Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #15434 - soort turbo op mbx
|
Pagina 5 van 5
|
Dit topic is 3705 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ralf |
7-2-2004 1:37 |
Posts: 9073 |
Komt veel en veel meer bij kijken dan dat.
|
|
|
|
Joscross |
7-2-2004 1:39 |
Posts: 12501 |
Zoals? als het kan de injectie vervangen door een membraam of roterende inlaat, als dat mogelijk is, lijkt het mij makkelijker te realiseren als een normale 2 tak motor, of niet?
|
|
|
|
Neonlampje |
7-2-2004 1:55 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
[...]
Ik gok op het feit dat de lucht net iets anders z'n carb binnenkomt, zoals je zelf ook al zei.
ja ik had het erover wanneer je het mengsel richt.. wat hij niet doet...
ontluchting moet je met dit soort spul imho aansluiten vlak voor het mengsel de kelk van je carb binnen gaat...
|
|
|
|
Hans F |
7-2-2004 10:05 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Ik weet niet of jullie bekend zijn met het 2 tak diesel systeem
afbeelding
maar volgens mij zou hier vrij goed een turbo op te maken zijn. Zou het mogelijk zijn om een ontsteking in zon cilinder te plaatsen, en de diesel te vervangen door benzine? volgens mij kan je dan redelijk goed een turbo er opzetten
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 7-2-2004 1:35
op 2 takt diesels zit vrijwel altijd een turbo. Is ook logisch, want als je dat niet doet komt er echt vrijwel geen verse lucht in. Je start ze ook niet door de as in beweging te brengen, maar met een compressor.
|
|
|
|
Hans F |
7-2-2004 10:09 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Zoals? als het kan de injectie vervangen door een membraam of roterende inlaat, als dat mogelijk is, lijkt het mij makkelijker te realiseren als een normale 2 tak motor, of niet?
membraan boven aan je cilinderkop? lekker dan , klapt er direct uit.
Opzich zou je er wel een soortgelijk systeem kunnen maken met mengsmering injectie en een bougie (injectie en bougie zitten ook in een ditech cilinderkop). Je moet dan wel een forse boring hebben anders wordt het wel heel vol. (Uitlaat klep(pen), bougie, injectie).
|
|
|
|
WoLdRiNG |
7-2-2004 12:02 |
Posts: 251 |
En een 50 cc zuigt per keer ook geen 50cc lucht aan. Ik had volgens mij ergens gelezen dat dat 0,8ste deel is.
Op zich is dat vrij logisch want je hebt natuurlijk altijd verliezen. En je ruimte in je carter is niet genoeg omdat daar de krukas zit.
Ik weet niet of dit allemaal klopt maar het klonk wel vrij aannemelijk.
|
|
|
|
User 927 |
7-2-2004 12:19 |
Posts: 6405 |
Lude en ik hebben eens zitten redeneren of het nou zin had om een ventilator op je brommer aan te sluiten, zodat hij een geforceerde inlaat heeft.
We zijn toen op deze ventilator gestuit
Met een luchtopbrengst van 4m3/min. (66 2/3 liter per seconde)
het grote voordeel van deze ventilator is dat je er makkelijk een luchtfilter op kan beunen, en de uitgang op je carb kan zetten. (Met eventueel een honingraatstructuur erin, idee van Lude, zou de werveling uit de lucht halen)
Volgens mij zorgde dit voor een 12x betere cilinder vulling, en dus 12x meer verbuik dan normaal (Maar dat week niet zeker meer, zouk opnieuw uit moeten rekenen)
De ventilator kost 26.50 bij Conrad.nl.
Technische spec.: Aansluitspanning 12 V= ? Stroomverbruik 3,25 A ? Toerental 3300 omw./min. ? Grootte van de luchtinlaat en luchtuitlaat 75 mm ? Luchtverpl. 4 m3/min. ? Gewicht 0,7 kg ? Materiaal kunststof.
|
|
|
|
smettevdev |
7-2-2004 13:27 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
Lude en ik hebben eens zitten redeneren of het nou zin had om een ventilator op je brommer aan te sluiten, zodat hij een geforceerde inlaat heeft.
We zijn toen op deze ventilator gestuit afbeelding
Met een luchtopbrengst van 4m3/min. (66 2/3 liter per seconde)
het grote voordeel van deze ventilator is dat je er makkelijk een luchtfilter op kan beunen, en de uitgang op je carb kan zetten. (Met eventueel een honingraatstructuur erin, idee van Lude, zou de werveling uit de lucht halen)
Volgens mij zorgde dit voor een 12x betere cilinder vulling, en dus 12x meer verbuik dan normaal (Maar dat week niet zeker meer, zouk opnieuw uit moeten rekenen)
De ventilator kost 26.50 bij Conrad.nl.
Technische spec.: Aansluitspanning 12 V= ? Stroomverbruik 3,25 A ? Toerental 3300 omw./min. ? Grootte van de luchtinlaat en luchtuitlaat 75 mm ? Luchtverpl. 4 m3/min. ? Gewicht 0,7 kg ? Materiaal kunststof.
En wat deed dat aan de prestaties van de brommer??
|
|
|
|
Pingu |
7-2-2004 14:19 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Ik weet niet of jullie bekend zijn met het 2 tak diesel systeem
afbeelding
maar volgens mij zou hier vrij goed een turbo op te maken zijn. Zou het mogelijk zijn om een ontsteking in zon cilinder te plaatsen, en de diesel te vervangen door benzine? volgens mij kan je dan redelijk goed een turbo er opzetten
Dit bericht is ge-edit door Joscross op 7-2-2004 1:35
En wat wou je er dan mee doen?? je hbet volgens mij geen id hoe groot die motoren zijn, kun je je brommer bijna in de cilinder stallen..
2takt diesels worden vooral op schepen gebruikt trouwens.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Joscross |
7-2-2004 15:43 |
Posts: 12501 |
die oude ploegen die je met de hand moet duwen hebben ook een 2 tak diesel..
|
|
|
|
Neonlampje |
7-2-2004 16:34 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[..]
joost was bezig met een aanjager voor een cv ketel.. ongeveer hetzelfde.. maar kvind deze ook wel mooi van vorm
|
|
|
|
Dit topic is 3705 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 5
|
|