Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 125 voor mbx--->waar?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15796 - 125 voor mbx--->waar?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

blaasdwaas 15-2-2004 9:28 Print topicpost

Posts: 601
waar ken ik een 125 cilinder krijgen voor een lc mbx krijgen ik weet dat ze er zijn maar ik heb er nog geen gezien,of een goeie site met mbx onderdelen ik heb overal gezocht maar ik heb er geen kunnen vinde

Dit bericht is ge-edit door hondamt50power op 15-2-2004 9:29
 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren

wipe-out 15-2-2004 9:42 Print reply

Posts: 7672
http://www.50cc.nl

grootst mogelijke cilinder die te koop is voor mbx is een 98 eurocilindro, en die word 125cc genoemd.
De 110 Malossi is eigenlijk maar 93cc.
 
blaasdwaas 15-2-2004 10:19 Print reply

Posts: 601
dus wordt er een verschil in cc zo groot als de inhoud van een snorbrommer afgeweken.maargoed bedankt ik zal ff kijken

 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
2wheels[jurg] 15-2-2004 10:32 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

http://www.50cc.nl

grootst mogelijke cilinder die te koop is voor mbx is een 98 eurocilindro, en die word 125cc genoemd.
De 110 Malossi is eigenlijk maar 93cc.


die 125cc word vaak verward met mb/mt 80 blokken net als die 110cc mal die je noemt. op 50cc.nl staat gewoon 3x een 100cc cil

edit:
6300 CILINDER HONDA MBX 100CC 55MM Niet meer leverbaar 133.77

13391 CILINDER HONDA MBX 100CC EUROCILINDRO 55 184.68

2291 CILINDER HONDA MBX 100CC MALOSSI 53MM 163.10

Dit bericht is ge-edit door 50cc-nsr-50cc op 15-2-2004 10:34
 
blaasdwaas 15-2-2004 10:41 Print reply

Posts: 601
iemand zei dat er ook een lc 125 is voor mbx ns1 net als je zon 125 hebt voor mt8 mb8,maar dat is niet waar dus .welke is dan het beste ede mallosieof de euro,ik wil een beetje een slijtvaste cilinder niet te jankerig en meer vermogen onderin ik moet namelijk lange stukken rijden 30 km heen en ook 30 terug = 60 km

 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
2wheels[jurg] 15-2-2004 10:54 Print reply

Posts: 3503
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt50power

iemand zei dat er ook een lc 125 is voor mbx ns1 net als je zon 125 hebt voor mt8 mb8,maar dat is niet waar dus .welke is dan het beste ede mallosieof de euro,ik wil een beetje een slijtvaste cilinder niet te jankerig en meer vermogen onderin ik moet namelijk lange stukken rijden 30 km heen en ook 30 terug = 60 km



ah kijk ns 1 is heel wat anders als mbx he. voor ns 1 is er idd een mooie 125 cc cil maar dat past niet op mbx zover ik weet
 
wipe-out 15-2-2004 11:03 Print reply

Posts: 7672
nou dat weet ik niet wat je daar zegt hoor.

mbx en ns1 blokken zijn grotendeels gelijk, alleen een ns1 blok heeft een slag die 1mm langer is oid, en pen13 ipv pen12.

ik denk dat daar ook maar hooguit ongeveer 100cc op past.
 
blaasdwaas 15-2-2004 11:09 Print reply

Posts: 601
wat wipe out zegt is waar blokken zijn nagenoeg hetzelfde

edit dan zou die 125 van die ns1 ook op die mbx kunnen ofnie :-0

Dit bericht is ge-edit door hondamt50power op 15-2-2004 11:10
 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
kpotappel86 15-2-2004 11:21 Print reply

Posts: 2679
past een ns125 f blok eronder...
die staat hier nog te koop een hele ns125f...
rijdt goed moet alleen nieuwe achterband op...
wel leuk ding...
hoe hard loopt dit denk je...
en hoeveel power...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
blaasdwaas 15-2-2004 11:27 Print reply

Posts: 601
140 ofzo maar ik denk niet dat het zonder aanpassingen erop past

 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
Hans F 15-2-2004 11:31 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc-nsr-50cc

[...]


ah kijk ns 1 is heel wat anders als mbx he. voor ns 1 is er idd een mooie 125 cc cil maar dat past niet op mbx zover ik weet


wat voor merk dan?
Ken alleen een 100cc metrakit cil. voor ns1

(en verder passen ws. alle mbx cilinders er ook wel op, met een ander lagertje)
 
blaasdwaas 15-2-2004 11:46 Print reply

Posts: 601
ik zag op 50cc ook alleen de 100 mk
 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
wipe-out 15-2-2004 11:49 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

past een ns125 f blok eronder...
die staat hier nog te koop een hele ns125f...
rijdt goed moet alleen nieuwe achterband op...
wel leuk ding...
hoe hard loopt dit denk je...
en hoeveel power...


past niet zonder aanpassingen
 
Blukaap 15-2-2004 13:06 Print reply

Posts: 10008
Je wilt een rustige cilinder die slijtvast is ?
Eurocilindro/Athena 55mm.

Of je laat de originele cilinder opboren naar 55mm met zo'n Athena/Eurocilindro zuiger en doet er verder niks aan, dan heb je de ultieme tractor (topvermogen @ 6000rpm ofzo).
Beiden wel in combinatie met een std MBX80 pijp (ziet er niet uit, maar krijg je een heerlijk stille, rustig rijdende brommer van).
En de ontsteking FLINK vervroegen (grondplaat uitveilen).
Voor het extra beetje vermogen moet je nog even je kop uit laten draaien naar 55mm en er een o-ring in zetten.
 
Bastila is lief

Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved