Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger blokkeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15484 - zuiger blokkeren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joscross 5-2-2004 16:43 Print topicpost

Posts: 12501
Ehm ik zit met een probleempje, ik wil me ontsteking vervroegen en ik heb zon mooie vliegwieltrekker gekocht, alleen toen ik die moer van het vliegwiel af wou halen kwam ik er achter dat ik geen zuigerstop heb..
Nou heb ik geprobeert om terwijl ie in ze versnelling staat dat ding los te draaien maar hij zit echt fucking goed vast, schrikken helpt ook niet

Nou had me oom verteld dat het kan door het porselein uit een bougie te slaan en daar een spijker in te rossen, en die dan in je kop draaien, nou had ik dat ff geprobeert ( kapotte bougies zat hier) maar dat lukt niet, als al het porselein eruit is kan die spijker nergens meer op leunen en ik had em wel vast, alleen bleef er continu porselein uit donderen, wat ik liever niet in me cilinder heb..

een vriend van me blokkeert gewoon het vliegwiel met een schroevendraaier maar ik kan dat niet omdat me vliegwiel bijna dicht is

Lokal brommerboer hiero heeft geen bougiestops, niet met kort schroefdraad iig en ik heb geen zin om zon ding weer apart via internet te bestellen..

iemand een oplossing?

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 5-2-2004 17:02
 

Pimmie 5-2-2004 16:46 Print reply
Posts: 155
m'n maat deed het bij z'n scoot door zijn cilinder op en zuiger er af te halen (alle moest toch uit elkaar) en dan een schroever draaier door je zuigerpen.
 
Joscross 5-2-2004 16:47 Print reply

Posts: 12501
he die is wel goed, maar die moer zit echt super vast, kan me drijfstang die trekkracht wel hebben
 
Punk [Dave] 5-2-2004 16:48 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR RACER

m'n maat deed het bij z'n scoot door zijn cilinder op en zuiger er af te halen (alle moest toch uit elkaar) en dan een schroever draaier door je zuigerpen.


zo bij me tsx ook gedaan gwoon schoevedraaier erdooheen ja.. wel een sterke
 
Hans F 5-2-2004 16:50 Print reply
Posts: 4326
vliegwiel blokkeren door:
-schroevendraaier door je vliegwiel
-slijptop blokkerding
-zelfgelast draadeind met een nokje eraan, draadeind zet je ergens tegen je frame, nokje in een gat in je vliegwiel

etc. etc.

owja doe geen dingen met je zuiger/drijfstang e.d. big end vind dat nl. niet leuk
 
MTX 80 RII H 5-2-2004 16:50 Print reply
Posts: 336
als je een grote socket-tang hebt kun je hem daarmee stil houden. Dan moet je wel met 2 man zijn, zodat de ander die moer los kan draaien. Wel opletten natuurlijk dat je niet heel je vliegwiel verrot knijpt (mooie gleufjes en andere ongelijkheden erin), dan istie niet meer in balans.

Een luchtfiltertang (meestal een haak met een ketting of spanband eraan) wil ook wel eens sterk genoeg zijn.
 
It's a multiple-station rotation installation
Tijzzz 5-2-2004 16:51 Print reply

Posts: 4215
Heb je geen luchtsleutel?

Dan kan je met korte "rukjes" die moer meestal wel loskrijgen.

Edit:

Nog een andere manier ook trouwens:
Er zijn van die dingen om bij trekkers en ander materiaal met grote filters die filters los te halen.
Dat is een soort stangetje met een riempje aan, en dan duwt dat stangetje op dat riempje zodat je grip hebt en kunt draaien. (en dan kan je dus ook tegenhouden) Als je dat dingetje nou koopt krijg je het wss wel los.

Dit bericht is ge-edit door Tijzzz op 5-2-2004 16:56
 
Tsxdude AKU MicheL 5-2-2004 16:51 Print reply

Posts: 10676
Je wil niet weten hoeveel kracht je drijfstang kan hebben en btw ik heb het ook wel eens zo gedaan kan die makkelijk hebben zorg wel vaak dat je een dikke schroefendraaier erdoor steekt op nog iets dikkers ander maakt hij wel het omslagpunt...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Blukaap 5-2-2004 16:51 Print reply

Posts: 10006
Ik steek altijd een schroevendraaier in het vliegwiel.
D'r is 1 plek waarop je het veilig kan doen, met welk honda vliegwiel dan ook .

Ik vind het de handigste manier, losschrikken werkt nl niet altijd en om nou m'n cilinder etc d'r af te trekken, nehhhh.
 
Bastila is lief
mt80 5-2-2004 16:51 Print reply

Posts: 2071
lukt het niet als je schroevendraaier tegen lichtspoel aanzet?
 
Joscross 5-2-2004 16:53 Print reply

Posts: 12501
luchtsleutel heb ik niet, ik zal nog ff kijken of het lukt met iets om het vliegwiel te blokkeren, drijfstang ed blijf ik liever af..

edit: moer moet wel rechtsom los toch?

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 5-2-2004 16:53
 
Pimmie 5-2-2004 16:53 Print reply
Posts: 155
Ik heb het zelf nog nooit gedaan dus ik weet nie hoe het zit met de kracht op je drijfstang.
 
mt80 5-2-2004 16:54 Print reply

Posts: 2071
linksom toch? gewoon als normaal schroefdraad in ieder geval, de draad in het vliegwiel is wel andersom
 
kpotappel86 5-2-2004 16:55 Print reply

Posts: 2679
niets in de drijfstang zetten aub.. vriend van me met mtx-sh draaide het zooitje ook kapot.. niet leuk blok splitsen weer nieuwe drijfstang erin je kent het wel....
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Hans F 5-2-2004 16:55 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Je wil niet weten hoeveel kracht je drijfstang kan hebben en btw ik heb het ook wel eens zo gedaan kan die makkelijk hebben zorg wel vaak dat je een dikke schroefendraaier erdoor steekt op nog iets dikkers ander maakt hij wel het omslagpunt...


sorry hoor, maar op deze manier sloop je echt je drijfstang en big end.
 
Joscross 5-2-2004 16:56 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

linksom toch? gewoon als normaal schroefdraad in ieder geval, de draad in het vliegwiel is wel andersom

geloof dat het vliegwiel linksom draaid, en de moer de tegengestelde richting
btw daar zou het niet aan kunnen liggen, ik heb beide kanten geprobeert
 

Dit topic is 2037 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved