Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #1568 - 120 km/h met trommelremmen
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2499 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
madoux |
14-9-01?20:19 |
Posts: 458 |
Voor de echte racers onder jullie,
Een vriend van me heeft net eeen vespa pk50xl gekocht (4 versnellingen)
-110cc polini
-19mm dellorto
-vertanding in het blok verwisseld met die van een pk80
-leoVici race uitlaat
-Race krukas, race koppeling (4 sterkere koppelingsplaten, ipv 3)
Maar dat ding heeft trommelremmen. Is dat niet iets te hard voor tromelremmen? Ik heb namelijk pas gelezen dat er een keer bij eenpuch die over de 100 liep die remtrommel explodeerde.:a
En hoe zit het met de banden. Zij die 45km/h dingen wel stevig genoeg??
Bedankt
|
|
|
|
SpeedYveS |
14-9-01?20:28 |
Posts: 1644 |
dan loopt je trommer idd. wel snel veeeel te heet jah....
wel best bruuute set up
net als bij MT ed. kan je vast wel een velg met schijf krijgen voor dat ding, gewoon regelen lijkt mij.
|
|
|
|
BIGwillie |
14-9-01?20:27 |
Posts: 553 |
Nou ik vind het levensgevaarlijk om met trommelremmen 110 te gaan rijden. Weet je hoe lang het duurt voordat je stil staat! Als je dat vergelijkt met dubbele schijfrem zoals op de mijne, dan doe je er dubbel zo lang over voordat je stilstaat! (Als het niet nog langer duurt).
Ik raad het dus ten strengste af!
|
|
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img] |
|
SpeedYveS |
14-9-01?20:33 |
Posts: 1644 |
wil je us een foto van die dubbele schijfrem posten? ben ik wel benieuwd naar
|
|
|
|
barry |
14-9-01?20:38 |
Posts: 7387 |
ik denk dat hij bedoelt schijfrem voor en achter
maar achter maakt niet zoveel uit, voorwel
maar ik heb zo'n raar gevoel in mijn darmen dat dit weer een lang gesprek gaat worden over schijfremmen
|
|
He? |
|
Thomas |
14-9-01?20:42 |
Posts: 645 |
En oude moto's dan?
|
|
<<Punker all the way>> |
|
barry |
14-9-01?20:47 |
Posts: 7387 |
dat zijn geen trommelremmetjes die op 45km/h zijn berekent....
|
|
He? |
|
-Michiel RS- |
14-9-01?20:49 |
Posts: 2803 |
toen je het over vespa's had moest ik denken aan het brommertje dat ik vandaag zag staan:
ik was aant werk op een een of ander bedrijf en daar stond een oud automaatje (vespaatje ofzo) helemaal in elkaar gerossed door kinderen, helemaal met de moker bewerkt enzo, koelribben eraf geslagen enzo, alles eraf en vol deuken.
Maar tot mijn verbazing zag ik er wel een rotor ontsteking opzitte!!
ik effe dat ding onderzocht, bleken alle draadjes messed up te zijn en de bobine ontbrak, naja nu later denk ik van: dat ik um toch maar wel mee moest nemen,(viel nog wel te fixe), maarja. jammer dan. :a
|
|
|
|
verwijderd |
14-9-01?20:58 |
Posts: 4082 |
het kan wel hoor, met mtx/mt tenminste, vespa weet ik niet zoveel van.
en die dubbele schijfrem van deze gozer wil ik ook wel eens zien... en 1 voor en 1 achter noem ik niet echt dubbel maar dat zei ik 2schijfremmen noemen, maar poep, dat ding haald die snelheid toch niet , ik denk zelfs dat m'n nsr nog beter remt dan dat ding
|
|
|
|
BIGwillie |
14-9-01?20:56 |
Posts: 553 |
Quote: Originally posted by: YVES?tm
wil je us een foto van die dubbele schijfrem posten? ben ik wel benieuwd naar
Sorry, Barry had gelijk. Ik bedoel voor en achter schijfrem.
Ik heb voor, een 260mm schijfrem met dubbele remzuiger en stalen remleiding. Dat remt dus als een tiet!! :n
Achter heb ik een 190mm schijf met enkele zuiger en ook een stalen remleiding.
Deze rem werkt ook heel goed en slippen is natuurlijk een makkie.
Maar ik ben het met Barry eens dat het achter niet zo erg veel uit maakt. Een schijfrem (achter) remt wel iets beter dan een trommelrem maar dat is niet zo heel belangrijk. De voorrem is wel heel belangrijk.
Kijk deze remmen:
|
|
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img] |
|
BIGwillie |
14-9-01?21:06 |
Posts: 553 |
Quote: Originally posted by: symen?kalsbeek
maar dat zei ik 2schijfremmen noemen, maar poep, dat ding haald die snelheid toch niet
Welk ding?
Quote:
ik denk zelfs dat m'n nsr nog beter remt dan dat ding
dan die vespa of de mijne?
|
|
[img]http://users.pandora.be/kurt.decleer/Fotos/leden/Robert_Hornikx/00_00009_small.jpg[/img] |
|
verwijderd |
14-9-01?21:14 |
Posts: 4082 |
Quote: Originally posted by: BIGwillie?
Quote: Originally posted by: YVES?tm
wil je us een foto van die dubbele schijfrem posten? ben ik wel benieuwd naar
Sorry, Barry had gelijk. Ik bedoel voor en achter schijfrem.
Ik heb voor, een 260mm schijfrem met dubbele remzuiger en stalen remleiding. Dat remt dus als een tiet!! :n
Achter heb ik een 190mm schijf met enkele zuiger en ook een stalen remleiding.
Deze rem werkt ook heel goed en slippen is natuurlijk een makkie.
Maar ik ben het met Barry eens dat het achter niet zo erg veel uit maakt. Een schijfrem (achter) remt wel iets beter dan een trommelrem maar dat is niet zo heel belangrijk. De voorrem is wel heel belangrijk.
een mb/nsr heeft voor een schijfrem en m'n nsr heeft 2remzuigers, en die stalen remleidingen, wat is daar het nut van? is alleen maar voor de sier toch
ohja, een goede trommelachterem, werkt denk ik beter dan een achterschijf, je hoeft hem maar aan te raken en je achterwiel blokkeerd.
en die brom van jouw haalt de 120 niet
|
|
|
|
BIGwillie |
14-9-01?21:25 |
Posts: 553 |
Quote:
een mb/nsr heeft voor een schijfrem en m'n nsr heeft 2remzuigers, en die stalen remleidingen, wat is daar het nut van? is alleen maar voor de sier toch
ohja, een goede trommelachterem, werkt denk ik beter dan een achterschijf, je hoeft hem maar aan te raken en je achterwiel blokkeerd.
en die brom van jouw haalt de 120 niet
Een stalen remleiding heeft welzeker nut. Het zit zo: Als je hard remt druk je de vloeistof hard naar beneden (wat je wel bekend zal zijn) maar door die hoge druk zet een gewone rubbere remleiding iets uit waardoor remkracht verloren wordt. Een stalen remleiding krijg je op die manier niet uitgezet waardoor je dus extra remkracht hebt.
Enne, een mb heeft een veel kleinere schijf en (zoals je al zei) een enkele remzuiger. Een NSR heeft wel een dubbele zuiger maar kleinere zuigers, ook heeft die een kleinere remschijf en geen stalen remleiding. Remt dus minder hard dan bv m'n Rieju.
En nee mijn Racing heeft maar een top van 90. Maar dat is al hard zat om het verschil te merken.
MZZL,
BIGwillie
[This message is edited by BIGwillie on 14-9-01 21:39] |
| |