lengte is nou niet echt heel boeiend hoor lude, diameter een stuk meer. Verschil in lengte zal bijna niemand merken (tenzij je er echt een meter ofzo aanmaakt).
Bij een normale straat setup zul je het minder snel vernemen dan bij eentje met een goede uitlaat. Maar zelf vind ik de lengte van de stinger wel relevant
Ehm je kunt een demper ook zien als een deel van je stinger... hoe langer je je stinger maakt hoe hoger je temperatuur in je uitlaat wordt, en andersom.
Een demper is in feite een buis met gaatjes, dus heeft niet de effectieve lengte van een normale buis...
Diameter speelt ook mee.. een wat kleinere diameter zorgt voor hogere temperatuur en ook weer andersom.
Normaal is je stinger iets van 20cm lang ofzo, bij veel brommers met bovenlangse pijp is het nodig een lange stinger te monteren vanwege de lengte van de brommer.. wat je dan kunt doen is een grotere diameter monteren zodat je ongeveer het zelfde effect hebt.
In racerij passen ze vaak je stinger aan op de weers/circuit omstandigheden omdat je vrij direct invloed kan uitoeffenen op de temperatuur van je pijp...
je kunt voor de grap eens gaan testen met een lange verwarmingsbuis en 2 rechte koppelstukken je stinger is 22mm, evenals zo'n verwarmignsbuis dus kun je vrij gemakkelijk verschillende lengtes uitproberen
Man ----- jij weet veel
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..