Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ik krijg m'n brute mt maar niet lekker afgesteld, wie helpt??!??!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1575 - Ik krijg m'n brute mt maar niet lek...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jopie 15-9-01?19:52 Print topicpost
Posts: 241
Ik heb dus m'n hele brommer vernieuwd en ook een 70 cc zeta en een 20 mm (mtx) cabu erop gezet en ik heb een gewoon luchtfilterhuis. Ik heb nu een 120 sproeier erin zitten en ik dacht dat m'n mt hier wel lekker mee moest lopen. Maar ik krijg hem niet goed afgesteld (gasnaald, luchtfilterschroef), bij 60 km/u begint hij te haperen (ik moet hem btw nog wel inrijden). Wie geeft tips hoe ik het beste kan beginnen om hem goed af te stellen??!??!?1
 

SpeedYveS 15-9-01?20:18 Print reply
Posts: 1644
grotere sproeier nodig. dus maatje 140 ofzow maar proberen.
 
70malossi 15-9-01?21:56 Print reply
Posts: 4176
of nog groter.
gewoon als je denk een redelijke sproeier maat te hebben een beetje aan de luchtstelschroefdraaien tot je een relaxte gasreactie hebt,en dan pas met gasnaalden enz gaan kutten.
check je bougie.
maar tijdens het rijden merk je vanzelf wel weklke sproeiert het het beste doet.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
B3AST 16-9-01?11:48 Print reply
Posts: 2469
zeta's doen dat wel vaker die happeren wat, als je in je koppeling knijpt, volgas passt en dan flink de kop. laat slippen trekt ie er dan overheen naar zn top?

ja zou idd ff met sproeiers kunnen rommelen want dat zou ook wel helpen
 
- insane in the brain -
frankarnhe 16-9-01?12:06 Print reply
Posts: 1213
zeta's haperen alleen als de afstelling niet perfect is.(net als andere cilinders)
ps. Kijk naar je bougiekleur
 
Pertijn 16-9-01?13:12 Print reply
Posts: 846
Zorg maar eens dat hij door die std luchtbak wat meer lucht aan kan zuigen..
Moet je voor de gein eens uit rekenen wat hij nodig heeft alsie 12000 toeren draaid..
Allemaal door zo'n klein gaatje?

12000/60 is 200 per seconde
200x0.070 (70cc) is 14liter x 0,40 (aanzuigrendement) is meer dan 5 liter per seconde...
Waarschijnlijk minder, maar geeft je een id..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 16-9-01?13:30 Print reply
Posts: 2499
Maakt het die vriend niet uit hoeveel het zuipt
want dan moet hij ongeveer een 24mm carb want
o,85 * wortel((cil. inhoud/ 1000) * max toerental)
(volgens macdizzy)

cil inhoud van een 70cc malossi voor nsr is 66,83 cc en max toerental van m'n 70cc malossi is 12000

invullen en je vind dat je een 24,07 carb nodig hebt
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Pertijn 16-9-01?13:57 Print reply
Posts: 846
Sjesus! koewul! ik moet echt wat meer aan die macdizzy site besteden man! had ik dat ook al uit kunnen rekenen!
Heb me namelijk af gevraagd of een 20 het niet beter zou doen dan m'n 24..
Niet dus..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Sneks 16-9-01?14:20 Print reply
Posts: 2499
Nee geen 20, die van jou zou dan (als jij max 13000 maakt)
en met een boring van 46.3
een 25,49 carb nodig hebben

[This message is edited by Hans F. on 16-9-01 14:28]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SpeedYveS 16-9-01?17:12 Print reply
Posts: 1644
jahoor! NIET DUS!! ik heb ook 12000 rpm met mijn niet getunede malossi gedraaid met een 13mm Keihin kut carbje ok de vertanding was niet zwaar maar toch. in z'n 6 dus he.
 
-Michiel RS- 16-9-01?17:14 Print reply
Posts: 2803
jah, en ?
je wil toch niet zeggen dat hij met een 13mm net zo snel ging als met een 20mm he ? :n
 
Broske 16-9-01?18:33 Print reply
Posts: 532
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

jahoor! NIET DUS!! ik heb ook 12000 rpm met mijn niet getunede malossi gedraaid met een 13mm Keihin kut carbje ok de vertanding was niet zwaar maar toch. in z'n 6 dus he.


jah, da ken wel zijn, maar met die bereking ken je volges mij uitrekenen met welke carb hij het beste zou moeten lopen....
 
wepp
SpeedYveS 16-9-01?18:51 Print reply
Posts: 1644
oooow, ok het beste, ik d8 dat daarmee het rpm zou moeten worden bepaald ofzo

enne nee, met 20mm liep hij wel ff vuuuul beter
 
Sneks 16-9-01?20:35 Print reply
Posts: 2499
Het is idd de sugested carb. grote
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MB50TUNED 17-9-01?15:14 Print reply
Posts: 1054
Waar heb je dat verhaal gelezen op macdizzy? Macdizzy is best groot en ik heb het nog nooit gevonden. Ik moet ook zoiets hebben voor mijn membraam, ik zit nu erg te twijfelen tussen 2 of 4 kleps. Zo te zien kan ik ook nog wel een grotere carb gaan monteren.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 17-9-01?20:38 Print reply
Posts: 2499
Het stond in de two stroke calculator (dat zip bestandje met die excel spreat sheat)
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved