Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tikkende cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1550 - Tikkende cilinder
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

speedymark 14-9-01?17:08 Print reply
Posts: 605
Quote:
Originally posted by: - ViPER -?


EDIT
PS. weet iemand of ik de cilinderkop los kan laten van het frame.
Of is het echt nodig om die vast te zetten?
Want die zit toch echt een halve tot een hele cm te laag.
Die pakking ertussen zorgt er dan wel voor dat ie niet tegen me cilinderkop aankomt maar hoogt niet genoeg op voor die bevesteging voor me cilinderkop.

[This message is edited by - ViPER - on 13-9-01 19:41]


TAYRIPPIE!
 
GUMMEN RULEZZZZZ
SpeedYveS 14-9-01?17:43 Print reply
Posts: 1644
bij nsr ed. heb je daar niet eens een vastmaak punt. dan maakt het toch niet uit? of heb je niet zo'n bevestiging voor onder je cylinder zoals een nsr/mtx
 
B3AST 14-9-01?17:53 Print reply
Posts: 2469
je moet niet een tweede koppakking erin stouwen om je cylkop te verhogen, je kunt beter meer voetpakkingen doen, hierdoor worden je spoelpoorten ook wat hoger; meer vermogen in de hoge toerentallen
 
- insane in the brain -
gran turismo 14-9-01?17:59 Print reply
Posts: 735
Ik zal me schroefies van me blok ff losmaken mischien komt ie daarmee nog iets omhoog.
En dan zal ik wel 2 of 3 voetpakkingen eronder doen.
Ik heb vandaag jammer genoeg geen tijd gehad, morgen dan maar.
Ik zal teminste blij zijn als ie weer rijd, want ik rij nu op het skoetertje van me zus, en daar voel ik me niet zo lekker op.

 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
B3AST 14-9-01?18:08 Print reply
Posts: 2469
dat gaat niet helpen dan gaat ie gewoon lekken of hij blijft hetzelfde doen.....

trouwens ben je al een paar keer expres op je plaat gegaan met die skoeter?
 
- insane in the brain -
-Michiel RS- 14-9-01?18:31 Print reply
Posts: 2803
Quote:
ik heb m`n cilinder op het blok zitten met epoxy en de kop ook dit heb ik gedaan omdat ik de moeren van de tapeinden kwijt ben eerst bleef het niet zo goed zitten daarom heb ik op alle tapeinden ook een dikke klomp epoxy zitten lekker sterk is dat en ik heb nergens last van ook niet als ik 10000 toeren draai oh ja m`n vliegwiel zit ook geen moer op die heb ik er gewoon heel hard op gerost met een hamer.


Volgens mij maak je een grapje, maar het is niet helemaal duidelijk, je verteld ut asof ut geen grapje is.....
 
Thomas 14-9-01?18:41 Print reply
Posts: 645
't is een grapje
 
<<Punker all the way>>
Sneks 14-9-01?18:44 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: B3AST?

je moet niet een tweede koppakking erin stouwen om je cylkop te verhogen, je kunt beter meer voetpakkingen doen, hierdoor worden je spoelpoorten ook wat hoger; meer vermogen in de hoge toerentallen


Dat klopt niet, volgens mij
Hoogliggende spoelpoorten zijn juist niet geschikt voor hoge toeren. Het kan zelfs gebeuren dat door te hoge poorten je uitlaatgassen je poortkanalen weer terugin gestuwd worden.
Het beste zou zijn variabele poorten die het ene moment hoog zijn, en het andere moment laag
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Nick - Administrator 14-9-01?18:53 Print reply

Posts: 4967
Om ff antwoord te geven op je uiteindelijke vraag:
Dat is dus of je dat ophangpunt van je cilinderkop aan je frame moet vastmaken??
Ik heb toen ik mijn mt kocht, tot mijn verbazing gezien dat mijn kop niet aan het frame zat.
Dat is dus echt niet goed, omdat er best veel kracht op je brommer komt te staan, als je bijv over een drempel gaat enzo.
Wat ik toen heb gedaan is alle andere punten waar me blok mee onder me brommer hangt ff losgemaakt (dus losgedraaid, maar niet zo dat je blok eronder vandaan flikkert). Dan doe kun je als het goed is je blok wel goed hangen, zodat je een bout door die ophangpunten en je cilinderkop kan doen. En dan alles weer vast draaien... klaar...

 
barry 14-9-01?19:00 Print reply

Posts: 7387
dat tikken kom ook vaak door piston lager, want ik heb al veel brommer meegemaakt die de piston lager hadden vervangen en het tikken was gewoon over. mijn cilinder tikt nu ook, als hij terug loopt in de toerentallen het meest. en hij komt niet tegen de kop aan en de big-end lager is het niet. dus waarschijnlijk is het de piston lager. maar ik heb nog geen zin gehad om dat los te trekken.
 
He?
Sven the man 15-9-01?12:05 Print reply
Posts: 456
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

bij nsr ed. heb je daar niet eens een vastmaak punt. dan maakt het toch niet uit? of heb je niet zo'n bevestiging voor onder je cylinder zoals een nsr/mtx
Nee, dat is nie bij een mt
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]

Dit topic is 2109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved