Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Trekt alleen door na 6000 rpm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1261 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #15515 - Trekt alleen door na 6000 rpm
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1834 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Supernova 6-2-2004 8:44 Print topicpost

Posts: 7654
Mijn lieve mtxje trekt eigenlijk pas egt hard door in de hoge toeren (6000,7000)
Setup:
50 snel
Snelle bocht(merk onbekend)
16 mm mikuni

Ligt het dan aan me uitlaat? ofzow?
Zo ja welke uitlaat is dan goed voor een mtx ot?
Een gianneli?

Alvast bedankt
Groetjes Wesley
 
WP Car Customs

FastCrosser 6-2-2004 9:29 Print reply
Posts: 473
Heey Wesley, ik had vroeger (in de goeie ouwe tijd) ook een tsx met dezelfde setup als de jouwe. Mijne trok ook als stront in lage toeren, maar dat hebben alle 50snel's op tsx.

Als jij veel power met lage toeren wil hebben, dan moet je (en geloof me nu) de standaard pijp erop zetten. Je zult merken dat hij niet eens veel langzamer gaat en dat ie veel powa heeft in lage toeren.

Maar ik zou toch kiezen voor een proma of gianelli, gewoon omdat veel toeren maken cool is. Mijne maakte rond de 12.500 toeren (getuned en alles). Maar als je meer kracht wil hebben in lage toeren dan raadt ik je de standaard uitlaat aan want de andere uitlaten hebben te weinig tegendruk waardoor je alleen meer toeren maakt.

p.s.: Mijne begon zelfs pas te trekken vanaf 7.500 toeren, dus 6.000 toeren voor 50snel is wel chill als daar z'n max. koppel begint.

Dit bericht is ge-edit door FastCrosser op 6-2-2004 9:30
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Supernova 6-2-2004 9:30 Print reply

Posts: 7654
Helpt t niet om gewoon een andere snelle bocht erop te pleure?
die ook power heeft in lage toeren?
 
WP Car Customs
FastCrosser 6-2-2004 9:32 Print reply
Posts: 473
Nee want snelle bochten zijn gemaakt om veel toeren te kunnen produceren > weinig tegendruk dus, hierdoor heb je weinig power in lage toeren, maar je maakt meer toeren en je hebt veel meer kracht in hoge toeren.

Als het aan mij lag zou ik gewoon lekker de snelle uitlaat (zoals proma) eronder zetten, want standaard uitlaat is lelijk en maakt stom geluid !
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Supernova 6-2-2004 9:39 Print reply

Posts: 7654
ik heb al snel maar wat voor merk geen idee heb die brommmer pas, denk dak er een gianneli onder ga pleuren dfas volgens mij wel goe en dan een proma dempertje of een homoet
 
WP Car Customs
rrt_racer 6-2-2004 10:07 Print reply
Posts: 86
ik heb dat ook gehad op mijn mtx-sh en toen heeft mijn pa mijn cilinderpet afgevlakt en toen trok die goe ook lage toeren
 
Pas 6-2-2004 10:39 Print reply

Posts: 1181
me MB-tje krijgt pas vermogen b boven de 8000 toeren, dus dit valt nog best mee ...
 
GSXR600K1
Honda power! 6-2-2004 12:05 Print reply

Posts: 133
Mijn mt tje doet het ook pas boven de 7k.
Ik moet ernog eens een hd kop op zetten.

 
Kampersjaak 6-2-2004 12:07 Print reply

Posts: 12285
een 50 snel is gebouwd om in hoge toeren te rijden
als je kracht onderin wou hebben had je een 70 moeten kopen

ik denk dat je niet lukt om kracht te krijgen onderin
 
oderint dum metuant
Pistonpen Paultje 6-2-2004 12:11 Print reply

Posts: 8678
Je hebt 4 uitlaten voor MTX o.t. 50

Origineel, rijd ik momenteel mee. 70cc malossi, 20mm. En nog maar 50 rijden Beginpijp is 1 cm dik ofzo:S

Luhao, meest voorkomende uitlaat voor MTX o.t. Wel aardig voor 50 snel. Bij mij scheurde er 2 tot nu toe. Of het aan het merk ligt weet ik niet.

Proma, goed voor alles eigenlijk, geen ervaring mee, maar is stukken fijner als de luhao heb ik me laten vertellen (uiterlijk is ie wel heel anders)

Gianelli, ook goeie uitlaat schijnt, weer geen ervaring.


Ik ben een poos opzoek geweest naar een pijp, ik kon enkel luhao's vinden (en zeker niet met bossen) tenzij je een nieuwe haalt, maar dat is me momenteel ff te duur. Aangezien die luhao maar sloom is wil ik wel eens experimenteren met proma of gigasnellie.

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 6-2-2004 12:11
 
Marinus 6-2-2004 12:31 Print reply
Posts: 102
een orginele pijp rijd wel zeer fijn
 
Supernova 6-2-2004 12:34 Print reply

Posts: 7654
Ma dan gaat ie niet zo hard
en heft ie niet zoveel power in de hoge toeren dus doe mij dan toch maar een snelle
dan hou ik hem gewoon hoog in de toeren
 
WP Car Customs
apriliamx 8-2-2004 12:06 Print reply
Posts: 15
2-takten zijn altijd al slecht geweest in de lage toeren. Je kan het verbeteren door een grotere cilinder (70cc) en een grotere carburateur bijvoorbeeld. Maar het is wel normaal hoor, dat ie pas bij 6000 echt doortrekt.
 
barry 8-2-2004 12:10 Print reply

Posts: 7387
zoiets noemt met nou al een geruime tijd een powerband.....
 
He?
2wheels[jurg] 8-2-2004 12:11 Print reply

Posts: 3503
voor meer kracht onderin kun je de vertanding aanpassen, 16 mm carb, goede lucht toevoer bv powerfilter en dan goed afstellen. vind je het nog steets te zacht dan zal je een 70cc moeten kopen
 
Blukaap 8-2-2004 12:13 Print reply

Posts: 10006
Mijn NSR leverde eerst bij 6000 z'n topvermogen.

Ik vind dat zo'n onzin, dat een 2-takt perse hoogtoerig moet zijn.
 
Bastila is lief

Dit topic is 1834 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved