Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Onsteking problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1002 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1570 - Onsteking problemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tead 14-9-01?20:43 Print topicpost
Posts: 32
Oke, nadat ik mijn brmmer had gereviseerd (2 maanden geleden) stond ik binnen 15 km al aan de kant van de weg :p. wat bleek, een heeel groot gat op de kop van mijn zuiger. letterlijk verbrand en mijn bogie ook. ik gaan brainstromen wat het allemaal kan veroorzaken en ik kwam maar op een ding: "mijn ontsteking". dus ik mijn onsteking nagekeken en volgens mij goed gezet. nieuwe zuiger er in en ik weer gaan rijden. na 30 km voelde ik dat ie vermogen begon te verliezen. dus ik was thuis en ik heb mijn kop er af gehaald. weer licht verbrand en zuigerveer moer vast in mijn zuiger :p . ik netjes gepolijst an nieuwe zuigerveer gekocht en mijn onsteking helemaal op het laatst gezet. nou hefft mijn vader een afstel (stroboscooplamp met kontakthoekmeter. dat is een meter die je op je auto (brommer) moet aansluiten en dan een flits geeft (strobo) als ie ontsteekt. als je die flits op je vliegwiel laat schijnen dan zie je je vliegwiel als ware stil staan. en kan je je onsteking tijdstip "zien" nou blijkt dat op zijn laatst nog 25 graden te zijn en hij moet 19 graden zijn. voor dat ik hem gereviseerd heb deed ie het vantasties.

nou mijn vraag:
hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen zonder aan mijn grond plaat te gaan vijlen.

zou het kunnen zijn dat het mijn CDI/Bobine is??? ik heb alles (CDI, Bobine, spoelen) doorgemeten en is allemaal goed.

[This message is edited by Tead on 15-9-01 13:20]
 
Aan hard rijden heeft men niks, men moet op tijd vertrekken.

-Michiel RS- 14-9-01?21:14 Print reply
Posts: 2803
-te kleine sproeier
-verkeerde bougie

-ontstekingstijdstip kan het niet zo heel veel mee te maken hebben! dus aan de timing hoef je niet te zitten.
 
Tead 15-9-01?13:17 Print reply
Posts: 32
Het ligt aan mijn onstekings tijdstip dat weet ik zeker. ik heb er een 190 sproeier in en een en een bogie met warmtegraad 9 dus dat is ook goed (trouwens meerdere geprobeert).
 
Aan hard rijden heeft men niks, men moet op tijd vertrekken.
Broske 15-9-01?17:06 Print reply
Posts: 532
weet je zeker dat hij niet op zn vroegst staat nou?
dus niet helemaal naar rechts?
anders zet je hem gewoon ff int midde en kijk wat hij dan doet...
 
wepp
HJ 16-9-01?17:40 Print reply
Posts: 281
De kans is groot dat je vliegwiel er niet goed opzit. Heb ik met mn SS ook heel veel problemen mee gehad. Kijk dus even na hoe je spitje zit, of misschien is de hele kruktap wel verneukt ofzo..
 
4stroke rules
Pertijn 17-9-01?20:25 Print reply
Posts: 846
Ehm ik heb al met 200 en 210 sproeier gereden hoor..
Misschien dat je niet zo'n goeie klopvaste kop hebt..
De ruimte tussen je zuiger op bovenste dode punt en de kop is optimaal bij 0.5 a 1 mm..
Dat zorgt voor een betere verbranding, check ook andere topic's..
2 je compressieverhouding is zo hoog dat je euro 98 moet tanken ipv 95..
dat is bij 1:13/1:14 d8 ik..
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]

Dit topic is 611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved