Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Turbo op brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15701 - Turbo op brommer
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vstuning 11-2-2004 19:05 Print reply
Posts: 149
jah O.K. ik heb gekke idee?n........ een interkoeler dan? iets wat lucht heel koud maakt. dat zou denk nog wel kunnen....toch?
 
Joscross 11-2-2004 19:08 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: I-Mitch


en hoe wil je het koelen? de turbo zelf met rijwind?? das teweinig die wordt letterlijk roodgloeiend.. want de olie kanalen die standaard er doorheen lopen werken dan niet meer..




waardoor wordt die turbo zo heet? door die uitlaatgassen? lijkt mij dat een brommertje nooit genoeg druk daarvoor opbouwt om die turbo aan te drijven. Verder heb ik er ook ff over na lopen denken en ben ik tot de conclusie gekomen dat op een 2 tak met injectie wel een soort van turbo zou kunnen

zo'n idee

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 11-2-2004 19:10
 
-RuffRyder- 11-2-2004 19:14 Print reply
Posts: 430
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross


waardoor wordt die turbo zo heet? door die uitlaatgassen? lijkt mij dat een brommertje nooit genoeg druk daarvoor opbouwt om die turbo aan te drijven. Verder heb ik er ook ff over na lopen denken en ben ik tot de conclusie gekomen dat op een 2 tak met injectie wel een soort van turbo zou kunnen
[http://static.howstuffworks.com/gif/diesel-two-stroke.gif]afbeelding[/url]
zo'n idee

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 11-2-2004 19:10


jah idd dat komt er ook nog eens bij... maar een turbo heeft niet zoveel weerstand.. je kan em al zeg maar door middel van de wind die je uit je mond blaast laten draaien..


nee de turbo wordt heet door:

de uitlaatgassen..
de toeren.. dus de schoepenwielen die keihard ronddraaien..

jah eigenlijk zou je met zn allen rond de tafel moeten gaan zitten

 
Joscross 11-2-2004 19:18 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: I-Mitch

[...]


jah idd dat komt er ook nog eens bij... maar een turbo heeft niet zoveel weerstand.. je kan em al zeg maar door middel van de wind die je uit je mond blaast laten draaien..




om meer als 0,5 bar te halen moet je toch wel meer wat druk uitoefenen lijkt mij?
 
lafstafarian 11-2-2004 19:21 Print reply

Posts: 446
Ik zie sommigen zeggen dat het misschien wel op een 2-takt injectie kan. Welke 2-takt brommers/cilinders hebben dan bijvoorbeeld een injectiesysteem?
 
Joscross 11-2-2004 19:23 Print reply

Posts: 12501
sr ditech, verder weet ik niet, oude ploegen hebben 2 tak diesel, mss is dat om te bouwen naar benzine, en boten hebben soms ook 2 tak diesel maar daar heb je weinig aan denk ik zomaar...

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 11-2-2004 19:23
 
Neonlampje 11-2-2004 19:25 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Reload

Dat er meer kracht op komt en dat dan alles (membraam zal het ook niet lekker vinden en met te veel druk kan ook je carb klappen en cilinder kop ook) naar de KLOTE gaat


Reload

Je cilinder is niet van kurk gemaakt ofzo hoor!!

Druk die er bij de ontploffing plaats vindt is een barretje of 80 maximaal.. das best weinig

 
-RuffRyder- 11-2-2004 19:27 Print reply
Posts: 430
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

om meer als 0,5 bar te halen moet je toch wel meer wat druk uitoefenen lijkt mij?


in turbo's zit een doorlaat klep (ben ff de precieze naam kwijt) bij volgas gaatie helemaal open en bij stationair (of onder bepaalde toeren kdacht 2,5 k ofzo)dat vernauwt die de opening.. en krijg je dus een zelfbekrachtigende werking ,dus dan krijg je t zelfde effect als dat je je duim op een tuinslang voor de helft zet... spuit ook t water 2 keer zover ofzo..
 
Lawrence 11-2-2004 19:30 Print reply

Posts: 663
hier zijn enkele geblazen 2takkies.
http://www.trickracing1.com/



als je een turbo op je brommer wil, zul je er 1 moeten vinden die op de juiste uitlaatgas druk en volume werkt, en het juiste volume lucht onder een goede druk kan leveren.

Een turbo van een auto is bedoelt voor veel grotere gasstromen, die levert je brommer niet, dus zal het zaakje voor nix gaan draaien.

Je hebt dus een veel kleinere turbo nodig, en die trek je niet zomaar ergens vanaf..

Wil je per se met drukvulling gaan werken, dan is een mechanisch aangedreven supercharger de enige optie ( of evt electrisch, maar daar heb ik het niet zo op )
 
Erik_N 11-2-2004 19:47 Print reply

Posts: 5360
Hehe, als ik zo die posts van die Reload lees, denk ik, stop met dromen, en vooral, stop es met die irritante naam onder je post te schrijven.

http://www.brommerforum.nl/announcement/3
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
vstuning 11-2-2004 20:10 Print reply
Posts: 149
mm... of je bout er een blower op... die je op je krukas zet. zodat hij altijd druk heeft. een turbo begind pas bij zoveel toeren te werken. een blower heb altijd druk. die blowers gebruiken ze ook bij trekkertrek, dragrace. en dat is net ff iets makkleijker denk ik.
 
WoLdRiNG 11-2-2004 20:12 Print reply
Posts: 251
Dat heet een wast gate die zorgt dat de druk constand blijft voor een beter koppel verloop. Ook bechermd het het inlaat systeem.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: I-Mitch

[...]


in turbo's zit een doorlaat klep (ben ff de precieze naam kwijt) bij volgas gaatie helemaal open en bij stationair (of onder bepaalde toeren kdacht 2,5 k ofzo)dat vernauwt die de opening.. en krijg je dus een zelfbekrachtigende werking ,dus dan krijg je t zelfde effect als dat je je duim op een tuinslang voor de helft zet... spuit ook t water 2 keer zover ofzo..

 
Hans F 11-2-2004 20:12 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]


waardoor wordt die turbo zo heet? door die uitlaatgassen? lijkt mij dat een brommertje nooit genoeg druk daarvoor opbouwt om die turbo aan te drijven. Verder heb ik er ook ff over na lopen denken en ben ik tot de conclusie gekomen dat op een 2 tak met injectie wel een soort van turbo zou kunnen
afbeelding
zo'n idee

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 11-2-2004 19:10


sterker nog, die dingen hebben zelf vrijwel altijd een turbo, kijk maar eens op een containerschip of een olietanker

pfff

verder worden er vanaf de fabriek sneeuwscooters geleverd met turbo en 2 takt motor. Niks nieuws, dus om nu continu topic's aan dit soort topics aan te wijden.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 11-2-2004 20:14
 
lafstafarian 11-2-2004 20:15 Print reply

Posts: 446
Als je een turbo op je brom zet krijg je dan ook zon bruut zuiggeluid zoals bij autos? Lijk me wel kicken, geef je gas vet gezuig --> iedereen kijken .
 
master of disaster_rs50 11-2-2004 20:31 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lafstafarian

Als je een turbo op je brom zet krijg je dan ook zon bruut zuiggeluid zoals bij autos? Lijk me wel kicken, geef je gas vet gezuig --> iedereen kijken .

koeienstr...
iedereen gaat pas kijken als je op toeren bent en je neemt gas terug.
hoor je het overdruk ventiel ff lucht laten ontsnappen.
 
lalalalalala i can't hear you

Dit topic is 1830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved