Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tegendruk voor 'n tweetakt op een zelfgebouwde uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15704 - Tegendruk voor 'n tweetakt op een z...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pertijn 13-2-2004 21:39 Print reply
Posts: 846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

het gaat goed, jonge krijgt tip om hier eens te kijken en te vragen en dan krijgtie zulke antwoorden, zijn volges mij ook dezelfde mensen die lopen te zeuren dat het niveau omlaag gaat.....


Precies, KIJKEN, lezen en als je er dan nog niets van snapt dan hoef je ook geen moeite meer te doen want dan is het toch kansloos

Ff serieus, er staat verschrikkelijk veel info hier, er is al heeel veel over gevraagd en geantwoord.. Lees eens wat door en kom dan met genuanceerde vragen
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
GroesNap 13-2-2004 22:01 Print reply
Posts: 230
He ik ben degene die hem heeft doorgestuurd.
Hij kwam met een vraag op msn omdat hij op een ander forum mn zelfbouwuitlaat zag (pringlesbus ). Dat wilde hij ook maken dus daarom vroeg tie wat. Maar ik heb een viertaktbrommer, en vertelde dus dat bij mij de tegendruk niks uitmaakt, maar je bij tweetakt niet zomaar een holle buis kan nemen want dan loopt het slecht (toch?)

Dus de vraagstelling is: Hoe moet je de uitlaat maken zodat de brommer toch nog fatsoenlijk loopt.

(valt me wel zwaar tegen hoor, denk ik iemand te verwijzen naar een forum waar ze dr wel wat van weten, gaan ze enorm kinderachtig reageren )
 
Tsxdude AKU MicheL 13-2-2004 22:06 Print reply

Posts: 10676
nej dat niet
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
GroesNap 13-2-2004 22:12 Print reply
Posts: 230
Wat niet?
 
Ralf 13-2-2004 22:15 Print reply

Posts: 9073
Enig idee waarom hij 'kinderachtige' reacties krijgt?

Hij beledigt met zn post iedereen die al jaren bezig is het tweetakt systeem perfect te maken, perfecte uitlaten, en daar gewoon honderden uren aan besteden. Hij verwacht dat dat het makkelijk is ofzo.
 
GroesNap 13-2-2004 22:19 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Enig idee waarom hij 'kinderachtige' reacties krijgt?

Hij beledigt met zn post iedereen die al jaren bezig is het tweetakt systeem perfect te maken, perfecte uitlaten, en daar gewoon honderden uren aan besteden. Hij verwacht dat dat het makkelijk is ofzo.

Pff wat een onzin.
Hij vraagt gewoon hoe zo'n uitlaat in elkaar zit.
Het hoeft geen zwaar getuned ding te zijn die het maximum uit de brommer haalt
 
Ralf 13-2-2004 22:21 Print reply

Posts: 9073
Ooh, hij heeft nog nooit een uitlaat van dichtbij gezien?
 
GroesNap 13-2-2004 22:21 Print reply
Posts: 230
Niet opengehaald neem ik aan
 
Ralf 13-2-2004 22:22 Print reply

Posts: 9073
Oooh verassing.

Ze zijn HOL
Zolang er geen begrensers inzitten.
 
GroesNap 13-2-2004 22:28 Print reply
Posts: 230
Nou dat wist ik dus ook niet
Originele uitlaten van honda4takt brommers zitten namelijk vol met schotten...
Maar toch bedankt voor je antwoord.
 
Ralf 13-2-2004 22:29 Print reply

Posts: 9073
Dat is voor de geluidsdemping...
Veel originele 2 takt brommers en scooters hebben dat ook, maar een rechte holle pijp is ook voor 4 takt het ideaal.
 
GroesNap 13-2-2004 22:31 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

maar een rechte holle pijp is ook voor 4 takt het ideaal.
Ja (vooral het geluid is dan ideaal )
 
Neonlampje 13-2-2004 23:16 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

He ik ben degene die hem heeft doorgestuurd.
Hij kwam met een vraag op msn omdat hij op een ander forum mn zelfbouwuitlaat zag (pringlesbus ). Dat wilde hij ook maken dus daarom vroeg tie wat. Maar ik heb een viertaktbrommer, en vertelde dus dat bij mij de tegendruk niks uitmaakt, maar je bij tweetakt niet zomaar een holle buis kan nemen want dan loopt het slecht (toch?)

Dus de vraagstelling is: Hoe moet je de uitlaat maken zodat de brommer toch nog fatsoenlijk loopt.

(valt me wel zwaar tegen hoor, denk ik iemand te verwijzen naar een forum waar ze dr wel wat van weten, gaan ze enorm kinderachtig reageren )
bij 4T is de lengte van je uitlaat ook zeer belangrijk (ok dat zal dan in jou woorden tegendruk worden )

brommer fatsoenlijk laten lopen? oach, gewoon rechte buis met daarna dempertje.. loopt best aardig hoor (als je n snorbrommer hebt )
 
GroesNap 14-2-2004 0:11 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
bij 4T is de lengte van je uitlaat ook zeer belangrijk (ok dat zal dan in jou woorden tegendruk worden )

brommer fatsoenlijk laten lopen? oach, gewoon rechte buis met daarna dempertje.. loopt best aardig hoor (als je n snorbrommer hebt )
Ok kijk hier kan je wat mee.

En lengte vd buis is iets anders dan tegendruk... zo ver ben ik al wel (van 4t weet ik een stuk meer dan van 2t vandaar)
T maakt ook niet zoveel uit hoor de lengte van de buis, bij de getunde machines natuurlijk wel, maar bij mijn brommer boeit een lange of korte uitlaat niks.
 
Neonlampje 14-2-2004 0:17 Print reply

Posts: 14825
Als hij std is boeit het geen fuck
bij een 4T uitlaat wil je 2 negatieve drukpulsen cre?ren, eentje wanneer je uitlaat klep open is.. en eentje tijdens je klep overlap van in en uitlaat klep.. zodat je dus zegmaar je cil leegzuigt als het ware dit kun je met 1 rechte buis doen.. door megafoon demper te nemen zorg je ervoor dat bij verschillende amplitudes en frequenties je uitlaat korter of langer lijkt.. variabel dus

Op een 2T moet je dus geen megafoon maken, want dan weet je zeker dat hij altijd je cilinder leeg zuigt ongeveer.. wat je dus niet wilt hebben, je hebt al zo weinig mengsel in dat ding
 

Dit topic is 4459 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved