redmetallicnsr |
7-2-2004 0:33 |
Posts: 735 |
kheb het nu over een 70cc malossi met een originele malossi zuiger voor een 70cc
|
|
mtx |
|
Marthin |
7-2-2004 0:37 |
Posts: 6164 |
ik zou het niet doen om de volgende reden:
als je met ??n zuigerveer gaat rijden is de kans dat die ene veel sneller kapot gaat heel groot.
en dan kan je hele cilinder vern**kt worden omdat je te zuinig bent om een zuigerveer van 3 euro te kopen.
|
|
|
|
Hans F |
7-2-2004 0:40 |
Posts: 4326 |
ik zou het niet doen, want je prestatie's gaan erop achteruit.
Weerstand vs. compressieverlies
Die malossi zal heus niet zoveel toeren draaien dat de verminderde weerstand voor meer vermogen gaat zorgen dan het compressieverlies dat je hebt door 1 zuigerveer te gebruiken.
Die grens zit ergens rond de 10-11000 toeren. Daar zit jij met je gietijzeren malossi echt vaak overheen, dus zul je vooral de nadelen ervaren.
|
|
|
|
Blukaap |
7-2-2004 1:03 |
Posts: 10006 |
Zo'n probleem lijkt het me toch niet om die veer los te wrikken overigens ?
overigens zou ik er fijn scheit aan hebben, zolang je met standaard kop enzo blijft rijden, dat kost al zoveel vermogen dat dat van die veer er ook nog wel bij kan .
Al was dit toch die lude tuned cilinder ?
Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 7-2-2004 1:03
|
|
Bastila is lief |
|
Neonlampje |
7-2-2004 1:09 |
Posts: 14825 |
jup, fototjes van cil staan in zn profiel, pagina 4.. ergens onderaan..
Timingen 126.1/188.9 zoals ik hem kreeg... (blowdown 31.4) timingen heb ik dus niet veel aan gedaan, poort vorm veranderd, bovein wat meer oppervlakte.. poort ge?galiseerd (kon echt veeel metaal uit ) en nog wat shit hier en daar weggefreest
hans: malossi's voor mt/b worden standaard met 1 veer geleverd (chroomwand) die dingen maken ook niet meer dan 11500 toeren op de teller hoor ik denk dat het wel mee valt.. tis idd gietijzer, maargoed.
Voordel van 2 zuigerveren is wel dat je je zuiger wat stabiliteit geeft, je zuiger zal minder snel slijten.
cilinder mocht btw nog wel wat gehoond worden mocht je deze zuiger af hebben gereden
|
|
|
|
Joscross |
7-2-2004 1:48 |
Posts: 12501 |
ik heb een maand lang rondgereden met 1 zuigerveer, de andere was geknapt, destijds reed ik 85 met 2 goeie zuigerveren en nadat de ene kapot was gesprongen reed ik ongeveer 80, wel was ik me koppel bij lage toeren volledig kwijt ( ook 70 malossi)
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 7-2-2004 1:50
|
|
|
|
Hans F |
7-2-2004 9:12 |
|
GMP 407 |
7-2-2004 9:22 |
Posts: 1182 |
kga zo me hebo er onderhange (50cc alu chroom. horen 2 zuigerveren bij doe er nu maar 1 in door klote dealer dinsdag 2de halen maja kan nie wachten.) kpost wel of t sgeelt met 1 of 2 veren. op mijn cilinder dan.
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
ties |
7-2-2004 10:30 |
Posts: 1333 |
samen hebben met koen-z hebben we een dt standaard 80 met 1 zuigerveer laten rijden. ging perfect. starte goed enzo. ree ook goed.
|
|
|
|
-jaZper- |
7-2-2004 10:59 |
Posts: 3841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marthin
ik zou het niet doen om de volgende reden:
als je met ??n zuigerveer gaat rijden is de kans dat die ene veel sneller kapot gaat heel groot.
en dan kan je hele cilinder vern**kt worden omdat je te zuinig bent om een zuigerveer van 3 euro te kopen.
zuigerveren van malossi kosten 13 euro, lijk wel goud in te zitten
|
|
groene motoren gaan harder |
|
Neonlampje |
7-2-2004 16:39 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
bij een allu chroom cilinder heeft de zuiger meestal een veel nauwere passing als bij gietijzeren cilinder (voor gietijzeren cilinders heb je niet eens normale overmaten, enkel overmaten waarvoor je moet boren)
jah ok daar heb je gelijk in
|
|
|
|
MichiMess |
7-2-2004 16:47 |
Posts: 1348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barteld
mja sommige veren hebben schuine rand .. dan past de ene alleen in de onderste en de andere alleen in de bovenste en op de kop telt ook nog mee
moet je allemaal eerst proberen want 2 veren is wel net iets ehm veiliger ivm kantelen denk ik
@michi:
een speciale zuiger? wat is er zo speciaal aan zon zuigerdan..
uhwwww ik weet het zelf niet
maar ik reed ooit met 1 gebroken zuigerveer, en 1 hele.
en ik heb er ooit een andere zuiger in gehad waar maar 1 veer in gaat.
en dat rijd 1500 x zo beter..
duz als je een gewone zuiger in zet met 1 veer, rijd hij niet goed.
Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 7-2-2004 16:48
|
|
|
|
Marthin |
7-2-2004 17:03 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
[...]
zuigerveren van malossi kosten 13 euro, lijk wel goud in te zitten
tja, maar daar kies je dan voor.
|
|
|
|
-Zeroed in- |
7-2-2004 17:57 |
|
huh |
7-2-2004 18:09 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Die grens zit ergens rond de 10-11000 toeren. Daar zit jij met je gietijzeren malossi echt vaak overheen, dus zul je vooral de nadelen [[niet??]] ervaren.
Moet daar geen 'niet' bij?
Maja, je kan w?l met 1 zuigerveer rijden, de bovenste. Heb het zelf erg lang gedaan. Hier in de buurt liep iedereen te blaten dat het niet kon, maar de argumenten waarmee ze aankomen zijn gewoon om te lachen .
Was met een 50 imi trouwens.
|
|
|
|