Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Iets mis met Puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15587 - Iets mis met Puch
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch1979 8-2-2004 17:33 Print reply
Posts: 22
Quote:
wheuw heb net de zuiger bekeken, nie best! de bovenste borgring zat gewoon vastgeschaafd in de zuiger, en het leek net alsof er gewoon een gat gelast / gebrand was tussen de 1e en 2e borgring! zuigerkop is btw zwart, is dat normaal? Ik wist toch al dat ik een nieuwe cilinder moest en zuiger, maarja wou het gewoon ff weten


Ik heb een klein foutje gemaakt ik heb het over borgringen, maarruh ik bedoel zuigerveren
 
www.49cc.tk
Aprilia-AF1 8-2-2004 17:37 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch1979

[...]


Ik heb een klein foutje gemaakt ik heb het over borgringen, maarruh ik bedoel zuigerveren


Ik weet wat je bedoeld

 
Marcel.
puch1979 8-2-2004 17:44 Print reply
Posts: 22
Maar zou het aan die verkeerde bougie kunnen liggen? Vind het wel heel vreemd, ik dacht eigenlijk aan de koppelingsplaten die er een dag van tevoren in zijn gezet

Edit: Voor informatie over die bougie, lees vorige pagina

Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 8-2-2004 17:45
 
www.49cc.tk
Aprilia-AF1 8-2-2004 17:53 Print reply
Posts: 1397
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch1979

Maar zou het aan die verkeerde bougie kunnen liggen? Vind het wel heel vreemd, ik dacht eigenlijk aan de koppelingsplaten die er een dag van tevoren in zijn gezet

Edit: Voor informatie over die bougie, lees vorige pagina

Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 8-2-2004 17:45


Kan inderdaad, korte/lange schacht zit verschil in
Ik denk dus dat die zuigerveer ertussen is gekomen,waardoor dat gat erin kwam..
Veel krassen in de cilinder/op de zuiger?
 
Marcel.
Wizzel 8-2-2004 17:58 Print reply

Posts: 100
hmm met een te lange schacht zou je meteen bij aanlopen/aankikken een klap horen je kan het zo zien als je hem in je cilinder kop draait.
en hoe dikker die koolstof-aanslag gaat worden hoe minder goed het de warmte af kan voeren dus krijg je sneller een warmloper, vaak reinigen met benizne ofzo.. maar zou sowieso ook nieuwe bougie kopen want als je er zomaar 1 indouwt heb je grote kans dat je verkeerde warmtegraad heb.
 
WoLdRiNG 8-2-2004 18:40 Print reply
Posts: 251
Zitten geen koppelings platen in. Wel van die kopplings segmenten maar daar kan het niet aan ligge.

Heb je er wel genoeg olie door (benzine) gedaan??
 
puch1979 8-2-2004 18:46 Print reply
Posts: 22
de mengsmering bij shell was ongewoon doorzichtig, maar ik dacht zal wel goed zijn... de zuiger was nog redelijk vet van binnen, en ik kan toch ook niet 7km terug naar huis rijden als ik gewoon euro95 erin heb zitten?
 
www.49cc.tk
WoLdRiNG 8-2-2004 18:47 Print reply
Posts: 251
nee ok daar ligt het dan niet aan.
 
puch1979 8-2-2004 19:10 Print reply
Posts: 22
Ik gebruik normaal altijd een NGK Warmtegraad 6...

Edit: Vind het toch vreemd, heb die MotorCraft bougie er maanden in gehad, niks mis mee... Maar ja, het was w?l een scooterbougie had ik al ontdekt!


Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 8-2-2004 19:13
 
www.49cc.tk
puch1979 9-2-2004 23:48 Print reply
Posts: 22
hm, de drijfstang die uit mijn blok komt, die kan je zo'n 3 /4 millimeter links rechts bewegen... is dat normaal?
 
www.49cc.tk
-jaZper- 10-2-2004 0:00 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch1979

hm, de drijfstang die uit mijn blok komt, die kan je zo'n 3 /4 millimeter links rechts bewegen... is dat normaal?

ja als hij maar geen vertikale speling heeft

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 10-2-2004 0:00
 
groene motoren gaan harder
Punk [Dave] 10-2-2004 0:01 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch1979

hm, de drijfstang die uit mijn blok komt, die kan je zo'n 3 /4 millimeter links rechts bewegen... is dat normaal?


bij mij nie

dan kandie tog tege krukas aanlope... had laatst gezien bij iemand.. sleetie krukas uit

Dit bericht is ge-edit door Punk [Dave] op 10-2-2004 0:02
 
puch1979 10-2-2004 0:02 Print reply
Posts: 22
uh hoe ken je dat ongeveer zien als ie verticale speling heeft? gewoon vliegwiel vasthouden en dan kijken of de drijfstand op en neer wil? Als ie dat wil, dan heb ik een probleem h??

EDIT: Het ligt btw trouwens WEL aan de Shell hierzo... Heb even iemand met veel verstand ernaar laten kijken, en die zei zelf al dat het door verkeerde benzine komt. Dus morgen even naar de Shell hierzo dan en effe kijken of ze willen dokken voor dat geintje van olie vergeten... Kan toch niet anders, dat is laatste tankstation waar ik heb getankt voordat die Puch een warmloper kreeg...

Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 10-2-2004 0:04
 
www.49cc.tk
Punk [Dave] 10-2-2004 0:02 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch1979

uh hoe ken je dat ongeveer zien als ie verticale speling heeft? gewoon vliegwiel vasthouden en dan kijken of de drijfstand op en neer wil? Als ie dat wil, dan heb ik een probleem h??


dan word t krukaslagers vervange
 
puch1979 10-2-2004 0:05 Print reply
Posts: 22
ow ik schrok al ik dacht hele krukas vervangen, want ik wil dit blok zo goed mogelijk houden (orgineel Oldtimer blok die er standaard onder zat)

Dit bericht is ge-edit door puch1979 op 10-2-2004 0:15
 
www.49cc.tk

Dit topic is 2238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved