Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda NSR-II is back amongst the Honda-riders..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 712 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1580 - Honda NSR-II is back amongst the Ho...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pertijn 16-9-01?13:01 Print topicpost
Posts: 846
Gegroet iedereen..
Lang geleden dat ik op dit forum ben geweest..!
Stak er teveel tijd in, oude forum naar de klote op een gegeven moment geen aandacht meer aan besteed..
Maar nu ben ik me aan het verdiepen in het echte 2takt tunen!
Wat heb ik allemaal (niet) gemist???
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]

gerrit 16-9-01?13:13 Print reply
Posts: 167
Nou... Eigenlijk heeft iedereen zowat een scooter gekocht dus ja...

Maarre... welcome back toch maar he

 
Sneks 16-9-01?13:16 Print reply
Posts: 2499
Pertijn, is het nog gelukt met die o-ring ipv een koppakking?
enne welkom terug
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 16-9-01?13:25 Print reply
Posts: 846
Word aan gewerkt! heb net gecheckt hoeveel squish ruimte ik dan over hou! en dat is tussen de 0.5 en 1mm! perfect dus!
Maar cilinder moet naar 46,3, bevels bijwerken zuiger is besteld..
Moet ook nog een paar van die o-ringen halen ensow..

Ben ook gelijk bezig een brute luchtaanzuigmodificatie te maken!

Word een aanzuigtrechter aan de voorkant van m'n brommer, met een slangverbonden aan een fles ofzo, daar komt als het niet te duur is een K&N filter in, en achter dat filter een overdruk systeempje!
Dit is dus om de filter weerstand te verminderen!
Elke keer dat je mebraan open gaat moet hij namelijk weer die luchtverplaatsing op gang helpen en daar ga ik hem maar eens mee helpen!
Zowieso moest ik een betere luchtbak dan die std, want dat filter is echt veel te klein/houd te veel tegen!
M'n accu laat ik er waarschijnlijk ook uit, en als er een raceontsteking op mocht komen komen er wel weer 1 of 2 accu's bij voor het licht..

Maar helaas, voorlopig licht alles uit mekaar sinds dat m'n 6-bak problemen gaf..
En ik krijg dat vliegwiel er niet af, en durf er niet hard op te lopen rammen want die krukas is nog geen 10maanden oud..
Die interne poulie trekker wil er niet in..

Jammer dat ik onlangs hoorde dat auxilary poorten geen nut hebben, net als polijsten..
Echt klote is dat..
Heb ik m'n cilinder ook geen ruimte meer voor hulp-uitlaat poortjes..
Jammerjammerjammer..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 16-9-01?13:37 Print reply
Posts: 2499
46,3 kan dat! Dat is 0,8 overmaat, echt heel groot
en wat is er met je 6 bak aan de hand?
Ik heb ook ooit een problemen gehad met het eraf krijgen van men vliegwiel. Gewoon om een 2de hands polietrekker vragen (deze schroef je er gemakkelijker in) en dan 1 harde tik geven op het stangetje wat aan de bout zit die tegen de krukas aandrukt

En hoezo polijsten geen nut? Dat zat toch [URL[t]]http://24.132.20.228:81/showtopic.asp?id=22&fid=1[/t]zoals[/URL] joost hierin uitlegd
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 16-9-01?13:47 Print reply
Posts: 846
Als ze bij dynojet zeggen dat auxilary poorten totaal geen zin blijken te hebben qua vermogen, moet je dat dan geloven? JA dus..
Misschien extra olie voor de lagers ofzo die daar langs kan..
En vroeg ik dus of het wat uit maakte als je het zootje polijst, beginnen je te lachen en zeggen ze dat het in de 2e wereldoorlog onderhand al achterhaald was! als hun elke dag aan het tunen zijn weten ze waar ze het over hebben toch?
Misschien beter om na te denken over de gevolgen voor de koeling..
Uitlaat poort polijsten lijkt me nuttig ivm met er in kan blijven hangen qua kool..
Ook m'n nieuwe zuiger ga ik polijsten aan de bovenkant..
Kan je de spoeling een beetje op bekijken, en is het wat schoner ook..
Anders komt straks die kool aanslag nog tegen m'n cilinder kop aan als ik zo'n nauwe squish ruimte heb..

Waarom ik eigenlijk (achteraf) denk dat het dan geen nut heeft om ze te polijsten: Als je zuiger omlaag gaat en dus je cartermengsel naar boven word geduwd, kan dat mengsel toch geen andere kant op dan door die poort!
Het moet wel die erlangs, en als het dan ruwer is denk je dan echt dat je zuiger moeite heeft met het er doorheen jagen van het mengsel?
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Rene 16-9-01?14:05 Print reply
Posts: 2573
op www.50cc nl staat ook een lichtspoel voor de hpi race ontsteking
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Nick - Administrator 16-9-01?14:23 Print reply

Posts: 4967
Welkom terug dan maar he!
 
Sneks 16-9-01?14:24 Print reply
Posts: 2499
0,5 tot 1 mm squish is echt weinig, squish ruimte is toch de afstand van de kop van de zuiger tot aan de onderkant van je kop?
Want ik dacht bij mij dat het dus ongeveer 1 cm was ofzo?
Maar met zo'n kleine squish heb je wel enorm veel compressie
Moet je dan geen octaan gaan toevoegen?
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 16-9-01?14:43 Print reply
Posts: 846
Zoiets moet het wel wezen hoor.
Als je zuiger dan richting bdp gaat perst hij het mengsel van daar tussen naar het midden, betere verdeling benzine en dus betere klopvastheid.
1cm is onmogelijk, dan heb je een compressie van 0,0..

Wat m'n compressie straks word laten nog wel weten, ik ga het namelijk uit meten..
Met iets waar de eenheden op staan olie door je bougie gat gooien als je zuiger op bdp staat.
Kijken hoeveel cc er in past, en dat verekenen met je cilinder inhoud bij odp.

Op meten squish: door bougiegat een stukje soldeer tin doen, totaan de rand van je cilinder.
Cilinder naar bdp en kijken hoe dik je soldeertin nog blijft.
Niet echt goed te meten, maar geeft je wel een redelijke indicatie..

Ik verwacht dan ook een redelijk groot verschil door de hogere compressie en de betere squash ruimte, met name omdat die dikke koppakking er tussen zat! die is al 1mm of dikker, terwijl zonder die pakking pas de squash goed is!
Die moet dus eerst minstens 1,5 mm geweest zijn..
En als m'n compressie straks 1:13 of 1:14 word ga ik uiteraard 98 halen en deze zelf mengen tot 1:40/1:45 olie..
Meet schijnt echt niet nodig te zijn, en kan extra koolvorming veroorzaken.
Die kooldeeltjes kunnen van gloeien en dan krijg je ontsteking op tijdstippen die je niet wilt!
Zelfde dus met spontane onbranding door te hoge compressie..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 16-9-01?15:09 Print reply
Posts: 2499
een soort diesel effect
Maar met zo'n hoge compressie zal je vast een stuk harder rijden.
Wat is er trouwens aan je malossi getuned? Poortmap!

edit
ik meng ook zelf 1:30 met castrol tts. Maar ik heb het idee dat 1:30 te vet is. Wat zou een betere mengverhouding zijn.

[This message is edited by Hans F. on 16-9-01 15:14]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
verwijderd 16-9-01?15:56 Print reply
Posts: 4082
ik meng ook zelf 1:30 met Castrol TTS. Maar ik heb het idee dat 1:30 te vet is. Wat zou een betere mengverhouding zijn.

dat gebruik ik voor me 110cc+ers man!! voor 70cc- 1:50 Castrol TTS
 
Siepie Wokkel 16-9-01?16:03 Print reply
Posts: 3888
ik tank 1:25 met me mb alleen das wel kutolie he
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Nick - Administrator 16-9-01?16:12 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: symen kalsbeek

ik meng ook zelf 1:30 met Castrol TTS. Maar ik heb het idee dat 1:30 te vet is. Wat zou een betere mengverhouding zijn.

dat gebruik ik voor me 110cc+ers man!! voor 70cc- 1:50 Castrol TTS
Symen, je kan quoten met dit knopje boven de post he: [IMG]img/quote.gif[/IMG].
Dan hoef je niet zelf de boel te copy+pasten en is het wat duidelijker.
 
Rene 16-9-01?16:19 Print reply
Posts: 2573
dat quote knopje werk bij mij (ook) niet iig. Dan komt er gewoon hetzelfde scherm te staan als je op post reply drukt
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Nick - Administrator 16-9-01?17:46 Print reply

Posts: 4967
Toevallig heb ik vanochtend daar nog eens naar gekeken, en ik denk dat ik het probleem daarmee heb gevonden.
Probeer eens te quoten, Rens, ik denk dat het nu wel werkt.
 

Dit topic is 1424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved