Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 742 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15822 - Bougie
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

elshoutje 15-2-2004 22:58 Print reply
Posts: 11
d'r zit nou een 9 in.. maar toch vind ik het raar, da ding slijt dus eigenlijk gewoon zo erg dat ik hem 2x per week weer bij moet stellen om het nog electrisch gestart te krijgen.. das toch vaag? of is da maar normaal?
 
MTX 80 RII H 16-2-2004 0:10 Print reply
Posts: 336
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

what the fuck!

maar kheb gehord hoe meer toeren hoe hoger het getal van je bougie..

dus met een 70 moet je b7 tot 9
en met std kan je er gewoon een 6 in knikkeren?

Bij NGK is een hoger getal (hogere warmtegraad) een steeds koudere bougie.
Als je een 'koude bougie' hebt betekent dit dat die veel warmte af kan voeren (en dus koeler blijft). Hoe heftiger je setup, hoe meer warmte en dus hoe hoger de warmtegraad.
 
It's a multiple-station rotation installation
Olaf 16-2-2004 9:21 Print reply
Posts: 473
probeer is een hittegraad 8, 9 is wel hoog voor een standaard cilinder.
 
Teunmenator 16-2-2004 9:57 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: elshoutje

d'r zit nou een 9 in.. maar toch vind ik het raar, da ding slijt dus eigenlijk gewoon zo erg dat ik hem 2x per week weer bij moet stellen om het nog electrisch gestart te krijgen.. das toch vaag? of is da maar normaal?


gewoon 6 erin en als ie nou een keer slecht afloopt in toeren of zelfs niet op het contact reageert (dan gloeit er wat teveel in je cilinder ) dan zet je er een 7 in. Maar ik denk dat vooral voor de winter een 6 best kan.

en waarschijnlijk slaat die van jou dus gewoon vet, dat gebeurt sneller bij hogere waarde bij ngk. Ik heb wel begrepen dat je nieuwe koopt ofniet? anders kan het heel misschien schelen als je je da boogje bij je bougie ietsje dichterbij zet.
 
kpotappel86 16-2-2004 10:26 Print reply

Posts: 2679
probeer gewoon bij mij kost een bougie 2.75.....
dan pak je een B8Es ipv B9ES
of nog beter je pakt een BR8ES(storingsvrij)
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
PRO TUNING 16-2-2004 14:02 Print reply

Posts: 4000
NGK BR 9 ES is de standaard bougie die er in hoort. Probeer eens NGK B 9 EGV of B 9 EVX deze punten zijn gemaakt van een beter materiaal (wordt veel gebruikt in cross motoren)
 
Hans F 16-2-2004 14:54 Print reply
Posts: 4326
rieju, zit standaard een "snelle" cilinder op? Zoja, geen 6'je nemen
 
gijsd 16-2-2004 15:28 Print reply

Posts: 327
het best is een zes of zeven, wel een beetje warm, maar loopt ie goed en wordt ie snel warm
 
Blukaap 16-2-2004 16:19 Print reply

Posts: 10006
En fikt ie netjes gaten in de zuiger bij zo'n rieju ding (of wat voor snel standaard ding dan ook).

Koppie koppie .
 
Bastila is lief
elshoutje 16-2-2004 20:01 Print reply
Posts: 11
gaatje's in zuiger branden erhmm.. kweet niet hoe vaak ik het nog moet zeggen.. maar ik heb std al een hitte graad 9 er in zitten en ja d'r zit een snelle (std) cil onder.. en als ik me rpm meter moet geloven heb ik laatst op top 11000 gehaald dus eh.. kweet niet wat ik nou moet doen hoor.. de ene zegt je moet andere nemen en de ander zegt eigenlijk helemaal niks
 
Joscross 16-2-2004 20:02 Print reply

Posts: 12501
doe er dan een 8 in
 
Teunmenator 16-2-2004 20:06 Print reply

Posts: 2524
ik denk iig dat ie te snel vetslaat en daardoor overlijd. Daarom moet je (voor ngk) een lagere waarde hebben dus een 8 of 7 of 6 omdat ie zo heet kan worden zou ik het eerst proberen met een 8...
 
elshoutje 4-3-2004 19:49 Print reply
Posts: 11
kan het ook zijn dat ik hem niet goed elctrisch gestart krijg omdat me zuigerveren bijna op/versleten zijn?
 
Marthin 4-3-2004 20:29 Print reply

Posts: 6164
dat zou goed kunnen.
 

Dit topic is 1485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved