Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Turbo op brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15701 - Turbo op brommer
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 1837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-RuffRyder- 11-2-2004 20:42 Print reply
Posts: 430
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WoLdRiNG

Dat heet een wast gate die zorgt dat de druk constand blijft voor een beter koppel verloop. Ook bechermd het het inlaat systeem.


[...]



@ WoldRing: nee is geen waste gate.. dat weetik wel wattat is.. moet je de rest van mijn post maar doorlezen..


Quote:
koeienstr...
iedereen gaat pas kijken als je op toeren bent en je neemt gas terug.
hoor je het overdruk ventiel ff lucht laten ontsnappen.


das een blowoff valve a.k.a. Dump valve
 
Rs0wnage 11-2-2004 20:56 Print reply
Posts: 170
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: I-Mitch

[...]


@ WoldRing: nee is geen waste gate.. dat weetik wel wattat is.. moet je de rest van mijn post maar doorlezen..


[...]


das een blowoff valve a.k.a. Dump valve


dumpvale is ander woord voor wastgate, overdrukklep ect.

bedoel je niet gewoon bypass en fullflow (tegen overgestelde van bypass )

mjah je kan er net zo goed een compressor op zetten enige versil met turbo is is dat: de turbo word aan gedreven door uitlaatgassen. en dat turbo daardoor regelbaar is.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

om meer als 0,5 bar te halen moet je toch wel meer wat druk uitoefenen lijkt mij?



als je hem met auto 160.000 rmp laat maken haal je met de brommer ook nog genoeg om het telaten werken want brommer heeft ook kleinere cilinder die eerder vol is.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
Je cilinder is niet van kurk gemaakt ofzo hoor!!

Druk die er bij de ontploffing plaats vindt is een barretje of 80 maximaal.. das best weinig



je hebt gelijk, maar daarom is wast gate ook zo belangrijk zo dat druk niet tegroot word, als druk tegroot word kan er zelfontsteking ontstaan en dat is niet zo pretig voor je kleppen. als je zo'n idee gebruikt kan wel maar moet je alles echt zelf bouwen, want de wastgate van auto zou niet kunnen werken. omdat de druk anders is en de veer in de wastgate van auto waarschijnlijk te sterk is zodat hij niet zou werken.
 
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage
-RuffRyder- 11-2-2004 21:01 Print reply
Posts: 430
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs0wnage

[...]


dumpvale is ander woord voor wastgate, overdrukklep ect.

Quote:


Dumpvalve aka blowoff valave en wastgate zijn 2 compleeeeeet totaal verschillende dingen.. ze hebben ongeveer wel de zelfde functie..

maar wastegate zit standaard op een turbo... die zit er aan vast.. en een dumpvalve aka blowoffvalve zit op de Inlaat van het voertuig...





 
-RuffRyder- 11-2-2004 21:02 Print reply
Posts: 430
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: I-Mitch

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs0wnage

[...]


dumpvale is ander woord voor wastgate, overdrukklep ect.

Quote:


Dumpvalve aka blowoff valave en wastgate zijn 2 compleeeeeet totaal verschillende dingen.. ze hebben ongeveer wel de zelfde functie..

maar wastegate zit standaard op een turbo... die zit er aan vast.. en een dumpvalve aka blowoffvalve zit op de Inlaat van het voertuig...
op de aanzuigbuis van het luchtfilter..






 
Rs0wnage 11-2-2004 21:15 Print reply
Posts: 170
dan mag je mij vertellen hoe dat werkt, want heb vandaag op school in en uitlaat systeemen afgetoets en heb daar nog nooit van gehoord, nl naam ervoor zou wel handig zijn.

 
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage
theredone51 11-2-2004 21:22 Print reply

Posts: 2506
maar kun je ook op 1 of andere manier zoiets maken als "blowvalve" of hoe het ook heet, ik heb dat gehoord van dat ventiel, en dat is echt lomp
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Rs0wnage 11-2-2004 21:26 Print reply
Posts: 170
wastgate word bij auto's gebruikt denk dat dat dus wel beste is voor de turbo anders zouden ze het niet gebruiken, het is ook makelijk omdat hij bij een vaste druk open gaat weet niet hoe het andere systeem werkt waar i micht het over heeft snap niet helemaal wat hij bedoeld...

wastgate is 3onderdelen.
-membraan
-veer
-hevelaan die aan membraan zit en aan een klep...

Dit bericht is ge-edit door Rs0wnage op 11-2-2004 21:28
 
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage
theredone51 11-2-2004 21:36 Print reply

Posts: 2506
owja die turbodruk is trouwens errug ver op te drijven, zag laatst iets op TV van die Indy500 auto's. Hebben Honda blok maar dan met turbo-compressor. Die halen uit een standaard 200PK blokje 900PK en kon nog meer, maar je mocht niet met meer druk rijden
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
WoLdRiNG 11-2-2004 21:41 Print reply
Posts: 251
Een waste gate zit echt niet op alle torbo's hoor. Moet je toch ff wat beter oplette.
 
Rs0wnage 11-2-2004 21:44 Print reply
Posts: 170
de meesten hebben wel een wastgate okeey niet alle....
 
http://www.geocities.com/aprilia_rs_ownage
-RuffRyder- 11-2-2004 21:53 Print reply
Posts: 430
Hoe groter de turbo hoe groter de aantal pk's...

en op IEDERE turbo zit een wastegate... anders geef ik je 20 meter dan zie je uitlaatspruitstuk stukjes (leuk woord )
naast je op de stoel liggen..

en blowoff valves worden meestal alleen voor racegebruik gebruikt... zit niet standaard bijgeleverd...


 

Dit topic is 1837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved