Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tikkende cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1550 - Tikkende cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gran turismo 13-9-01?18:28 Print topicpost
Posts: 735
Ik heb een 70polinie daar zat eerst een originele cilinder kop op, met gewone pakkingen.
Nu heb ik me cilinder vastgezet met vloeibare pakkingen, en heb ik er een 70cc hogedrukkop op gezet.
Maar nu maakt me cilinder een tikkend geluid terwijl ik dat eerst niet had, kan dit omdat me zuiger tegen me cilinderkop aan komt, of kan het het zuigerveertje zijn want die leek wel een mm afgebroken.
En bij een MT zet je je cilinder kop vast aan je frame, maar dat past nu opeens niet meer, die cilinderkop zit net ff een 0,5cm te laag.
Is het erg als ik dat los laat? want me een 80cc en hoger kan dat toch ook niet.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)

SpeedYveS 13-9-01?19:00 Print reply
Posts: 1644
lijkt me dat de druk dan net ffies TE hoog is... zuiger tikt tegen kop aan denk. hoge toeren zal ik maar niet er mee gaan draaien..
edit. leg er eens een extra pakking onder..

[This message is edited by YVES tm on 13-9-01 19:01]
 
gran turismo 13-9-01?19:05 Print reply
Posts: 735
Te hoge druk kan dus ook nog, ik dacht altijd hoe hoger hoe beter.
Moet ik dan een extra koppakking erop doen (zo'n ijzerplaatje)?
Want onder me cilinder zit nu geen pakking, want die vloeibare pakking kan ik toch als vervangend gebruiken?

 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
SpeedYveS 13-9-01?19:21 Print reply
Posts: 1644
Ik doe alteid vloeibaar op de normale pakking.
zonder normale pakking word je kop mischien te laag.
Maar ik bedoel niet te hoge druk hoor, meer te hoge zuiger
 
gran turismo 13-9-01?19:31 Print reply
Posts: 735
Owja ik snap het, ik zal morgen ff een 2e koppakking erbij kopen, en ff een nieuwe pakking voor onder me cilinder.
Zo moet het toch wel lukken denk.

EDIT
PS. weet iemand of ik de cilinderkop los kan laten van het frame.
Of is het echt nodig om die vast te zetten?
Want die zit toch echt een halve tot een hele cm te laag.
Die pakking ertussen zorgt er dan wel voor dat ie niet tegen me cilinderkop aankomt maar hoogt niet genoeg op voor die bevesteging voor me cilinderkop.

[This message is edited by - ViPER - on 13-9-01 19:41]
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
Max van Doorn 13-9-01?20:12 Print reply
Posts: 73
draai eens de andere bouten waar het blok aan hangt los .( aleen los , niet eruit halen)

probeer dan eens de bovenkant vast te maken , meestal geeft dit iets speling , het "kan" net genoeg zijn.


 
-Michiel RS- 13-9-01?20:18 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Te hoge druk kan dus ook nog, ik dacht altijd hoe hoger hoe beter


Neej de druk is vast nog nie te hoog hoor, kan nog wel wat hoger, alleen in dit geval komp je zuiger tegen de cil.kop aan !!
DAT IS SUPERSLECHT ! waarschijnlijk zitten er nu een ronde kring in de vorm van je cil.kop in je zuiger gerossd.
Weet je wat er gebeurd als je gaat rijden ? dan gaat je zuiger lekker mol en krijgt je krukas in een paar minuten lekker heeel veel speling, heerlijk vind hij dat !! :n

Als je al rond hebt gereden bent u een lul.......
 
gran turismo 13-9-01?20:27 Print reply
Posts: 735
oef ben ik blij dat ik er nog niet mee gereden heb!!
Ik heb hem denk ik bijelkaar een minuut stationair laten lopen, met af een toe een beetje gas, ik hoop dat dit geen schade heeft veroorzaakt.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
verwijderd 13-9-01?20:31 Print reply
Posts: 4082
ik denk dat dit is gekomen omdat je geen voetpakking hebt.

maar mijn 125cc mtx die tikt ook rond de als ik het gas ff los laat, of half gas ga rijden (rond de 7k toeren)
 
MB50TUNED 13-9-01?20:55 Print reply
Posts: 1054
Als je geen voetpakking gebruikt, maar vloeibaar komen je poorten lager te liggen. Met een beetje pech gaan ze niet eens volledig open als je zuiger beneden is. Kijk eerst ff of je poorten volledig open gaan. ZOrg dat als je zuiger beneden is je poorten volledig open staan. Kijk daarna of je squish (afstand tussen zuiger en cilinderkop klopt. Neem er minstens een halve mm voor, eventueel meer.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sneks 13-9-01?21:08 Print reply
Posts: 2499
Dat tikken kan toch ook ontstaan doordat je koppakking niet goed afsluit en er dus compressie ontsnapt.
Maar ik denk idd ook dat het je zuiger is die je kop raakt.
Zou je hier een plaatje kunnen posten van de vorm van zo'n 70cc hd kop. Dan kan ik mischien mijn kop van m'n nsr ook zo laten uitvrezen
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
-Michiel RS- 13-9-01?21:14 Print reply
Posts: 2803
gelukkig heb je er nog niet mee gereden.

Quote:
maar mijn 125cc mtx die tikt ook rond de als ik het gas ff los laat, of half gas ga rijden (rond de 7k toeren)

Maar symen, ik denk dat het bij jou alleen je zuigerveren zijn die een beetje rammelen, heb ik ook ERG last van bijme gare tsx zuiger.
 
gran turismo 13-9-01?22:49 Print reply
Posts: 735
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Dat tikken kan toch ook ontstaan doordat je koppakking niet goed afsluit en er dus compressie ontsnapt.
Maar ik denk idd ook dat het je zuiger is die je kop raakt.
Zou je hier een plaatje kunnen posten van de vorm van zo'n 70cc hd kop. Dan kan ik mischien mijn kop van m'n nsr ook zo laten uitvrezen


Ik zal wel weer is gaan zeuren bij me vader of ie de software en de kabel mee wilt nemen van onze digitale camera, want die ligt op zijn werk, en ik w8 er al tijden op.
Als ik het heb zal ik ff een foto'tje schieten.
Dan maak ik meteen ff een paar mooie pics van mijn MT voor de galerie.

En over die vloeibare pakkingen.
Is die cilinder er nog een beetje makkelijk af te krijgen met die vloeibare pakkingen?
Want die gast bij die brommershop zei dat het keihard zou worden.
 
Honda MT is gestolen, Maar heb nu een NSR! :)
SpeedYveS 13-9-01?23:42 Print reply
Posts: 1644
dat word niet kijhard hoor, het is troep en je moet het met een spateltje of mesje weer van de kop bikken, het is niet fijn... pas op voor krasje, en gebruik bij een rechte luchtgekoelde cyl bij voorbaat gewoon een pakking zonder die troep er op.
 
Rens 14-9-01?16:08 Print reply

Posts: 6863
ik heb m`n cilinder op het blok zitten met epoxy en de kop ook dit heb ik gedaan omdat ik de moeren van de tapeinden kwijt ben eerst bleef het niet zo goed zitten daarom heb ik op alle tapeinden ook een dikke klomp epoxy zitten lekker sterk is dat en ik heb nergens last van ook niet als ik 10000 toeren draai oh ja m`n vliegwiel zit ook geen moer op die heb ik er gewoon heel hard op gerost met een hamer.

Maar nu ff serieus gebruik altijd een voet en kop pakking dit is heeeeeeeel belangrijk als je je brommer heel wilt houden, er kan een tikkend geluid ontstaan als:
-de zuiger tegen de kop tikt
-de zuiger tegen een te kleine koppakkig tikt
-er speling is in de big end of piston pen lager

(de bovenste 2 dingen veroorzaken ook de speling)

 
achter de maan is alles beter
Sven the man 14-9-01?16:58 Print reply
Posts: 456
ik denk dat het niet echt goed is als je je bovenste blokpin nie vast zet, zeker nie als ie een beetje power heeft, dan zie je bij het gasgeven het blok zo op en neer bewegen...
Boor gewoon ff een nieuw gaatje, heb ik bij mun 80 ook gedaan.
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]

Dit topic is 2141 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved