Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 120 km/h met trommelremmen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1568 - 120 km/h met trommelremmen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

madoux 14-9-01?20:19 Print topicpost
Posts: 458
Voor de echte racers onder jullie,

Een vriend van me heeft net eeen vespa pk50xl gekocht (4 versnellingen)

-110cc polini
-19mm dellorto
-vertanding in het blok verwisseld met die van een pk80
-leoVici race uitlaat
-Race krukas, race koppeling (4 sterkere koppelingsplaten, ipv 3)

Maar dat ding heeft trommelremmen. Is dat niet iets te hard voor tromelremmen? Ik heb namelijk pas gelezen dat er een keer bij eenpuch die over de 100 liep die remtrommel explodeerde.:a

En hoe zit het met de banden. Zij die 45km/h dingen wel stevig genoeg??

Bedankt
 

SpeedYveS 14-9-01?20:28 Print reply
Posts: 1644
dan loopt je trommer idd. wel snel veeeel te heet jah....

wel best bruuute set up

net als bij MT ed. kan je vast wel een velg met schijf krijgen voor dat ding, gewoon regelen lijkt mij.
 
BIGwillie 14-9-01?20:27 Print reply
Posts: 553
Nou ik vind het levensgevaarlijk om met trommelremmen 110 te gaan rijden. Weet je hoe lang het duurt voordat je stil staat! Als je dat vergelijkt met dubbele schijfrem zoals op de mijne, dan doe je er dubbel zo lang over voordat je stilstaat! (Als het niet nog langer duurt).
Ik raad het dus ten strengste af!
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]
SpeedYveS 14-9-01?20:33 Print reply
Posts: 1644
wil je us een foto van die dubbele schijfrem posten? ben ik wel benieuwd naar
 
barry 14-9-01?20:38 Print reply

Posts: 7387
ik denk dat hij bedoelt schijfrem voor en achter

maar achter maakt niet zoveel uit, voorwel
maar ik heb zo'n raar gevoel in mijn darmen dat dit weer een lang gesprek gaat worden over schijfremmen
 
He?
Thomas 14-9-01?20:42 Print reply
Posts: 645
En oude moto's dan?
 
<<Punker all the way>>
barry 14-9-01?20:47 Print reply

Posts: 7387
dat zijn geen trommelremmetjes die op 45km/h zijn berekent....
 
He?
-Michiel RS- 14-9-01?20:49 Print reply
Posts: 2803
toen je het over vespa's had moest ik denken aan het brommertje dat ik vandaag zag staan:

ik was aant werk op een een of ander bedrijf en daar stond een oud automaatje (vespaatje ofzo) helemaal in elkaar gerossed door kinderen, helemaal met de moker bewerkt enzo, koelribben eraf geslagen enzo, alles eraf en vol deuken.
Maar tot mijn verbazing zag ik er wel een rotor ontsteking opzitte!!
ik effe dat ding onderzocht, bleken alle draadjes messed up te zijn en de bobine ontbrak, naja nu later denk ik van: dat ik um toch maar wel mee moest nemen,(viel nog wel te fixe), maarja. jammer dan. :a
 
verwijderd 14-9-01?20:58 Print reply
Posts: 4082
het kan wel hoor, met mtx/mt tenminste, vespa weet ik niet zoveel van.

en die dubbele schijfrem van deze gozer wil ik ook wel eens zien... en 1 voor en 1 achter noem ik niet echt dubbel maar dat zei ik 2schijfremmen noemen, maar poep, dat ding haald die snelheid toch niet , ik denk zelfs dat m'n nsr nog beter remt dan dat ding
 
BIGwillie 14-9-01?20:56 Print reply
Posts: 553
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

wil je us een foto van die dubbele schijfrem posten? ben ik wel benieuwd naar


Sorry, Barry had gelijk. Ik bedoel voor en achter schijfrem.

Ik heb voor, een 260mm schijfrem met dubbele remzuiger en stalen remleiding. Dat remt dus als een tiet!! :n
Achter heb ik een 190mm schijf met enkele zuiger en ook een stalen remleiding.
Deze rem werkt ook heel goed en slippen is natuurlijk een makkie.
Maar ik ben het met Barry eens dat het achter niet zo erg veel uit maakt. Een schijfrem (achter) remt wel iets beter dan een trommelrem maar dat is niet zo heel belangrijk. De voorrem is wel heel belangrijk.

Kijk deze remmen:



 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]
BIGwillie 14-9-01?21:06 Print reply
Posts: 553
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

maar dat zei ik 2schijfremmen noemen, maar poep, dat ding haald die snelheid toch niet

Welk ding?
Quote:

ik denk zelfs dat m'n nsr nog beter remt dan dat ding


dan die vespa of de mijne?
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]
verwijderd 14-9-01?21:14 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: BIGwillie?

Quote:
Originally posted by: YVES?tm

wil je us een foto van die dubbele schijfrem posten? ben ik wel benieuwd naar


Sorry, Barry had gelijk. Ik bedoel voor en achter schijfrem.

Ik heb voor, een 260mm schijfrem met dubbele remzuiger en stalen remleiding. Dat remt dus als een tiet!! :n
Achter heb ik een 190mm schijf met enkele zuiger en ook een stalen remleiding.
Deze rem werkt ook heel goed en slippen is natuurlijk een makkie.
Maar ik ben het met Barry eens dat het achter niet zo erg veel uit maakt. Een schijfrem (achter) remt wel iets beter dan een trommelrem maar dat is niet zo heel belangrijk. De voorrem is wel heel belangrijk.




een mb/nsr heeft voor een schijfrem en m'n nsr heeft 2remzuigers, en die stalen remleidingen, wat is daar het nut van? is alleen maar voor de sier toch

ohja, een goede trommelachterem, werkt denk ik beter dan een achterschijf, je hoeft hem maar aan te raken en je achterwiel blokkeerd.

en die brom van jouw haalt de 120 niet
 
BIGwillie 14-9-01?21:25 Print reply
Posts: 553
Quote:

een mb/nsr heeft voor een schijfrem en m'n nsr heeft 2remzuigers, en die stalen remleidingen, wat is daar het nut van? is alleen maar voor de sier toch

ohja, een goede trommelachterem, werkt denk ik beter dan een achterschijf, je hoeft hem maar aan te raken en je achterwiel blokkeerd.

en die brom van jouw haalt de 120 niet


Een stalen remleiding heeft welzeker nut. Het zit zo: Als je hard remt druk je de vloeistof hard naar beneden (wat je wel bekend zal zijn) maar door die hoge druk zet een gewone rubbere remleiding iets uit waardoor remkracht verloren wordt. Een stalen remleiding krijg je op die manier niet uitgezet waardoor je dus extra remkracht hebt.

Enne, een mb heeft een veel kleinere schijf en (zoals je al zei) een enkele remzuiger. Een NSR heeft wel een dubbele zuiger maar kleinere zuigers, ook heeft die een kleinere remschijf en geen stalen remleiding. Remt dus minder hard dan bv m'n Rieju.

En nee mijn Racing heeft maar een top van 90. Maar dat is al hard zat om het verschil te merken.

MZZL,
BIGwillie

[This message is edited by BIGwillie on 14-9-01 21:39]
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]
verwijderd 14-9-01?21:39 Print reply
Posts: 4082
Een stalen remleiding heeft welzeker nut. Het zit zo: Als je hard remt druk je de vloeistof hard naar beneden (wat je wel bekend zal zijn) maar door die hoge druk zet een gewone rubbere remleiding iets uit waardoor remkracht verloren wordt. Een stalen remleiding krijg je op die manier niet uitgezet waardoor je dus extra remkracht hebt.


dan knijp je toch ff wat harder
 
BIGwillie 14-9-01?21:41 Print reply
Posts: 553
Ja je kunt wel harder knijpen tot dat je op z'n maximum zit terwijl ik mn hendel voor datzelfde effect maar met 1 vinger hoef aan te raken. En als ik mijn rem harder inknijp sta ik een stuk sneller dicht als wanneer jij je rem vol inknijpt. Wat dus een stuk veiliger is als je bijvoorbeeld een noodstop moet maken of effe een stoppie wil maken.
 
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img]
Sneks 14-9-01?21:44 Print reply
Posts: 2499
Hoe hard je remt zit hem in de "trek kracht" van de hand
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 2350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved