Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - luchttoevoer Zundapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #15464 - luchttoevoer Zundapp
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rickerd 6-2-2004 16:18 Print reply
Posts: 632
het is in ieder geval cker weten lucht wat t is, denk dat je t nog wel redelijk afgesteld krijgt dan met een gewone ori filter(als je er nog een heb liggen) Zundapp vind ik gewoon erg klote om af te stellen vooral met grote bing 19
 
Hellraizer 6-2-2004 16:19 Print reply
Posts: 55
K'vind ut toch wel een vreemd verhaal dat je met een ori zundapp filter nie genoeg lucht in je cilindertje krijgt hoor. Een zundapp is namelijk nie begrensd op ut luchtfilter, en hetzelfde luchtfilter wordt ook gebruikt op de 125cc modellen. Probeer het eerst maar es te zoeken in je ontsteking en dergelijke.
Ik rij zelf ook met een 15mm bing, en het ding loopt perfect met een 76?r sproeier
 
Je moet dingen niet niet doen alleen om de belachelijke reden dat je geen geld hebt
j33b33 6-2-2004 16:23 Print reply

Posts: 437
WA voor cilinder heb je eronder liggen??

En hij reed gewoon super goed.. ook nog ff met 70.. Maar dan wel zonder luchtslang!!.. met luchtslang ( en dus ook filter) reed hij maar 40/50... zonder die luchtslang 70/80


Edit: ik zie het al 50 Snel..

Maar dan nog 90 kmph halen???? met 15 bing.. da vink knap.

Wa voor iets is die uitlaat? Zon lelijk ding.. of lijkt bietje op origineel?

Dit bericht is ge-edit door j33b33 op 6-2-2004 16:25
 
Hellraizer 6-2-2004 16:28 Print reply
Posts: 55
Gewone Athena 50snel, uitgeropte jamarcol pijp, 15mm bing en een 14-41 tandverhouding. Is toch al goed voor een dikke 85km/h hoor. Het enige wat ik aan het luchtfilter heb veranderd is die ingang (dat smalle tunneltje op het luchtfilterdeksel) uitboren met boortje 15. Maar een probleem wat vaker voorkomt is dat je valse lucht aanzuigt tussen je spruitstuk en carb. Probeer hier maar es wat vloeibare pakking tussen en dan rijden met sproeier 76. Gegarandeerd dat dat gaat lopen
 
Je moet dingen niet niet doen alleen om de belachelijke reden dat je geen geld hebt
j33b33 6-2-2004 16:29 Print reply

Posts: 437
Met sproeier 76??

ik heb 70 CCtje he?


en gat groter boren.. ik heb al extra gaten geboord..? werkt toch zelfde?

Dit bericht is ge-edit door j33b33 op 6-2-2004 16:30
 
Hellraizer 6-2-2004 16:32 Print reply
Posts: 55
zolang die extra gaten v??r het luchtfilterelement zitten boeit ut niet nee. En wat die carb betreft, het gaat om de juiste verhouding tussen benzine en lucht en dat heeft niks met je cillinderinhoud te doen. Het kan alleen zijn dat je niet je volledige vermogen uit je 70cc haalt met 15mm. 17 of nog beter 19mm is toch de beter maat. Maar ondanks dit moet ie perfect kunnen lopen met een 15.
 
Je moet dingen niet niet doen alleen om de belachelijke reden dat je geen geld hebt
j33b33 6-2-2004 16:33 Print reply

Posts: 437
Dit is nog @ richard.!!



Haha. da dacht ik dus ook.. NOT..

da heb ik nou..

meer gaten erin.. maar wil niet ridjen
ook niet met 90 sproeier!! :-0


dus......


maar ik ga nu ook nog ff knutselen.. kijken of ik er wat aan kan doen


Dit bericht is ge-edit door j33b33 op 6-2-2004 16:35

Dit bericht is ge-edit door j33b33 op 6-2-2004 16:35
 
Hellraizer 6-2-2004 16:35 Print reply
Posts: 55
Als je maar niet meer verder dat luchtfilter gaat verkrachten, want daar ligt het echt nie an!
 
Je moet dingen niet niet doen alleen om de belachelijke reden dat je geen geld hebt
j33b33 6-2-2004 16:36 Print reply

Posts: 437
als ik die gaten nou is dichtmaak.. en dan nog is probeer wat jij zei.. met die Boor uitboren..?
"
?? das misschien ook een oplossing

 
Hellraizer 6-2-2004 16:41 Print reply
Posts: 55
check eerst ut volgende maar es:
- onsteking op 1,6 voor ut dode punt;
- valse lucht tussen spruitstuk en carb checken;
- zorgen dat je een dichte koppakking gebruikt(heel belangrijk)
- sproeiers proberen van tussen de 75 tot 85
en laat dat luchtfilter eerst maar es zo als dat het is, paar gaten kunnen geen kwaad, hij gebruikt toch alleen zoveel lucht als dat ie nodig heeft.

 
Je moet dingen niet niet doen alleen om de belachelijke reden dat je geen geld hebt
j33b33 6-2-2004 16:44 Print reply

Posts: 437
Dichte koppakking?? ik heb van de bromboer gewoon koppakking die bij die cilinder hoorde meegekregen.. dus zal wel goed zijn ofniet??



MAar in ieder geval bedankt voor je hulp !

Ik zal is wa gaan hobbieen.. .. laat ik het strax wel horen




 
DerBolle 6-2-2004 16:48 Print reply

Posts: 158
aan zijkant van carb kan je luch toevoer regele (bij bing) dat ooit geprobeert
 
Hellraizer 6-2-2004 16:54 Print reply
Posts: 55
is waarschijnlijk zo'n dunne van aluminium die je bij je cilinder hebt gekregen. Is opzich niks mis mee, maar ze willen nogal snel doorslaan als je kop+ cilinder nie 100% vlak zijn. Kun je oplossen door je pakking aan beide kanten dun met siliconenkit in te strijken.
 
Je moet dingen niet niet doen alleen om de belachelijke reden dat je geen geld hebt
j33b33 6-2-2004 17:12 Print reply

Posts: 437
zijkant zit nix .. heeft geen luchttoevoer regeling!!!
 
j33b33 6-2-2004 17:44 Print reply

Posts: 437
Gvd.. wil nog steeds nix doen... Cab helemaal schoongemaakt.. Gasnaald terug in het midden gezet!

maar Zonder luchtslang deed het niets.. da dee hij eerst wel..... (zelfde setup)

Ik denk dat het iets met de ontsteking is.."

ik heb ook al zonder uitlaat geprobeerd.. maar nog steeds 0.0 succes


Dus.. ik zuuk het niet meer.. ik ga morgen wel weer verder.. Als nog iemand ideeen heeft :

Graag

 

Dit topic is 3661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved