bij een metrakit cil op derbi moet er een stuk uit bij de spoelkanalen, bijna 4 mm volgens mij, en het kanaaltje naar je boostpoort is ook te smal in je carter. zal bij je malossi ook wel zo zijn.
[...]
jah, heb het een en ander gezien ik wacht met smart op jou tekeningetjes
(wist je nick op bf niet btw.. bij deze dus wel )
pingu: onderschat het niet, en bovendien.. alles is belangrijk op een 2T
tuurlijk onderschat ik het niet. Maar, voordat je aan de carters begint, moet je imo wel de rest heel goed op orde hebben. Heb weleens een grafiek gezien op st.net, van een scooter met std carter + as die met een tuned speed over de 18 pk ging.. en pia carters zijn nou niet bepaald netjes. Hoe het bij derbi zit weet ik niet, maar ik zou er persoonlijk niet te snel aan gaan zitten (al heb ik makkelijk praten, heb pas mbx carters bekeken met cil erop, was erg netjes)
als je die weghaalt krijg je eigenlijk een soort aux poorten
idd... maar ik ben niet tegen aux poorten, zolang ze maar niet de spoel richting naar je spoelers zelf verstoren
pingu: jah eigenlijk is er dus meer winst uit je cil/kop/uitlaat te halen, wat je zelf al zegt
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 13-2-2004 23:09
he nu we toch hierover hebben ik heb een eurokit op mn mb en die spoelpoorten zijn dus wel ongeveer 4mm bij 3mm dus 12mm opp. groter dan het carter! en dan beide kanten. als ik dat dan wegdremel in het carter helpt dit veel in vermogen want hij loopt nog niet ech als een 70cc.
is eigenlijk nog de enige verklaring dat ie zo langzaam loopt door het begrensde carter want ik heb dit er aan verv of geprobeerd
*blok 6bak
*homoet ipv proma
*20mik en 18 keihin
*4kleps en 2kleps
*afgevlakte kop
*andere cdi
ik maak btw ook maar 9k met deze setup of heb ik nou een miskleun cilinder ofzo