Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 1 of 2 zuigerveren? maakt iets uit?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15537 - 1 of 2 zuigerveren? maakt iets uit?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

redmetallicnsr 7-2-2004 0:33 Print reply

Posts: 735
kheb het nu over een 70cc malossi met een originele malossi zuiger voor een 70cc
 
mtx
Marthin 7-2-2004 0:37 Print reply

Posts: 6164
ik zou het niet doen om de volgende reden:

als je met ??n zuigerveer gaat rijden is de kans dat die ene veel sneller kapot gaat heel groot.

en dan kan je hele cilinder vern**kt worden omdat je te zuinig bent om een zuigerveer van 3 euro te kopen.
 
Hans F 7-2-2004 0:40 Print reply
Posts: 4326
ik zou het niet doen, want je prestatie's gaan erop achteruit.

Weerstand vs. compressieverlies

Die malossi zal heus niet zoveel toeren draaien dat de verminderde weerstand voor meer vermogen gaat zorgen dan het compressieverlies dat je hebt door 1 zuigerveer te gebruiken.

Die grens zit ergens rond de 10-11000 toeren. Daar zit jij met je gietijzeren malossi echt vaak overheen, dus zul je vooral de nadelen ervaren.
 
Blukaap 7-2-2004 1:03 Print reply

Posts: 10006
Zo'n probleem lijkt het me toch niet om die veer los te wrikken overigens ?

overigens zou ik er fijn scheit aan hebben, zolang je met standaard kop enzo blijft rijden, dat kost al zoveel vermogen dat dat van die veer er ook nog wel bij kan .
Al was dit toch die lude tuned cilinder ?


Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 7-2-2004 1:03
 
Bastila is lief
Neonlampje 7-2-2004 1:09 Print reply

Posts: 14825
jup, fototjes van cil staan in zn profiel, pagina 4.. ergens onderaan..

Timingen 126.1/188.9 zoals ik hem kreeg... (blowdown 31.4) timingen heb ik dus niet veel aan gedaan, poort vorm veranderd, bovein wat meer oppervlakte.. poort ge?galiseerd (kon echt veeel metaal uit ) en nog wat shit hier en daar weggefreest

hans: malossi's voor mt/b worden standaard met 1 veer geleverd (chroomwand) die dingen maken ook niet meer dan 11500 toeren op de teller hoor ik denk dat het wel mee valt.. tis idd gietijzer, maargoed.

Voordel van 2 zuigerveren is wel dat je je zuiger wat stabiliteit geeft, je zuiger zal minder snel slijten.

cilinder mocht btw nog wel wat gehoond worden mocht je deze zuiger af hebben gereden
 
Joscross 7-2-2004 1:48 Print reply

Posts: 12501
ik heb een maand lang rondgereden met 1 zuigerveer, de andere was geknapt, destijds reed ik 85 met 2 goeie zuigerveren en nadat de ene kapot was gesprongen reed ik ongeveer 80, wel was ik me koppel bij lage toeren volledig kwijt ( ook 70 malossi)

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 7-2-2004 1:50
 
Hans F 7-2-2004 9:12 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

jup, fototjes van cil staan in zn profiel, pagina 4.. ergens onderaan..

Timingen 126.1/188.9 zoals ik hem kreeg... (blowdown 31.4) timingen heb ik dus niet veel aan gedaan, poort vorm veranderd, bovein wat meer oppervlakte.. poort ge?galiseerd (kon echt veeel metaal uit ) en nog wat shit hier en daar weggefreest

hans: malossi's voor mt/b worden standaard met 1 veer geleverd (chroomwand) die dingen maken ook niet meer dan 11500 toeren op de teller hoor ik denk dat het wel mee valt.. tis idd gietijzer, maargoed.
)


bij een allu chroom cilinder heeft de zuiger meestal een veel nauwere passing als bij gietijzeren cilinder (voor gietijzeren cilinders heb je niet eens normale overmaten, enkel overmaten waarvoor je moet boren)

btw. die nsr in het profiel van redmetallic nsr lijkt erg veel op die van mij ooit (mijne was nog iets feller rood). Enkel nog voorpoten, kapje tussen stuur en achterbrug zilver metallic spuiten, tankdopje polijsten, velgen ook rood en hij is hetzelfde

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 7-2-2004 9:14
 
GMP 407 7-2-2004 9:22 Print reply
Posts: 1182
kga zo me hebo er onderhange (50cc alu chroom. horen 2 zuigerveren bij doe er nu maar 1 in door klote dealer dinsdag 2de halen maja kan nie wachten.) kpost wel of t sgeelt met 1 of 2 veren. op mijn cilinder dan.
 
Streetracing team HGV - GMP 407
ties 7-2-2004 10:30 Print reply
Posts: 1333
samen hebben met koen-z hebben we een dt standaard 80 met 1 zuigerveer laten rijden. ging perfect. starte goed enzo. ree ook goed.
 
-jaZper- 7-2-2004 10:59 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

ik zou het niet doen om de volgende reden:

als je met ??n zuigerveer gaat rijden is de kans dat die ene veel sneller kapot gaat heel groot.

en dan kan je hele cilinder vern**kt worden omdat je te zuinig bent om een zuigerveer van 3 euro te kopen.


zuigerveren van malossi kosten 13 euro, lijk wel goud in te zitten

 
groene motoren gaan harder
Neonlampje 7-2-2004 16:39 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]

bij een allu chroom cilinder heeft de zuiger meestal een veel nauwere passing als bij gietijzeren cilinder (voor gietijzeren cilinders heb je niet eens normale overmaten, enkel overmaten waarvoor je moet boren)

jah ok daar heb je gelijk in
 
MichiMess 7-2-2004 16:47 Print reply

Posts: 1348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barteld

mja sommige veren hebben schuine rand .. dan past de ene alleen in de onderste en de andere alleen in de bovenste en op de kop telt ook nog mee
moet je allemaal eerst proberen want 2 veren is wel net iets ehm veiliger ivm kantelen denk ik

@michi:
een speciale zuiger? wat is er zo speciaal aan zon zuigerdan..




uhwwww ik weet het zelf niet
maar ik reed ooit met 1 gebroken zuigerveer, en 1 hele.

en ik heb er ooit een andere zuiger in gehad waar maar 1 veer in gaat.

en dat rijd 1500 x zo beter..

duz als je een gewone zuiger in zet met 1 veer, rijd hij niet goed.

Dit bericht is ge-edit door MichiMess op 7-2-2004 16:48
 
Marthin 7-2-2004 17:03 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]


zuigerveren van malossi kosten 13 euro, lijk wel goud in te zitten



tja, maar daar kies je dan voor.


 
-Zeroed in- 7-2-2004 17:57 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]


zuigerveren van malossi kosten 13 euro, lijk wel goud in te zitten



en dat vind jij duur?

 
huh 7-2-2004 18:09 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Die grens zit ergens rond de 10-11000 toeren. Daar zit jij met je gietijzeren malossi echt vaak overheen, dus zul je vooral de nadelen [[niet??]] ervaren.


Moet daar geen 'niet' bij?

Maja, je kan w?l met 1 zuigerveer rijden, de bovenste. Heb het zelf erg lang gedaan. Hier in de buurt liep iedereen te blaten dat het niet kon, maar de argumenten waarmee ze aankomen zijn gewoon om te lachen .

Was met een 50 imi trouwens.
 

Dit topic is 3020 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved