puch1979 |
8-2-2004 17:33 |
Posts: 22 |
Quote: wheuw heb net de zuiger bekeken, nie best! de bovenste borgring zat gewoon vastgeschaafd in de zuiger, en het leek net alsof er gewoon een gat gelast / gebrand was tussen de 1e en 2e borgring! zuigerkop is btw zwart, is dat normaal? Ik wist toch al dat ik een nieuwe cilinder moest en zuiger, maarja wou het gewoon ff weten
Ik heb een klein foutje gemaakt ik heb het over borgringen, maarruh ik bedoel zuigerveren
|
|
www.49cc.tk |
|
Aprilia-AF1 |
8-2-2004 17:37 |
|
puch1979 |
8-2-2004 17:44 |
Posts: 22 |
Maar zou het aan die verkeerde bougie kunnen liggen? Vind het wel heel vreemd, ik dacht eigenlijk aan de koppelingsplaten die er een dag van tevoren in zijn gezet
Edit: Voor informatie over die bougie, lees vorige pagina
Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 8-2-2004 17:45
|
|
www.49cc.tk |
|
Aprilia-AF1 |
8-2-2004 17:53 |
Posts: 1397 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch1979
Maar zou het aan die verkeerde bougie kunnen liggen? Vind het wel heel vreemd, ik dacht eigenlijk aan de koppelingsplaten die er een dag van tevoren in zijn gezet
Edit: Voor informatie over die bougie, lees vorige pagina
Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 8-2-2004 17:45
Kan inderdaad, korte/lange schacht zit verschil in
Ik denk dus dat die zuigerveer ertussen is gekomen,waardoor dat gat erin kwam..
Veel krassen in de cilinder/op de zuiger?
|
|
Marcel. |
|
Wizzel |
8-2-2004 17:58 |
Posts: 100 |
hmm met een te lange schacht zou je meteen bij aanlopen/aankikken een klap horen je kan het zo zien als je hem in je cilinder kop draait.
en hoe dikker die koolstof-aanslag gaat worden hoe minder goed het de warmte af kan voeren dus krijg je sneller een warmloper, vaak reinigen met benizne ofzo.. maar zou sowieso ook nieuwe bougie kopen want als je er zomaar 1 indouwt heb je grote kans dat je verkeerde warmtegraad heb.
|
|
|
|
WoLdRiNG |
8-2-2004 18:40 |
Posts: 251 |
Zitten geen koppelings platen in. Wel van die kopplings segmenten maar daar kan het niet aan ligge.
Heb je er wel genoeg olie door (benzine) gedaan??
|
|
|
|
puch1979 |
8-2-2004 18:46 |
Posts: 22 |
de mengsmering bij shell was ongewoon doorzichtig, maar ik dacht zal wel goed zijn... de zuiger was nog redelijk vet van binnen, en ik kan toch ook niet 7km terug naar huis rijden als ik gewoon euro95 erin heb zitten?
|
|
www.49cc.tk |
|
WoLdRiNG |
8-2-2004 18:47 |
Posts: 251 |
nee ok daar ligt het dan niet aan.
|
|
|
|
puch1979 |
8-2-2004 19:10 |
Posts: 22 |
Ik gebruik normaal altijd een NGK Warmtegraad 6...
Edit: Vind het toch vreemd, heb die MotorCraft bougie er maanden in gehad, niks mis mee... Maar ja, het was w?l een scooterbougie had ik al ontdekt!
Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 8-2-2004 19:13
|
|
www.49cc.tk |
|
puch1979 |
9-2-2004 23:48 |
Posts: 22 |
hm, de drijfstang die uit mijn blok komt, die kan je zo'n 3 /4 millimeter links rechts bewegen... is dat normaal?
|
|
www.49cc.tk |
|
-jaZper- |
10-2-2004 0:00 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch1979
hm, de drijfstang die uit mijn blok komt, die kan je zo'n 3 /4 millimeter links rechts bewegen... is dat normaal?
ja als hij maar geen vertikale speling heeft
Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 10-2-2004 0:00
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Punk [Dave] |
10-2-2004 0:01 |
Posts: 7003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch1979
hm, de drijfstang die uit mijn blok komt, die kan je zo'n 3 /4 millimeter links rechts bewegen... is dat normaal?
bij mij nie
dan kandie tog tege krukas aanlope... had laatst gezien bij iemand.. sleetie krukas uit
Dit bericht is ge-edit door Punk [Dave] op 10-2-2004 0:02
|
|
|
|
puch1979 |
10-2-2004 0:02 |
Posts: 22 |
uh hoe ken je dat ongeveer zien als ie verticale speling heeft? gewoon vliegwiel vasthouden en dan kijken of de drijfstand op en neer wil? Als ie dat wil, dan heb ik een probleem h??
EDIT: Het ligt btw trouwens WEL aan de Shell hierzo... Heb even iemand met veel verstand ernaar laten kijken, en die zei zelf al dat het door verkeerde benzine komt. Dus morgen even naar de Shell hierzo dan en effe kijken of ze willen dokken voor dat geintje van olie vergeten... Kan toch niet anders, dat is laatste tankstation waar ik heb getankt voordat die Puch een warmloper kreeg...
Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 10-2-2004 0:04
|
|
www.49cc.tk |
|
Punk [Dave] |
10-2-2004 0:02 |
Posts: 7003 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch1979
uh hoe ken je dat ongeveer zien als ie verticale speling heeft? gewoon vliegwiel vasthouden en dan kijken of de drijfstand op en neer wil? Als ie dat wil, dan heb ik een probleem h??
dan word t krukaslagers vervange
|
|
|
|
puch1979 |
10-2-2004 0:05 |
Posts: 22 |
ow ik schrok al ik dacht hele krukas vervangen, want ik wil dit blok zo goed mogelijk houden (orgineel Oldtimer blok die er standaard onder zat)
Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 10-2-2004 0:15
|
|
www.49cc.tk |
|