Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - waarom loopt hij niet meer dan 7000 rpm?? vaag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 955 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1569 - waarom loopt hij niet meer dan 7000...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedYveS 14-9-01?20:22 Print topicpost
Posts: 1644
setup was een prestigio (Standaard MB achtigge pijp)
met 50 snel, 18 of 20mm mikuni het liep hard, en 11000 toeren.

nu een proma 80 onderlangs uitlaatje er op hangen, en hij loopt stukken minder hard!! trekt maximaal 7000 rpm, en stationair ook maar 8000!!!!

Ik heb er nog niet naar kunnen kijken, het is bij een maat van me z'n eNeSeR hij heeft al sproeier 90 tot en met 140 geprobeert. allemaal het zelfde zegt ie.

Wie heeft wel us een proma 80 onderlangs op een 50 snel gezien, en hoe liep dit?
 

barry 14-9-01?20:42 Print reply

Posts: 7387
de uitlaat zorgt voor te weinig tegen druk
 
He?
-Michiel RS- 14-9-01?20:59 Print reply
Posts: 2803
barry praat omgekeerde wereld, het is juist het tegenovergstelde
maar een 50snel hoort dar echt wel meer toeren mee te maken hoor!!!
waarschijnlijk uitlaat volgekoold ofzo?
 
verwijderd 14-9-01?21:02 Print reply
Posts: 4082
ja man, dat deugt niet, hij zou veel meer toeren moeten kunnen maken
 
Blukaap 14-9-01?21:48 Print reply

Posts: 10006
Ik zou ook zeggen te weinig tegendruk, het is een uitlaat bedoeld voor 80cc, die zijn niet echt gemaakt op de (relatief) lage druk van een 50cc.
 
Bastila is lief
SpeedYveS 14-9-01?23:51 Print reply
Posts: 1644
Ik rij er ook SUPER mee, met 70cc. De uitlaat is vrijwel nieuw dus hij is niet dichtgekoold
Weet niemand een andere 50cc'er waar hij wel goed mee werkt?
 
-Michiel RS- 15-9-01?10:41 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Ik zou ook zeggen te weinig tegendruk, het is een uitlaat bedoeld voor 80cc, die zijn niet echt gemaakt op de (relatief) lage druk van een 50cc.


Dat kan je wel denken, maar weet je dat als je zonder uitlaat gaat rijden (=totaal geen tegendruk) dat je cilinder dan juist het meeste toeren wil gaan maken !!
Want, hoe minder tegendruk, hoe hoger toerental hij maakt!
Hoe meer tegendruk (standaard bocht) hoe lager toerental hij maar kan maken.
 
Broske 15-9-01?10:44 Print reply
Posts: 532
jah, dan kan hij wel meer toeren maken, maar als je te weinig tegendruk hebt trekt hij niet meer als bijv 7000 toeren!

maar een 80 proma op 50 snel heb ik al zo vaak gezien, werkt gewoon goed, dus die uitlaa is gewoon gaar ofzow, of anders afstellen...
 
wepp
Joost 15-9-01?10:49 Print reply
Posts: 1108
Zo werkt die uitlaat helemaal niet!!! Het is niet gewoon veel of weinig tegen druk. Het heeft te maken met resonantie ferqeuntie, dus de lengte van de pijp.

Het nut van de expantie bocht is namelijk het volgende:

Waarneer de uitlaat poort open gaat stroomt er een puls aan uitlaat gassen je uitlaat in, vervolgens gaan de spoelpoorten open terwijl de uit laat ook open is. Hier door stroomt er ook vers mengesel de uitlaat in. Door dat de uitlaat wijd uit loopt creert ie een onder druk waardoor er nog meer mengesel de uitlaat in word gezogen. Vervolgens loop de uitlaat weer toe waardoor een gedeelte van de pulse weer wordt terug gereflekteerd en het mengsel wat in de uitlaat zit weer de cilinder in drukt. Je hebt dan dus meer dan 100% vulling, in extreme gevalen met power-valves wel 120%. Omdat dit allemaal heel nouw komt met tijd enzo werkt de uitlaat maar in een heel klein gebied goed, de power-band.

Waarschijnlijk snap je niets van wat ik net heb lopen typen, ik heb vandaag geen zin om het duidelijk uit te legen.

De dikte van de pijp (vollume) bepaalt voor hoeveel cc hij geschikt is! Als je meer cc hebt heb je ook een grotere gas stroom. Door een grote pijp op een kleine cillinder te zetten kan het zijn dat de uitlaat te groot is en dat er geen goede reflexie van de druk golf is omdat alle 'druk' al is weg geebt in het volume van de pijp.

2 takt en 4 takt uitlaten zijn echt hele vage interesante dingen, allemaal rare supersonice themodynamica enzo. Ik had het laatst met een leraar er over en die bleef maar door lullen.

edit
80 proma zal vast goed werken op 50cc. Dat verschill is te klein.

[This message is edited by Joost Moesker on 15-9-01 22:45]
 
It is going to be a Endless summer...
verwijderd 15-9-01?11:00 Print reply
Posts: 4082
ik snap dat wel, van die expansie uitlaten, ik heb er hele stukken over gelezen
 
Rene 15-9-01?11:47 Print reply
Posts: 2573
ik had ook een proma op mn 50 snel op mn nsr, en dat liep gewoon GOED.
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
SpeedYveS 15-9-01?11:58 Print reply
Posts: 1644
ok, dan denk ik dat als ik hem ga afstellen (ik moet er maar us heen) dat hij gewoon veel beter rijd. want afstellen is iets wat die gast nog nooit heeft gedaan en dus ook nie snapt...
 

Dit topic is 564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved