Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - citta

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #15668 - citta
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6144 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia-AF1 10-2-2004 18:34 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedie

al die shit weet ik niet maar ik weet ewl dat ie sneller optrok (top was nie hoger.) en ook als je dr een leovinci op gooit. rijdt ook wel beter. maar ja misschien had k dan geen std cilinder??


Of je hebt last van het "ik-heb-nieuwe-onderdelen-dus-ik-ga-sneller-"-syndroom
Dat hebben meer mensen..

En als je er een "leovincie"opgooit heb je er weinig aan,is dat alleen voor de sier ofzo? Zou um vast maken

Edit: slaat nergens op,maar goed.

Dit bericht is ge-edit door Aprilia-AF1 op 10-2-2004 18:36
 
Marcel.
Tsxdude AKU MicheL 10-2-2004 18:36 Print reply

Posts: 10676
Laten we het dan gewoon zo zeggen Roedie...

Je komt niet ver met je orginele cilinder, en dan met je snelle spulletjes erop...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Mol! 10-2-2004 18:36 Print reply
Posts: 1594
Laat me raden, je heb een snorblok met een inlaat die v??l kleiner is dat de inlaat op de carburateur.
Conclusie: wat voor een carb. je er ook op flikker, veel effect heb het niet.

Je citta moet zeker wel 50 kunnen gaan overigens, met een ori cilinder en een 13/13. Doe er dus geen power filter op, maar vergroot de luchtgaten van de originele filter.


EDIT: Oplossing, kijk hoe groot je inlaat op het carter is... en vergoot deze als mijn bewering juist is.

Dit bericht is ge-edit door Mol! op 10-2-2004 18:37
 
Roedie 10-2-2004 18:38 Print reply

Posts: 3531
na dan zal k wel een ander cilindertje dr op hebben gehad. mij best. maar dr opgooien werkt wel hoor:P gewoon heel hard en goed gooien...
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
Aprilia-AF1 10-2-2004 18:39 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mol!

Laat me raden, je heb een snorblok met een inlaat die v??l kleiner is dat de inlaat op de carburateur.
Conclusie: wat voor een carb. je er ook op flikker, veel effect heb het niet.

Je citta moet zeker wel 50 kunnen gaan overigens, met een ori cilinder en een 13/13. Doe er dus geen power filter op, maar vergroot de luchtgaten van de originele filter.

Dit bericht is ge-edit door Mol! op 10-2-2004 18:37


Dat had ik geloof ik ook al gezegd.
En inderdaad, je inlaat is veel kleiner,veil deze uit en je zult zien dat het al een stuk beter loopt (en meer benzine verbruikt).

Je zou ook met poulies kunnen proberen, bv. een kleinere voor meer snelheid,maar dit gaat wel ten koste van je trekkracht.

Is dus maar wat je wilt..
Het makkelijkst is een grotere cilinder,maar dat is jouw keuze
 
Marcel.
Mol! 10-2-2004 18:40 Print reply
Posts: 1594
Sorry, had topic niet helemaal door gelezen
 
Aprilia-AF1 10-2-2004 18:42 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mol!

Sorry, had topic niet helemaal door gelezen


Doen er meer niet
Bij meer dan 3 blz's zoek k ut ook niej meer
 
Marcel.
mangoo 10-2-2004 18:45 Print reply

Posts: 743
m'n broer heeft een standaard cilinder, homoet uitlaat en 13/13 paco carb(met powerfilter!! HIj rijdt er nou al een 1.5 jaar mee duss..) En hij loopt iets van 60/65 km/h. En zo'n cilinder is toch precies hetzelfde als een ciao bromfiets? Bij mijn ciao en m'n broers citta zag ik geen verschil qua cilinder

Oja, hij heeft ook een "race koppeling"en kleine poelie
 
Mol! 10-2-2004 18:46 Print reply
Posts: 1594
race koppeling = ?

(strakkere drukveertjes?)
 
Roedie 10-2-2004 18:47 Print reply

Posts: 3531
ik danku voor deze toelichting: zie je wel lukt wel met grotere cilinder!!!!

ik beodel natuurlijk cabr! en nie cilinder

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 10-2-2004 18:49
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng
mangoo 10-2-2004 18:47 Print reply

Posts: 743
neej echt een race koppeling! Dat ding heeft ook 3 segmentjes maar dan niet met losse veertjes zeg maar, maar met 1 veer die rondom loopt. Vet vaag
 
Aprilia-AF1 10-2-2004 18:49 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paulitsch_mtx

m'n broer heeft een standaard cilinder, homoet uitlaat en 13/13 paco carb(met powerfilter!! HIj rijdt er nou al een 1.5 jaar mee duss..) En hij loopt iets van 60/65 km/h. En zo'n cilinder is toch precies hetzelfde als een ciao bromfiets? Bij mijn ciao en m'n broers citta zag ik geen verschil qua cilinder

Oja, hij heeft ook een "race koppeling"en kleine poelie

Nee inderdaad, cilinders zijn hetzelfde.
De maten van e v-snaar zijn anders,+ de vertanding.

Race koppeling heeft weinig nut IMHO
Had hem ook, schoot niet op.

Kan dat hij een brom cilinder van vespa erop heeft.

Met je ori-citta cilinder haal je dat echt niet!

Trekt ie wel dan met zon kleine poulie + "race"koppeling?

Inlaat vergroot?

Edit: Koppeling klopt,dit is een koppeling die van lichter materiaal is gemaakt dan de originele koppeling,en idd met een lange veer rondom.
Een ori koppeling werkt echt beter (bij de meesten) , strakkere trekveertjes erin cq.

Dit bericht is ge-edit door Aprilia-AF1 op 10-2-2004 18:51
 
Marcel.
mangoo 10-2-2004 18:52 Print reply

Posts: 743
Quote:
Nee inderdaad, cilinders zijn hetzelfde.
De maten van e v-snaar zijn anders,+ de vertanding.

Race koppeling heeft weinig nut IMHO
Had hem ook, schoot niet op.

Kan dat hij een brom cilinder van vespa erop heeft.

Met je ori-citta cilinder haal je dat echt niet!

Trekt ie wel dan met zon kleine poulie + "race"koppeling?

Inlaat vergroot?


Hij heeft volgens mij dan wel een standaard brom cilinder, want ik had hem vergeleken met m'n ciao cil en die waren identiek, ook zelfde nummers enz. En nee hij heeft z'n inlaat niet vergroot(Hij kan niet eens een gaskabeltje vervangen!!!) En dat ding trekt tot mijn verbazing vet goed! En hij heeft een 55 of 60 poelie(week niet cker).
 
Aprilia-AF1 10-2-2004 18:53 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedie

ik danku voor deze toelichting: zie je wel lukt wel met grotere cilinder!!!!

ik beodel natuurlijk cabr! en nie cilinder

Dit bericht is ge-edit door Roedie op 10-2-2004 18:49


Dream on.
Op ori kleine inlaat + ori citta cilinder merk je er geen fuck van,net zoals bij ori vespa ciao oid.

 
Marcel.
Roedie 10-2-2004 18:55 Print reply

Posts: 3531
ikke wel:P hahahah laat mij nou gewoon in mn waan dat het hielp ik heb m toch voor veelte veel verkocht dussss case closed
 
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng

Dit topic is 6144 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved