Ding rekken uit, dat klopt, maar dat doen bijna alle kettings wel.(zo kan je niet zegge dat ik alle zei).
Maar ze moeten wel meer km's kunne make, die van mij ligt er al meer dan 8000 km op.
Maar miskien domme vraag, had je het achterwiel wel recht staan?? Als deze beetje scheef staat slijt het namelijk veel harder. Je als richtpunt je ketting wel gebruiken, doe ik meestal wel iig.
|
|
|
|
maiky |
18-2-2004 21:49 |
Posts: 421 |
ik let er altijd op of ik m`n achterwiel er wel recht in heb staan want ik weet dat dat niet echt bevordelijk is voor je ketting
|
|
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel |
|
pepijn |
18-2-2004 22:17 |
Posts: 1287 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maiky
ik let er altijd op of ik m`n achterwiel er wel recht in heb staan want ik weet dat dat niet echt bevordelijk is voor je ketting
1of jij lult uit je nek en je smeert totaal niet en je spant hem ook niet want anders gaat je ketting echt wel langer mee...
2of je had gewoon een slechte ketting vanuit de fabriek (maar ken het me haast niet voorstellen want het is gewoon normaal merk)
dus sorry maar ik ga voor optie 1
|
|
|
|
de_koen |
18-2-2004 22:22 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maiky
En hallo ooit iemand een weelie zien trekken met een standaard nsr met een tandwiel verhouding van 15/45
Dit bericht is ge-edit door maiky op 18-2-2004 21:37
ja, mezelf
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Pas |
18-2-2004 22:30 |
Posts: 1181 |
ik heb gewoon een normale iets verzwaarde ketting, 10 euro ofzo. Heb 'm niet op tijd gespannen, 1x zat ie onder de roest, 'k rij er hard mee voor al 3000/4000 km en hij is nog niet versleten. Het achtertandwiel was al versleten voordat ik 'm erop legde ...
Geluk is bij de domme, hehe
|
|
GSXR600K1 |
|
maiky |
18-2-2004 23:00 |
Posts: 421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pepijn
[...]
1of jij lult uit je nek en je smeert totaal niet en je spant hem ook niet want anders gaat je ketting echt wel langer mee...
2of je had gewoon een slechte ketting vanuit de fabriek (maar ken het me haast niet voorstellen want het is gewoon normaal merk)
dus sorry maar ik ga voor optie 1
noujah jij gaat maar voor een optie die jij denkt maar ik ga toch voor optie 2 want ik weet heus wel wat ik er allemaal aandoe je denkt toch niet dat ik elke 7500 km een nieuwe ketting en tandwielen wil halen ofwel
|
|
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel |
|
Marthin |
18-2-2004 23:13 |
Posts: 6164 |
zo gek vind ik dat helemaal niet hoor, dat elke 7500km nieuwe ketting + tandwielen halen.
ik weet niet hoeveel je ongeveer per jaar rijd.
maar ik doe meestal elk jaar de ketting + tandwielen en doe dan meestal ook ff de banden vernieuwen.
(ik rij ongeveer 8000km per jaar)
|
|
|
|
maiky |
18-2-2004 23:14 |
Posts: 421 |
ik heb ze er nu ongeveer vanaf juli vorig jaar eronder zitten dus is nog niet eens een jaar
|
|
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel |
|
kpotappel86 |
18-2-2004 23:16 |
Posts: 2679 |
ik rijdt 60 km perdag 5 dagen per week of 4.. en doe 7 maanden met ketting ofzo licht eraan ofk raar doe met spinne en wheelien enzo...
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
Daniel_84 |
18-2-2004 23:53 |
Posts: 1127 |
Al es aan gedacht dat ketting en tandwielen op elkaar moeten aansluiten. Beter is als je een set tandwielen en ketting koopt die bijelkaar verkocht worden.
Ik had dat ook es. Mijn diameter van tand tot op ketting had een andere maat dan diameter van schakel tot schakel van ketting. Gevolg was dat de ketting niet goed op tandjes lag en na 300 km geen tandjes meer over had. Kijk je hebt al je tandwielen en een regina ketting. Dat zal nooit 100 procent op elkaar aansluiten
|
|
|
|
kpotappel86 |
18-2-2004 23:55 |
Posts: 2679 |
hhaha das je ketting steek da lijkt me toch wel E als je dat goed aanschaft....
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
-jaZper- |
19-2-2004 0:03 |
Posts: 3841 |
ik had laatst een D.I.D. ketting gehaald van 25 euro, ias een hele goeie ketting, en hoef mijn ketting nu niet meer zo vaak te spannen, gewoon normaal ingesmeerd en gelijk ook maar 2 nieuwe tandwielen gehaald, goed merk, tot nu toe dan
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
19-2-2004 0:14 |
Posts: 8499 |
oei wat erg, 3x per jaar je ketting/tandwielen vervangen... ik heb het een tijd lang elke 2 maanden gedaan bij mn mtx, simpelweg omdat ik niet met ralf achterop onderweg ergens stil wilde komen staan met een kapotte ketting enzo..
in verhouding met de benzine die je oprijd in die 7500 km kost een kettingset nix in mijn ogen..gewoon vervangen als het op is en niet te veel over nadenken, als hij versleten is is hij versleten, sim-pel
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Knoxville |
19-2-2004 0:16 |
Posts: 1454 |
Ik heb dan altijd Iris ketting. In het begin slijt hij erg hard. Daarna blijft hij wel redelijk goed. Rijd nu al sinds de BM2003 met dezelfde ketting, terwijl ik er flink mee aan het raggen ben geweest, meegedaan met cross etc... Ben er wel tevreden over.
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
superior mt7 |
19-2-2004 0:18 |
Posts: 2675 |
ik heb een d.i.d ketting van eem mtx80 uit de motorzaak louis in duitsland...ketting plus 2 tandwielen in een set koste me 14 euro, en het slijt dus echt bijna niks
|
|
V8 |
|