Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - volle krukas beter?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1227 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15471 - volle krukas beter?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2512 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KaWaReZ 4-2-2004 22:57 Print reply

Posts: 20582
kans dat het eruitfloept ??
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Neonlampje 4-2-2004 22:57 Print reply

Posts: 14825
epoxy kan door centrifugale krachten los raken (vloeibaar alu is ook op epoxy basis!)
niet zo'n leuk id dus...
Kurk is een goed alternatief. Kunstof kan ook...
 
Hans F 4-2-2004 22:58 Print reply
Posts: 4326
volgens mij zat kurk zelfs (vroeger?) in mhr team scooter asjes. Liep er soms weleens uit. Tegen drijfstang/bigend aan.


Dit bericht is ge-edit door Hans F op 4-2-2004 22:59
 
koen-z 4-2-2004 22:58 Print reply

Posts: 3702
die kurk gaat er nie uit denk, het zit echt muurvast, met een schroevendraaier moet je zelf hard duwen..
 
Blorn 4-2-2004 22:58 Print reply

Posts: 13825
Hans: Bedoel je nou kurk of epoxy?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 4-2-2004 22:58
 
Neonlampje 4-2-2004 23:00 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

die kurk gaat er nie uit denk, het zit echt muurvast, met een schroevendraaier moet je zelf hard duwen..
soms wel hoor..
in principe zou je het erin moeten persen, net zoals je met bigenden enzo doet.. om zeker te weten dat het goed zit...
 
koen-z 4-2-2004 23:04 Print reply

Posts: 3702
hierbij laat i i g ff zien wat ik bedoel,

ff plaatje van std kruk as..


en als die kurk er nou uitvliegt om een of andere reden, dan zal het weinig schade anrichte, gewoon lekker door tuf tuf.

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 4-2-2004 23:09
 
-jaZper- 5-2-2004 0:26 Print reply

Posts: 3841
mmm, zo had ik het nog niet bekeken, en je zal een betere doorstrooming krijgen zonder gaten, laat maar gouw horen als je resultaten hebt
 
groene motoren gaan harder
-Tom- 5-2-2004 9:03 Print reply

Posts: 4151
Als je het echt strak wilt laten passen, moet je het stuk kurk gewoon echt precies op maat maken (liefst ietsjes te groot). Daarna verwarm je de krukas rond die gaten, zo zet het wat uit, en wordt het gat dus groter. De kruk leg je een dag in de vrieskist ofzo, dan krimpt het wat. Duw ze in elkaar, en laat het liggen, dat zooitje zit dan muurvast (denk ik )
 
FTS Member
Kampersjaak 5-2-2004 9:18 Print reply

Posts: 12285
kurk zet niet uit door warmte maar door vocht

ter verduidelijking

volgens mij als je een volle krukas hebt trilt die minder naar mijn mening
omdat je dan overal het zelfde gewicht hebt.

Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 5-2-2004 9:19
 
oderint dum metuant
Pingu 5-2-2004 9:31 Print reply
Posts: 1842
die gaten zitten er net om die reden in
beste is trouwens denk ik met teflon oid, of alu busjes draaien ervoor? agja, bij honda's haalt het niets uit, zou je alleen bigend gat kunnen vullen Bij puch zitten wel vrij grote gaten.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
orange 5-2-2004 11:27 Print reply

Posts: 672
door de bezine zou de kurk toch uitzetten??
dus dan zou het toch wel vaster komen.?

 
barry 5-2-2004 12:23 Print reply

Posts: 7387


hier heeft rudy de gaten opgevuld met nylon, wellicht ook een oplossing...
 
He?
koen-z 5-2-2004 18:23 Print reply

Posts: 3702
HEY das wel netjes.. kheb ook alles verlicht in m'n blok. behalve m'n koppeling zo extreem, daar heb ik maar 4 hele grote gaten in.

(enne ik heb carterinlaat
 
Bierie 5-2-2004 19:34 Print reply
Posts: 128
Maar zuigt kurk ook geen bezine op?
 

Dit topic is 2512 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved